Naslovna > Automobili > Dacia > Spring Electric > Perspektiva za elektičnu mobilnost u Evropi

Dacia

Perspektiva za elektičnu mobilnost u Evropi

Istraživanje o životnoj sredini i električnoj mobilnosti, sprovedeno prošlog avgusta u Evropi, je ukazalo na izrazitu zabrinutost stanovništva starog kontinenta u pogledu klimatskih promjena. Zapravo, 62 % ispitanika je promjenilo svoje životne navike kako bi pomoglo u borbi protiv klimatskih promjena i zagađenja. Klimatske promjene su prijetnja čitavom čovječanstvu, zato je važno da svako da svoj doprinos. Visoki zahtjevi su postavljeni i pred brojne institucije, uključujući vlade, kompanije i proizvođače automobila...

Trenutno se automobilska industrija nalazi na samoj prekretnici nove ere koju obilježava još veća osvešćenost ljudi o pitanjima ekološke krize i kontrolisanoj upotrebi resursa. Ovoj zelenoj filozofiji se priklonila i Dacia sa svojim Springom – pristupačnim i potpuno električnim novim gradskim automobilom. Kako bi zaustavili klimatske promjene, neophodno je razviti oblike prevoza sa manjim ugljeničnim otiskom. Elektrifikacija je ključna komponenta tog procesa, s obzirom da je ugljenični otisak električnih vozila upola manji od onog kod vozila sa benzinskim ili dizel motorom. Upravo zato 8 od 10 ljudi u Evropi zagovara širu primenu električnih i hibridnih vozila u narednihdeset godina. Iako bi najbolji pristup bio spajanje ekoloških interesa ljudi sa njihovom željom da smanje troškove upotrebe svog automobila, prelaz na električnu mobilnost i dalje će se odvijati sporo.

 

 

 

 

 


„Ljudi su skloni da vjeruju da će neprestano morati da pune svoj električni automobil, kao da dnevno prelaze 2000 km! Međutim, samo 10 % vozača prevali takvu udaljenost – i to, u najboljem slučaju, jednom godišnje. Da biste shvatili koliko je jednostavno puniti automobil kod kuće i kako je lepo započeti dan sa napunjenim „rezervoarom”, jednostavno trebate neko vreme da živite sa električnim automobilom. Zatim, ljudi vjeruju da električni automobili koštaju više od benzinskih i dizel, što često nije istina. Problem je u tome što stavljaju težište na kupovnu cenu, a zanemaruju ukupne troškove vlasništva.” Erik Schilb, stručnjak za električna vozila. Neki od razloga zbog kojih Evropljani oklijevaju u potpunosti da prihvate električnu mobilnost su visoka kupovna cijena, ograničen domet kao i pitanja punjenja i vremena koje je za to potrebno. Više od polovine ispitanika očekuje da proizvođači proizvedu i plasiraju povoljnija električna vozila. Ali, postavlja se pitanje kako dizajnirati pristupačno električno vozilo koje ispunjava sadašnje i buduće potrebe vozača. Dacia ima odgovor i na to! Revolucionarna marka koja je uzdrmala automobilsku industriju popularnim modelima kao što su Logan, SanderoStepway i Duster krenula je u osvajanje električnog tržišta sa novim gradskim automobilom – Dacijom Spring. Vijerna svom identitetu, marka je ponudila najpristupačniji električni automobil na evropskom tržištu. Sa dometom do 305 km u gradskoj (WLTP) i 230 km u mešovitoj vožnji (WLTP), Spring je savršen za svakodnevna, ali i duža putovanja. Uzevši u obzir da evropski vozači dnevno pređu oko 30 km, jednom napunjena baterija će im biti dovoljna za cijelu nedjelju vožnje. Spring je jednostavno voziti i puniti. U trenu je osvojio evropske kupce i dostigao 40.000 narudžbina za samo osam meseci! Osim što je opravdao povjerenje postojećih kupaca u filozofiju marke, Spring se pokazao kao još veći uspjeh jer je uspeo da privuče i nove kupce: čak 8 od 10 njegovih kupaca po prvi put je ukazalo povjerenje ovoj marki! Vlasnici Springa posebno cijene njegovu pristupačnost, udobnost vožnje, dizajn i cijenu. „Vozim električni automobil već devet godina i vjerujem da je to prava stvar za životnu sredinu. Kad sam u prodajnom salonu ugledao Spring, odmah sam se zaljubio u njegovu cijenu i dizajn. Bio je savršen! A pre nego što sam doneo konačnu odluku, imao sam priliku i da ga isprobam. Tako sam znao da je to pravi auto za mene. Jedan sam od prvih kupaca Springa i zaista sam zadovoljan jer mogu da putujem sa njim bilo gdje!” Olivier, 56 godina (Francuska).

Datum objave: 22/12/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook