Naslovna > Komercijalna vozila > Pet ključeva uspjeha kamiona za graditeljstvo
FOTO GALERIJA (29)

Reportaža - Mercedes-Benz Arocs Performance Days

Pet ključeva uspjeha kamiona za graditeljstvo

U okviru manifestacije Mercedes-Benz Arocs Performance Days, njemački Daimler je u dvodnevnom programu prezentovao sve mogućnosti svojih višetočkaša namijenjenih graditeljskoj industriji. Na blatnjavom poligonu Mercedes-Benza pored Štutgarta svoje cipele za vas je isprljala i ekipa Auto Shop Magazina.

Dvodnevni program Arocs Performance Daysa u organizaciji Daimlera počeo je zvaničnom prezentacijom Mercedes-Benz privrednih vozila primarno namijenjenih graditeljstvu. U ovom segmentu Mercedes je globalni lider, a interesantnim nam se učinio podatak da je svaki drugi kamion na gradilištu u Njemačkoj upravo Arocs. Za takvu sliku na terenu stručnjaci se mogu zahvaliti strategiji razvoja brenda koja podrazumijeva čak pet tačaka uspjeha koje smo i mi mogli iskusiti u praktičnom dijelu namijenjenom za drugi dan programa. Na prvom mjestu je iskustvo u kombinaciji sa tradicijom. Još davne 1897. godine Daimler je kreirao prvi kamion sa nosivošću od pet tona. Nakon toga priča počinje sama da se odmotava i ova vozila uzimaju sve značajniju ulogu u transportu sve do sad. To je rezultiralo i bogatom portofoliju Mercedesovih teretnjaka koji su danas dostupni u svim mogućim pogonskim kombinacijama, od 4X2 do 8X8. Uz širok izbor pogona na raspolaganju su i sve moguće vrste nadogradnji, a apsolutnu funkcionalnost njemački višetoškaši pokazuju kroz prilagodljivost svim vrstama podloga i radnih okruženja, od cestovnih sve do teških radova u rudnicima i na gradilištima. Naravno, ništa to ne bi bilo moguće bez game pogonskih agregata. Za novu generaciju Construction Trucska trokraka zvijezda je namijenila tri agregatske jedinice, i to 10,7, zatim 12,8, te 15,6-litarske motore koji razvijaju do 335, 390, odnosno 462 kW maksimalne izlazne snage. Naravno, sve su izrađene prema strogim Euro 6 normama i dolaze u kombinaciji sa Mercedes Power Shift 3 automatskim mjenjačem sa „power“ i „offroad“ režimima transmisije. Savremena tehnološka rješenja neodvojiv su dio Arocsa, što ga u potpunosti razdvaja od Actrosa. Dakle, Arocs nije samo zakamuflirani Actros, već kamion sam za sebe i sa vlastitim tehnološkim rješenjima, zbog čega predstavlja novu dozu iskoristivosti i svestranost u graditeljskom sektoru i drugoj namjenskoj industriji. Najveće zasluge za to mogu se pripisati TRC sistemu, ali i Hidraulic Auxiliary Drive tehnologiji prenosa obrtnog momenta na druge pogonske osovine jednostavnim klikom na samo jedan prekidač. Kada je već pogon u pitanju bitno je istaći da su nove graditeljske mašine iz Mercedes-Benza raspoložive u tri različita sistema pogona na sve točkove, čime se izbjegava zamor i slom radne mašine. Peti ključ uspjeha Mercedesovih višetočkaša je smanjenje troškova jer je za održavanje kreirana posebna strategija podijeljena u dva dijela. Prvi otpada na sisteme asistencije u vožnji poput senzora za nadzor okruženja, čime se smanjuje rizik fizičkih oštećenja vozila. Drugu grupu opet čini servisna podrška u realnom vremenu uz Efficient Managment koji upozorava na održavanje i servis. Tehnologija uvezivanja kamiona u virtuelne mreže također je u fazi testiranja kod radnih mašina, a finalne pripreme za puštanje u funkciju već se rade na kamionima za čišenje ulica od snijega.

 


Turbo Retarding Clutch (TRC)
Iza engleske skraćenice TRC krije se Mercedesova uglađena kontrola snage koja njegovim kamionima omogućava „manevar u milimetar“. U armiji tehnoloških dostignuća spakovanih u Mercedes-Benzove kamione za graditeljstvo najinteresantniji nam je bio TRC sistem, odnosno Turbo Retardin Clutch. Riječ je o tehnologiji koja kombinuje hidrodinamičke funkcije start-up kvačila i primarnog retardera u jednoj komponenti. Kontrola ukupne snage retardera moguća je preko 5 nivoa na polugi upravljača, što nije ništa novo, međutim, novo je što se sada doziranjem papučice gasa direktno upravlja retarederom, što u suštini predstavlja TRC sistem. Dizajniran je za ekstremna opterećenja i u kombinaciji sa super preciznim Mercedes PowerShift 3 automatskim mjenjačem značajno smanjuje potrošnju goriva u odnosu na dosadašnja konvencionalna rješenja prenosa obrtnog momenta. Radi na principu doziranja papučice gasa zbog čega je sada moguće bez upotrebe kočnica zaustaviti kamion ili ga održavati u stanju mirovanja na brdovitom i zahtjevnom terenu graditeljskih zona. Jačim pritiskom ili popuštanjem papučice gasa vrši se glatko pomjeranje kamiona naprijed-nazad, što omogućava jednostavno manevrisanje graditeljskim mašinama.

Actros SLT
Specijalna verzija Actrosa sa oznakom SLT sposobna je povući 250 tona lako kao pero. U okviru manifestacije statičnuprezentaciju doživio je i novi Actros u XXXL izdanju. Supersnažni tegljač sa SLT oznakom namijenjen obavljanju najtežih poslova koje svojom tehnologijom čini tako jednostavnim i lakim. Sistematično je dizajniran tako da može odgovoriti na zadatke vuče tereta teškog i do 250 tona, a da pri tome zadržava sav komfor i upravljivost cestovnih kamiona jednako kao i fleksibilnost i performanse gratiteljskih strojeva. Očekivano, srce karoserije čini najjača izvedba agregata, onog od 460 kW izlazne snage uz maksimalni obrtni momenat od 3.000 Nm, uparenog sa 16 stepeni prenosa Mercedes PowerShift 3 automatskog mjenjača i TRC tehnologijom. Da olakša natovarene stvari tu je i mogućnost vuče na tri, četiri, pet ili čak svim osovinama, uz to da dvije osovine nose upravljive točkove. Baš kako jak čovjek može mnogo pojesti, tako je i sa mašinom, ali da hrane ima u izobilju pobrinuće se rezervoar u koji se može smjestiti čak 900 litara dizelskog goriva.

Datum objave: 16/01/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook