Naslovna > Automobili > Kia > Telluride > Pet metara off-road luksuza

Kia Telluride

Pet metara off-road luksuza

Sa najvećim kućnim SUV modelom Telluride Kia demonstrira svoju trenutnu snagu i pokazuje da u najzahtjevnijim segmentima može da ponudi adekvatan odgovor na izazove, koje pred nju postavlja premijum konkurencija…

Ideja o proizvodnji petmetarskog premijum SUV-a u Kiji je začeta još 2016. godine sa konceptom Telluride, koji je predstavljen na sajmu automobila u Detroitu. Odlične reakcije američke, ali i svjetske javnosti bile su dovoljan razlog da koncept dobije zeleno svjetlo za finalizaciju. Za njegov dizajn bio je zadužen „Kia Design Center America“ na čelu sa dizajnerom Tomom Kearnsom. Kada je riječ o Tellurideu, Kerans u prvi plan stavlja činjenicu da je svom timu dao nalog da osmisle i kreiraju jednostavan, retro i kutijast SUV, koji će istovremeno biti praktičan, ali i uzorno luksuzan.
Rezultat je veoma markantan i vanjskim izgledom prepoznatljiv SUV, koji ne liči ni na jedan aktuelni Kijin model. Prednjim dijelom Telluridea dominiraju hromirani ukrasi visokog sjaja i prepoznatljiva maska hladnjaka koja je inspirisana „tigrovom njuškom“, a upečatljiv detalj predstavljaju i jednostavna oblikovana glavna LED svjetla. Bokovi su veoma skladni i bez dizajnerskih iznenađenja, ali sa mnoštvom vizuelnih ukrasa poput snažno izbačenih blatobrana, hromiranih okvira prozora i lajsni na vratima, te velikih 20-inčnih alu naplataka. Zadnjim dijelom dominiraju savremna LED svjetla u obliku bumeranga, te obilno hromirani branik sa dvostrukim izduvnim otvorima.


U kabini najvećeg Kijinog SUV-a takođe nema vizuelnih iznenađenja, jer je dizajnerska jednostavnost, koja je primijenjena na vanjski dio prenesena i na unutrašnjost. Instrumentna tabla je analogne koncepcije sa velikim info displejom u sredini, a tu je i veliki veliki 10,25-inčni na dodir osjetljivi ekran visoke rezolucije, koji omogućava upravljanje multimedijom i mnogim pratećim sistemima u automobilu. Od ostalih posebnosti iz luksuzne opreme treba izdvojiti još panoramski stakleni krov, zatim sistem bežičnog punjenja pametnih uređaja, te Harman/Kardon audio sistem sa 10 zvučnika ukupne snage 630 W. U kabinu Telluridea na tri reda sjedišta može da se smjesti čak osam putnika, kojima se nude odvojene komande klimatizacije i pojedinačni krovni i bočni ventilacioni otvori. Po želji kupca u prvom i drugom redu je moguće dobiti po četiri odvojena foteljasta sjedišta sa mogućnošću grijanja, hlađenja i masaže.
Kia  Telluride se za potrebe američkog tržišta proizvodi u Džordžiji, a njen najpovoljniji model dostupan je od 31.690 dolara ili 54.942 KM, koliko bi to bilo da se Telluride po američkoj cijeni nudi bh. kupcima. Evropa za sada u zvaničnoj Kijinoj režiji neće vidjeti ovaj model, mada bi ga bilo zanimljivo vidjeti da li bi se uspio nametnuti kao jedan od potencijalnih konkurenta: BMW X7, Mercedesu GLS i Audiju Q7.


POGON
Za pogon Telluridea Kia je namijenila 3,8-litarski V6 motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva koji pri 6.000 obrtaja razvija 291 KS, dok je 355 Nm obrtnog momenta dostupnog pri 5.000 obrtaja. Za prenos snage odabran je osmostepeni automatski mjenjač, dok će u ponudi biti standardni prednji i opcioni 4x4 pogon, sa automatskom raspodjelom obrtnog momenta između osovina. Nadzorna elektronika omogućava vozaču da bira između četiri standardna režima vožnje: Smart, Eco, Sport i Comfort i dva dodatna Snow i AWD Lock. U bogatoj serijskoj opremi nalazi se mnoštvo savremenih sigurnosnih i sistema asitencije vozaču, koji između ostalog mogu da izbjegavaju prepreke na putu, ali i da automatski koče ili pokreću vozilo.

Tom Kearns, šef dizajna u Kia Design Center America:
„Nikada do sada nismo oblikovali ovako veliki SUV i to je bio poseban izazov za nas. Krenuli smo od jednostavnih osnova i rekao sam timu da naš automobil mora biti veliki, markantan i kutijast, ali istovremeno poseban, upečatljiv i prepoznatljiv po jedinstvenim detaljima. Inspiraciju smo tražili u mnogim veoma uspješnim SUV retro modelima, a ideje do kojih smo došli smo prilagodili modernim standardima. Mislim da smo uspješno uspjeli spojiti prošlost i budućnost“.

Datum objave: 20/07/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook