Naslovna > Automobili > Toyota > RAV4 > Peta generacija začetnika SUV segmenta

Toyota RAV4 Hybrid

Peta generacija začetnika SUV segmenta

Toyota je 1994. godine sa prvom generacijom RAV4 udarila temelje SUV segmentu automobila. Danas, 25 godina kasnije, sa petom generacijom ona pomjera granice, a do koje mjere otkrili smo u okviru međunarodne testne vožnje u okolini Barselone…

Sa do tada neviđenom koncepcijom automobila RAV4 svojevremeno je predstavljao pravo čudo jer je kombinovao performanse automobila namijenjenih vožnji na otvorenoj cesti, dimenzije kompaktnog segmenta, te oblik karoserije i vozne sposobnosti svojstvene samo terencima. Kao takav, u četiri generacije brzo je pronašao put do preko 8,5 miliona kupaca širom svijeta zbog čega nosi titulu jednog od najprodavanijih modela ikada. Peta generacija opet je pionir u SUV segmentu, samo što ovoga puta otvara novo poglavlje na polju performansi, mogućnosti i sigurnosti. Na novu GA-K platformu postavljena je upečatljivo dizajnirana karoserija koja već na prvi pogled ulijeva povjerenje, otkriva snagu i traži strahopoštovanje. Novi RAV4 drastično se izdvaja iz „copy-paste“  dizajnerskog jezika u kojem većina konkurenata liče kao jaje jajetu zbog čega sigurno neće ostati neprimijećen na ulici. Kutijast je, poligonalnog oblika, sa obiljem oštrih prelaza, naglašenih linija i sa mnogo ravnih površina.

 

Sprijeda ga karakteriše visoko postavljen poklopac motora, velika heksagonalna maska hladnjaka na koju se sa strana nastavljaju nakošene svjetlosne grupe podloge i nimalo prijateljski nastrojenog pogleda, dok je zadnja strana podignuta, mišićava i podređena praktičnosti, jer iza vrata prtljažnika krije 580 litara prtljažnog kapaciteta sa svim sjedištima u funkciji. Uprkos robusnosti i utisku veličine, novi model je ipak niži od prethodnog, te ima niže težište, uprkos višem klirensu. Nova platforma omogućava i potpuno novu dimenziju prostranosti za sve putnike u kabini. Međuosovinsko rastojanje povećano je 30 mm, što je naročito osjetno u drugom redu sjedišta. Svjesni činjenice da dnevno svijetlo u svakom segmentu života igra važnu ulogu Toyotini stručnjaci su budućim kupcima odlučili ponuditi opcioni stakleni panoramski krov.

 

Prijateljski topli zagrljaj putnicima u prednjem dijelu ponudiće novooblikovana sjedišta presvučena luksuznijim materijalima, dok će ispred vozača, po prvi put u ovom segmentu automobila, ulogu instrument panela igrati kombinacija klasičnih kazaljki i velikog digitalnog ekrana. Centralna konzola kreirana je po uzoru na onu viđenu u Land Cruiseru, što znači da nudi mnogo prostora u pretincu ispod centralnog naslonjača za ruke, držače za čaše, mjesto predviđeno za pametne mobilne telefone, sa mogućnošću bežičnog punjenja baterije, dok je sami vrh rezervisan za veliki na dodir osjetljivi ekran novog multimedijalnog sistema, čija će najekskluzivnija verzija na sebi nositi natpis JBL. Njime je moguće upravljati i sistemom asistencije vozaču poznatom kao sistem kamera 360° gdje se nudi i pogled na okolinu vozila iz ptičije perspektive.


Ono po čemu je Toyota globalno poznata su vozne karakteristike, a novi RAV4 se na tom polju ima čime pohvaliti. Nakon nekoliko stotina kilometara na interesantno kreiranom itinereru u okolini Barselone, koji je sadržavao kombinaciju svakodnevnih saobraćajnih uslova i neočekivano zahtjevne off-road rute, jasno je bilo da nova platforma omogućava preciznije upravljanje automobilom, uz manje ljuljanje kabine i odličan odziv na papučicu gasa,  s tim da se za ovo treće najviše treba zahvaliti pogonskim agregatima. Buka u kabini s kojom smo se susretali kod prošlog RAV4 Hybrida i još nekih hibridnih modela Toyote,  uzrokovana radom eCVT mjenjača smanjena je na minimum, pa je rad u „power“ režimu skoro pa nečujan. Posebno smo ostali oduševljeni off-road sposobnostima AWD modela sa hibridnim pogonom na terenu koji je usljed niskih temepratura neočekivanih za mediteransko podneblje bio naročito klizav i blatnjav. Uz jednostavno doziranje pritiska na papučicu gasa i inteligentni pogon na sva četiri točka RAV4 savladao je i naizgled nerješive izazove zbog čega se ne bi trebao postiditi ni mnogo većih off-road legendi.


Dvodnevno druženja sa novim Toyotinim „pionirom“ bilo nam je dovoljno da zaključimo kako je pred ovim modelom veliki komercijalni uspjeh. Nema sumnje da će ga svi oni koji dobiju priliku da isprobaju njegove mogućnosti, a pogotovo hibridno izdanje, staviti na listu potencijalnih SUV želja. Najpovoljnija verzija novog RAV 4 sa 2.0 VVTi benzinskim motorom i Comfort opremom u BiH košta 55.740 KM, dok je hibrid u istoj kombinaciji dostupan za 64.740 KM. Pogonski sistemi Za pokretanje pete generacije SUV legende Toyota je rezervisala dvije pogonske kombinacije. Prva je tradicionalna benzinska koja iz dvolitarskog agregata sa VVT-i tehnologijom crpi 175 KS. One će se na podlogu moći prenosti putem pogona preko prednje osovine ili putem svih tokova, s tim što će za prenos snage biti zadužen šestostepeni ručni mjenjač ili opcioni „direct CVT“ automatik. Druga je hibridna i ponuđena je u kombinaciji sa pogonom naprijed ili kao AWD opcija.

 

Razlika među njima je očigledna. Iako obje verzije kombinuju 2,5-litarski benzinski i elektromotor, Rav4 Hybrid sa pogonom preko prednje osovine razvija 218 KS, dok „all wheel drive“ verzija proizvodi 222 konja. Oba savršeno peglaju sve neravnine na putu, imaju odličan odziv na papučicu gasa, linearno ubrzanje i bolju kontrolu prilikom usporavanja. Međutim, prednost modela sa pogonom na sva četiri točka ogleda se u AWD-i inteligentnom pogonu koji neprestano analizira obrtni momenat i prebacuje ga na točak sa boljom trakcijom, čime se izbjegava gubitak energije i omogućava otpimalno djelovanje pogona na različitim površinama.

 


Sigurnost bez premca
Novi Rav4 će biti pionir i po tome što će biti prva serijska Toyota sa integrisanom novom generacijom Toyota Safety Sense sigurnosti koja će biti serijska oprema već kod osnovnih modela. Na svu sreću, za vrijeme internacionalnih testnih vožnji nismo bili u prilici iskustiti njegov rad pa smo odlučili vjerovati onome što su nam na prezentaciji teoretski predočili: sistem automatskog kočenja kod opasnosti od sudara s otkrivanjem pješaka čak i noću, sistem  automatskog kočenja kod opasnosti od sudara s otkrivanjem biciklista, inteligentni prilagodljivi tempomat, prilagodljivi tempomat punog raspona i upozorenje za napuštanje saobraćajne trake.

Datum objave: 23/03/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook