Naslovna > Komercijalna vozila > Peta titula za Mercedes-Benz Actros

Privredna vozila – Kamion 2020. godine

Peta titula za Mercedes-Benz Actros

Kao jedan od kamiona koji je najviše puta ponio titulu najboljeg na evropskom tržištu Actros danas polako, ali sigurno ulazi u legendu. Do laskavog priznanja ove godine došao je zahvaljujući uvođenju čak 60 premijernih inovacija...

 

Mercedes-Benzov najveći tegljač Actros veoma uspješnu godinu u kojoj je predstavljeno njegovo temeljno redizajnirano izdanje krunisao je sa titulom „Truck of the Year“, odnosno postao je najbolji evropski kamion za 2020. godinu. Podsjećamo da je njemački tegljač ovo laskavo priznanje do sada dobijao čak četiri puta i to: 1997, 2004, 2009. i 2012. godine. Specijalistički novinari iz 24 evropske zemlje Actrosa su proglasili najboljim zbog velikog tehnološkog napretka, ali i brojnih inovacija koje je donio u redizajniranom izdanju.

 

 

Nagradu za „kamion godine“ u okviru novinarskog dana na Međunarodnoj izložbi komercijalnih vozila Solutrans, koja je održana u francuskom Lyonu primio je profesor dr Uwe Baake, šef razvoja u Mercedes-Benz Trucks-u.

 

Veoma sam ponosan na ovu nagradu, ali ona je samo rezultat svega onoga što smo uradili da Actros ponovo, po peti put dovedemo na mjesto najboljeg kamiona godine. Mada mnogi spominju riječ redizajn, ovdje se radi o nečemu puno većem i složenijem od pukog redizajna. Mi smo iz temelja preispitali svaki dio ovog kamiona kako bismo našli prostor za napredak. Veliki iskorak smo napravili u pogledu modernizacije i digitalizacije enterijera i uvođenja do sada neviđenih tehnoloških rješenja u svijetu kamiona. Tu na prvom mjestu mislim na kamere retrovizore koje ćemo, siguran sam, u skoroj budućnosti vidjeti i kod ostalih proizvođača kamiona, jer je to jednostavno prirodan slijed tehnološkog razvoja. Naši stručnjaci su odradili vrhunski posao i veoma sam ponosan što je meni pripala čast da u ime svih njih koji su radili na unapređenju Actrosa preuzmem laskavo priznanje za „Kamion godine“ - izjavio je profesor dr Uwe Baake.

 

U skladu s pravilima žirija priznanje „Kamion godine“ dodjeljuje se modelu koji je u proteklih 356 dana dao najveći doprinos sa inovacijama u cestovnom saobraćaju koje omogućavaju ostvarivanje višeg stepena ekonomičnosti, niže emisije štetnih gasova, podižu nivo sigurnosti u vožnji, ali i omogućavaju bolje upravljanje i unapređuju udobnost. U obrazloženju žirija za ovogodišnji izbor između ostalog navodi se da je Actros napravio najveći ukupni napredak i ponudio do sada nešto potpuno novo u svijetu kamiona kako vozačima, tako i kupcima i društvu u cjelini. Među najznačajnijim inovacijama izdvojeni su novi digitalni instrument panel i multimedija, zatim MirrorCam sistem nadzora okoline vozila pomoću širokougaonih kamera. Tu je i Active Drive Assist sistem koji omogućava djelimično automatizovanu vožnju, a značajan napredak napravljen je i sa petom generacijom Active Brake Assist i Sideguard sigurnosnih sistema. Veliki doprinos poboljšanju ekonomičnosti dao je i novi PPC sistem aktivnog predviđanja nivoa snage, koji je neophodan da bi se savladala neka dionica puta. Prva iskustva iz prakse koja dolaze od nekih od najvećih trasportnih kompanija širom Evrope potvrđuju da je ovogodišnji izbor Actrosa za „Kamion godine“ više nego zaslužen. Mnogim vozačima se nakon početnog privikavanja silno dopao MirrorCam sistem nadzora okoline vozila pomoću širokougaonih kamera visoke rezolucije. Mnogi su i pozitivno iznenađeni uštedama u potrošnji koje su postignute uprkos zadržavanju gotovo iste pogonske game, a kao veliki plus ocijenjena je i digitalizacija enterijera, koja je napravljena paralelno sa povećanjem autonomnosti mnogih sistema ugrađenih u novi Actros. Mercedes-Benz je sa novim Actrosom i njegovih 60 premijernih inovacija po ko zna koji put potvrdio da za njega ne postoje nikakve granice kada je riječ o razvoju novih i veoma korisnih transportnih rješenja.

 

DIZAJN I ENTERIJER

Dizajnerski kod Actrosa nema revolucije, već je više riječ o očekivanoj evoluciji. Sam kamion izgleda atraktivno i prepoznatljivo i suštinski je još uvijek dovoljno neobičan i moderan pa nije bilo potrebe za drastičnim vizuelnim promjenama. Najveće stilske razlike u odnosu na original iz 2011. godine odnose se na novi svjetlosni LED „potpis“ koji će ujedno biti i najznačajniji vizuelni simbol nove generacije Actrosa. Sa novim modelom na velika vrata u svijet kamiona ušla je i digitalizacija kabine. Ispred vozača više nema klasičnih analognih instrumenata već njihovu ulogu preuzima novi 10-inčni ekran visoke rezolucije. Drugi 10-inčni ekran visoke rezolucije smješten je i na centralnom dijelu armaturne ploče. On je osjetljiv na dodir, a njegovom instalacijom Mercedes je veliki broj dosadašnjih klasičnih tastera za upravljanje raznoraznim sistemima sveo na minimum. Preko ovog ekrana moguće je upravljati multimedijom, te osvjetljenjem, kako vanjskim tako i ambijentalnim.

 

 

POGON

Motorizacija Actrosa je i nakon modernizacije ostala nepromijenjena u odnosu na prethodnika i činiće ju dizelski motori OM 470, 471, 473 i 936 serija koji pokrivaju raspon snage od 236 do 625 „konja“. Svoj doprinos razvoju ekoloških transportnih rješenja Mercedes je dao sa jednim pogonskim rješenjem koje koristi prirodni gas i raspolaže sa 222 kW/302 KS. Mercedes uz sve OM 471 motore sa 420, 450 i 480 KS nudi Top Torque inteligentnu aktivacija dodatnog obrtnog momenta koja omogućava da u kratkom režimu vožnje razviju dodatnih 200 Nm obrtnog momenta. Ova opcija je dostupna isključivo u najvišem stepenu prenosa, što pomaže pri ubrzanjima i na usponu.

 

 

SIGURNOST

Novi Actros raspolaže sa Active Brake Assistom pete generacije (ABA5), koji zahvaljujući radaru i sistemu instaliranih kamera može prepoznati pješake, ali i njihovo ponašanje. U slučaju da prepozna bilo kakve sumnjive ili opasne radnje, sistem ima mogućnost potpunog zaustavljanja u slučaju nužde i to bez djelovanja vozača. Među aktivnim sistemima asistencije vozaču je i PCC sa inteligentnim adaptivnim tempomatom, mogućnošću prepoznavanja krivina i prilagođavanja brzine vozila nadolazećim situacijama u skladu sa topografskim kartama instaliranim u sistem navigacije. Svi asistenti omogućavaju najviši dozvoljeni drugi nivo autonomnne vožnje i rade u skladu sa opterećenjem vozila.

 

 

INTELIGENTNI TEMPOMAT

Mercedes je značajno unaprijedio svoj PPC prediktivni tempomat koji ima mogućnost automatskog prilagođavanja različitim uslovima za vožnju u realnom vremenu i u trenucima kada to vozač od njega ne zahtijeva nekom komandom. Ovaj uređaj ima mogućnost unošenja podataka unutar postojećih topografskih karti o karakteristikama ruta, radijusa krivina, kružnim tokovima, ulascima u gradove i ograničenjima brzine. Daimlerovi stručnjaci tvrde da ovaj sistem sa pouzdanim informacijama pokriva čak 95% svih evropskih puteva, što znači da se iza svega nalazi ogromna baza podataka prikupljenih iz vožnje. U praksi to znači da tempomat sa veoma velikom preciznošću može održavati brzinu na onom nivou koji će omogućiti najnižu mogućnu potrošnju goriva. Sistem ima mogućnost usklađivanja brzine prolaska kroz krivine zavisno od vrste tereta koju svaki pojedinačni kamion prevozi, jer nisu iste sile koje djeluju kada kamion vozi čvrsto zavezan teret, tečnosti ili meso okačeno na kukama. Zajedno sa novim tempomatom kroz fina podešavanja su prošli i mnogi ostali elektronski sistemi poput ESP-a, motornog kočenja ili ograničenja brzine, kako bi kamion što više vremena provodio u takozvanom „kotrljajućem“ režimu vožnje koje zahtijeva minimalan angažman motora.

 

 

Izjava

Predsjednik međunarodnog žirija, Gianenrico Griffini, rezimirao je odluku žirija riječima: „Uvođenjem novog Actrosa, Mercedes-Benz je na naše ceste poslao vrlo moderan kamion koji već sada trasira put za primjenu najvišeg stepena automatizacije u vožnje“.

Datum objave: 15/01/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook