Naslovna > Automobili > Peugeot > 301 > Peugeot za narodne mase
FOTO GALERIJA (12)

Test – Peugeot 301 Active 1.6 HDi

Peugeot za narodne mase

Sa novom limuzinom Peugeot prvenstveno cilja na porodične ljude ili taksiste, kojima osim prostrane i udobne kabine, treba raskošan i upotrebljiv prtljažnik, po cijeni prosječnog kompakta...

Međunarodna prezentacija Peugeota 301 je, nimalo slučajno, održana krajem prošle godine u Turskoj. U ovoj zemlji, koja se nalazi na razmeđi Evrope i Azije, pojam automobil identifikuje se kroz kompaktnu porodičnu limuzinu. Ulicama Istanbula, ali i ostalih turskih gradova, svakodnevno prometuje hiljade i hiljade limuzinskih Fiata Albea i Linea, Hyundai Accenata, Renaut Thalia, Meganea i Fluenca, Ford Focusa, Opel Astri, Toyota Corolla, Tofas Sahina... i tek pokoji Peugeot 206 „limo“.

 

U toj činjenici, ali i u sve većoj potražnji za povoljnim kompaktnim limuzinama, Peugeot je našao šansu za afirmaciju novog modela, od kojeg se očekuje da najbolje prodajne rezultate ostvari na istoku, ali i u zemljama u razvoju poput BiH.

 

NIJE TAJNA da se u razvoju 301-ice, Peugeot ugledao i na Renault, i njegovu uspješnu reanimaciju Dacie, kao jeftinog brenda. Međutim, koliko god da ima sličnosti između ova dva projekta, njih od starta dijeli jedna velika razlika. Naime, Peugeot će na svim tržištima svoju limuzinu prodavati pod znakom „propetog lavića“, dok Renault na tom planu taktizira, te na Logana stavlja nekada svoj, a nekada Dacijin logotip.

 

Mnogo je onih koji su se zapitali da li je Peugeot nešto slično mogao da uradi sa Talbotom ili nekom drugom ugašenom automobilskom markom, ali o tome ćemo nekog drugom prilikom. Ovako je 301-ica punopravan dizajnerski izdanak francuskog proizvođača, koji „glavom i bradom“ jasno asocira čijoj porodici pripada. Kako imidž danas igra veoma važnu ulogu u automobilizmu, nema sumnje da će nova limuzina prvenstveno privući pažnju poklonika francuskog brenda, koji su sa neskrivenom znatiželjom odmjeravali i naš testni model.

 

Ruku na srce, 301-ica nije tako naočita kao 208-ica, u njemu nema markantnosti reprezentativne 508-ice, niti pozitivne drskosti 3008-ice, ali je daleko od mora bezličnih limuzina, kojima prtljažnik izgleda kao strano tijelo. Štaviše, pozadina 301-ice je jedna od zanimljivijih u klasi, najviše zbog atraktivno oblikovanih zadnjih svjetala, sa crveno-bijelom grafikom, koja su izvedena po uzoru na model 208.

 

DIZAJNERSKA JEDNOSTAVNOST krasi i enterijer sa velikim središnjim grebenom, koji se u obliku slova V širi odozdo prema gore. Većina plastike oko instrument table je tvrda, ali je njena reljefna površina ugodna na dodir i veoma otporna na grebanje. Analogni instrumenti sa pozadinskim crvenim osvjetljenjem su pregledni, a sasvim dovoljno informacija poput trenutne i prosječne potrošnje, autonomije, pređene kilometraže i ostalih parametara, vozaču je ponuđeno na putnom računaru, čiji displej je integrisan u sredini instrument table.

 

Sjedišta su udobna, a vozačevo je podesivo po visini i dubini. Nažalost, prevelik obruč upravljača je podesiv samo po visini, zbog čega nam se tokom svih sedam dana činilo da nismo uspjeli pronaći idealan položaj u 301-ici. Da se štedjelo dokazuje i izostanak krovnih rukohvata, koje smo često instiktivno tražili rukom po stropu. Još jedan od detalja, koji zahtijeva privikavanje su podizači prednjih prozora integrisani na središnjem tunelu, tik ispred ručice mjenjača. S druge strane, preglednost je zadovoljavajuća, a ponuda prostora na zadnjoj klupi prevazišla je naša najsmjelija očekivanja. Nećemo pretjerati ako kažemo da iza vozača, ukoliko je čak i košarkaškog rasta, koji sjedi na prednjim sjedištima, još uvijek ostaje dvadesetak centimetara prostora za noge putnika u drugom redu.

 

Prtljažnik sa 506 litara osnovne zapremine, san je svake višečlane porodice, koja bi na njegov raskošni kapacitet gledala još blagonaklonije da nije masivnih držača poklopca, koji kradu korisni prostor pri zatvaranju. Sve u svemu Peugeot 301 nudi ugodan ambijent za vožnju, barem do brzine od 120 km/h, kada postaje primjetna skromnija zvučna izolacija.

 

 

SVI KOJI U MISLIMA imaju porodičnu limuzinu, navode udobnost kao jedan od osnovnih preduslova, koje ona mora ispuniti. 301-ica je na tom polju otišla veoma daleko, zaštitivši vozača i putnike od većine neprijatnosti, koje donose loše domaće saobraćajnice. Udarne rupe, šahtovi, poprečne neravnine, pa i loš makadam, ne predstavljaju značajniji izazov za 301-icu, čije vješanje budi uspomene na neke, sada već zaboravljene, Peugeotove modele s početka osamdesetih godina prošlog vijeka. Mada bi to mnogi očekivali, vrhunska udobnost se ne odražava na stabilnost.

 

Pri pretjeranoj brzini u krivinama prednji kraj proširuje putanju, što se lako koriguje oduzimanjem gasa, dok je za stabilnost i „bježanje“ rasterećene pozadine zadužen serijski ESP sistem, koji se po potrebi može i isključiti. Jedini dizelaš u ponudi 1.6 HDi sa 92 KS, nameće se kao idealna mjera za 1.100 kg težak automobil. Osim što je riječ o provjerenom i dokazano ekonomičnom agregatu, moramo navesti da je u saradnji sa solidno preciznim petostepenim ručnim mjenjačem, ovaj agregat dovoljan da se iz mjesta do 100 km/h stigne za 12,5 sekundi, odnosno do maksimalne brzine od 180 km/h.

 

Mada na papiru ne obećava puno zabave u praksi je sasvim drugačiji i naprosto puca od zdrave snage. Maksimalnih 230 Nm isporučuje se već pri 1750 o/min, što mu omogućava da bude srčan od starta, ali i veoma skroman potrošač sa prosjecima od 4 do 6 litara, koliko smo zabilježili na kraju zahtjevnog sedmodnevnog testa.

 

ZA 26.824 KM koliko do registracije košta testni model, kupac dobija naočit, udoban, praktičan i ekonomičan automobil, koji ne može sakriti da je štednja bila jedan od prioriteta u njegovoj izradi, ali čija završna obrada i kvalitet ugrađenih materijala sugerišu dugotrajnost, koju ustalom garantuje i Peugeotov „propeti lavić“.     

Datum objave: 06/06/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook