Naslovna > Automobili > Nissan > X-Trail > Pitomiji i urbaniji u trećoj generaciji

Predstavljamo – Nissan X-Trail 2014

Pitomiji i urbaniji u trećoj generaciji

Od kockastog i robusnog terenca Nissan X-Trail je preko noći postao moderan SUV, koji prvenstveno želi da se dokaže kao komforan i siguran automobil na asfaltu, pa tek onda da se otisne u avanturu po makadamu...

Izumiranje terenaca se nastavlja, dok SUV klasa prolazi kroz svoje zlatne godine. U prethodne dvije generacije X-Trail je bio svojevrsni Nissanov „posljednji Mohikanac“, čistokrvni terenski automobil, koji je „kutijastim“ izgledom i moćnim 4x4 pogonom bio totalna suprotnost od mase ušminkanih trendovskih SUV-ova. No, vremena se mijenjaju, pa ono što je do juče djelovalo robusno, sirovo i neobrađeno, a ispod svega bilo tvrdoglavo izdržljivo, jednostavno više nije moderno i poželjno. Narodne mase danas žele da gledaju oku ugodne obline, gole mišiće i da uživaju u sveopštoj multifunkcionalnosti, kako pored TV ekrana, tako i za upravljačem automobila.

 

TREĆA GENERACIJA X-Traila sa prethodnom dijeli ime i 4x4 pogon. Sve ostalo je potpuno novo ili barem drugačije. No, krenimo redom. Ono što je 2012. godine na Sajmu automobila u Ženevi najavljeno sa konceptom Hi-Cross, do kraja 2013. pretočeno je u novi X-Trail. Mnogi su onomad u toj dizajnerskoj viziji vidjeli nasljednika Qashqaija, a samo rijetki su pomislili da je to zamjena za njegovog broj većeg „kockastog“ brata.

 

Transformacijom karaktera X-Trail okreće novi list u svom tržišnom nastupu i u potpunosti se priklanja svim važećim standardima SUV klase. A ti standardni zahtijevaju da automobil bude dinamičnog dizajna, da ima odmjeren klirens i off-road mogućnosti, ali da prije svega bude ugodan u vožnji po asfaltu. U Nissanu su sigurni da su sa novim X-Trailom pomirili sve te zahtjeve, te da je pred njima još jedan bestseller, kakav je svojevremeno bio Qashqai. Jadan od najjačih aduta na novom X-Trailu bi trebao dakle biti njegov trendovski dizajn, koji objedinjuje smjernice zacrtane sa aktuelnim Nissan Jukeom i Muranom.

 

Dinamičan izgled automobila naglašen je sveaktuelnim LED diodama, te 19-inčnim alu naplacima, koji, osim što lijepo izgledaju, nagovještavaju i uzorne performanse na asfaltu. Dužinom od 4.630 mm, novi X-Trail je ostao u gotovo istim okvirima kao i njegov prethodnik, koji je bio dugačak 4.635 mm. Gabariti su ipak malo promijenjeni, zahvaljujući širini od 1.838 mm, koja je za 48 mm veća u odnosu na dosadašnju. S druge strane, visina je smanjena sa 1.700, na 1.648 mm. Zaobljavanjem karoserije i njenim aerodinamičkim „peglanjem“, koeficijent otpora vazduha je smanjen sa 0,35 na 0,33 Cx.

 

Ova promjena je prema Nissanovim stručnjacima, osim niže potrošnje, omogućila i bolji ugođaj u vožnji, odnosno manje buke pri visokim brzinama. Za bolji ugođaj dijelom je zaslužno i izduživanje osovinskog razmaka sa 2.630, na 2.705 mm.

 

I U ENTERIJERU SU načinjene krupne promjene, a sve sa ciljem da se stepen udobnosti podigne na viši nivo, odnosno da se X-Trail prilagodi potrebama savremenih korisnika. Za bolji komfor prema Nissanu u kabini su zadužena novodizajnirana sjedišta, sa profilisanim naslonima i mnogobrojnim mogućnostima podešavanja. Sjedišta srednjeg reda su takođe podesiva, odnosno mogu se u potpunosti preklopiti i pomicati, kako bi se oslobodio pristup prtljažniku, odnosno opcionom trećem redu sjedišta. Lakši pristup drugom i trećem redu sjedišta omogućen je i načinom otvaranja zadnjih vrata, koja se mogu otvoriti pod uglom od oko 80 stepeni.

 

Većina plastike u kabini je površinski gumirana, dok su mnogi stilski umeci obojeni klavir lakom. U Nissanu ističu da je velika pažnja posvećena završnoj obradi detalja, kako bi sveukupni kvalitet bio bolji od dosadašnjeg. U najbogatijim paketima opreme automobili će se opremati sa automatskim dvozonskim klima uređajem i multimedijalnim navigacionim sistemom sa 7-inčnim kolor displejom osjetljivim na dodir.

 

Sa novim X-Trailom, Nissan je predstavio i najnoviji verziju njegovog Connect operativnog sistema, koji uz pomoć internet konekcije omogućava razmjenu informacija, slika, videa, muzičkih sadržaja... između multimedijalnog sistema vozila i najrazličitijih eksternih izvora poput pametnih telefona, računara, MP3 plejera... Sistem satelitske navigacije direktno je povezan sa Google pretraživačem, što proširuje pristup informacijama bitnim za vožnju (vremenska prognoza, lokacije mjesta za odmor i rekreaciju, benzinske stanice...) do neslućenih granica. Sa eksternim uređajima, osim putem interneta, Connect sistem se povezuje i putem Bluetootha, zatim USB i Aux konektora.

 

VOZAČU JE NA raspolaganju i savremeni informacioni sistem sa instrument tablom, koja kombinuje analogno digitalne instrumente. Većina informacija bitnih za vožnju se prikazuje na 5-inčnom centralnom TFT ekranu, koji podržava 12 različitih grafičkih prikaza vezanih, između ostalog, za prosječnu ili trenutnu brzinu, navigaciju, značenja pojedinih znakova pored saobraćajnice, stil vožnje ili način rada 4x4 pogona.

 

Najveća nepoznanica kod novog X-Traila je njegova pogonska gama. Za sada je tek poznato da je za pogon njegovog brata blizanca Nissan Roque u Americi zadužen 2.5-litarski benzinski četverocilindraš sa 170 KS. Kao najrealnija opcija za evropsko tržište nameće se Renaultov 2.0 dCi agregat, koji se ugrađivao i u prethodnu generaciju X-Traila i to isključivo u verziji sa 150 KS.

 

Treća generacija X-Traila predstavlja globalni Nissanov model, o čemu svjedoči i činjenica da će se proizvoditi u 9 različitih fabrika i da će biti dostupan u čak 190 svjetskih država. Prodaja na evropskom tržištu počinje polovinom sljedeće godine, po za sada nepoznatim cijenama. Podsjećamo da je najpovoljniji model druge generacije Nissan X-Traila u Evropi koštao oko 32.000 eura.

 

Datum objave: 03/12/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook