Naslovna > Automobili > BMW > Ostalo > Ples na ledenoj pozornici
FOTO GALERIJA (18)

BMW xDrive Winter Experience

Ples na ledenoj pozornici

Na zaleđenim i snijegom prekrivenim testnim stazama austrijskog gorja isprobali smo sve mogućnosti XDrive pogona i praktično se uvjerili da zima za upravljačem ne mora biti noćna mora, barem kada je na njemu znak BMW-a...

Zahvaljujući BMW-u krajem februara imali smo priliku doživjeli nesvakidašnje iskustvo vozeći različite modele ovog proizvođača po ledenim stazama trening centra u Austriji. Cilj je bio proći svojevrsni trening vožnje po ledu i snijegu, te se upoznati sa BMW-ovim Xdrive pogonom i elektronskim sistemima koji pomažu stabilnost vozila. No, prije samog treninga, čekajući kolege novinare iz drugih dijelova svijeta, imali smo dovoljno vremena da obiđemo „srce marke“ u Minhenu, upravnu zgradu, muzej, BMW Welt i samu tvornicu. S obzirom da nam je za ovaj obilazak trebalo mnogo vremena, odlučili smo se za BMW Welt i tvornicu u kojoj se proizvodi novi BMW serije 3.

 

BMW Welt je najjednostavnije rečeno, građevina u kojoj  se na efikasan i jedinstven način klijenti upoznaju s markom. Impozantna građevina je 180 metara dugačka, široka od 50 do 130 m, a izgradnja iste je završena 2007. godine. Sa više od dva miliona posjeta godišnje, BMW Welt je jedno od najatraktivnijih mjesta u Minhenu. A kako i ne bi bilo, kada pokazuje najnoviju gamu BMW vozila i motocikala, a uz to veliki dio isporuka vozila se odvija upravo na ovom mjestu.  Pored novih vozila, na nekoliko mjesta su izloženi i stari BMW-ovi modeli, a u posebnom dijelu je i kolekcija motocikala koji ostavljaju bez daha. Kada vam dosadi hodanje i razgledanje (što se može desiti samo ako niste preveliki ljubitelj automobila), možete se zabaviti sa „gadgetima“ koji na jedinstven način pokazuju kako rade određene BMW tehnologije. 

 

Da budemo slikovitiji opisaćemo jedan od takvih „aparata“. Ispred vas je veliki monitor, a ispod njega su komandne papučice identične onim u automobilu. Pritisnemo gas, a na monitoru dobijemo prikaz unutrašnjosti agregata u momentu dok ubrzavamo. Klip u cilindru se pomiče, ubrizgava se gorivo, nastaje plamen, a uz sve to čuje se i zvuk agregata. I takvih je „aparata“ na desetine. Prije nego smo se uputili ka tvornici, vodič nam je ispričao jednu zanimljivu priču o tome kako veliki broj ljudi iz Istočne Europe zbog prinudnog rada u 2. Svjetskom ratu, sada od BMW-a traži odštetu. Do sada su šutili, jer bi ih režimi u njihovim zemljama proglasili izdajnicima. No, vremena za takve priče nije bilo mnogo, pa smo vodiča ubrzali do posjete fabrici. A tamo nas je dočekao automobilski raj! Nažalost, zbog strogih pravila, kamere pa čak i mobilne telefone morali smo odložiti, i naša višesatna tura po fabrici je mogla početi. Prvo smo posjetili dio koji ne liči na automobilsku fabriku, jer su velike prese grubo obrađivale metal iz kojeg je kasnije nastajala karoserija. Prelazak u drugi dio zgrade uvjerio nas je da smo u automobilskoj fabrici, jer su tu roboti od bočnih dijelova i ojačanih donjih poluga lagano počinjali stvarati karoseriju i to novog BMW-a serije 3. Vodič nas je informisao da je proizvodni proces započeo u punom kapacitetu prije dvadesetak dana, pa još uvijek imaju sitnih grešaka zbog kojih ponekad traka stane, a roboti se ponovo štimaju. Međutim, to nije veliki problem jer pored svakog proizvodnog procesa, stoje rezervni roboti, koji su naštimani i spremni da za 20-tak minuta uđu u proces proizvodnje. Nakon toga posjetili smo i komoru za bojenje i lakiranje i ostali zapanjeni preciznošću robota koji ravnomjerno nanosi boju, ali i samostalno otvara vrata i boji teško dokučive dijelove karoserije.

 

Na svakom punktu četiri robota sa različitih strana nanose boju, sa iste udaljenosti od karoserije i istom brzinom, kako bi slojevi bili identični na svakom dijelu automobila. Nakon toga karoserija ide u komore za sušenje, a poslije u dio tvornice u kojem je više ljudi nego robota. Karoserija prolazi trakom i svaki metar bogatija je za novi dio i sve više liči gotovom proizvodu. Među mnogim uposlenim veliki je broj žena, koje rade uglavnom lakše poslove kao što je stavljanje plastika na neke dijelove i slično. Na kraju proizvodnog procesa automobil se podvrgava prvim testiranjima na valjcima gdje se provejerava da li sve radi kako treba, nakon čega je spreman za isporuku. Dakle, novi BMW 3 ne čeka kupce, već kupci čekaju njega, jer se proizvodi isključivo po narudžbama. Nakon toga vodič nam je pokazao i prvi proizvedeni novi BMW 3 na koji su se potpisali svi radnici koji su učestvovali u njegovoj izradi. Nažalost ni to nismo mogli fotografisati, ali na automobilu je bilo više od desetak imena ljudi koji su sa naših prostora. Stoga budući vlasnici nove „trice“ trebaju znati da su na istoj radili i naši ljudi.

 

Trening centar


Nakon BMW Welta i obilaska tvornice red je došao na put ka Austriji. Sa ključevima od BMW-a 740d znali smo da će 300 km duga vožnja iz Minhena do Saalfeldena biti zabavna. Jako brzo smo stigli na odredište i  ono što se zove Xdrive Winter training je moglo početi. Nakon upoznavanja sa trenerima i načinom obuke, show na ledu i snijegu je mogao početi. Ulazak u ledom okovanu krivinu brzinom od 35 km/h i ništa se ne dešava. Isto smo ponovili, ali sa ugašenim DSC-om (Dynamic Stability Control) i zadnji točkovi „sedmice“ su u istoj krivni sa istim načinom vožnje proklizali. Vraćali smo se iznova da što detaljnije osjetimo razliku i zaista uticaj elektronskih sistema za stabilnost u vožnji nikada tako jasno nismo osjetili. Naravno, nakon proklizavanja vozilo smo lako vraćali na putanju zahvaljujući XDrive-u, čiji se rad i prenos snage na prednju i zadnju osovinu, jasno mogao osjetiti.

 

Dvadeset pet godina upotrebe xDrive sistema na vozilima i konstantnog njegovog razvoja, BMW na ledu i snijegu čini laganim za upravljanjem. Istina u određenim milisekundama se gubi kontrola nad vozilom, međutim kada „pametni sistemi“ preuzmu stvar u svoje ruke, vozilo je već na pravoj putanji. Uslijedila je vožnja po ledenoj uzbrdici sa dvije različite podloge, jednom sa boljim gripom i jednom čija je površina glatka kao staklo, po kojoj se čak nije moglo ni hodati. Vožnja po prvoj podlozi prolazi bez problema, ali smo poteškoće osjetili kada su nam se desni točkovi našli na boljoj, a lijevi na glatkoj podlozi. Uz konstantan i ravnomjeran gas, DSC je uz xDrive više snage prenio na točkove sa boljim gripom i taj smo zadatak  savladali. Zanimljivo je još bilo na testu kočenja sa izbjegavanjem u lijevu stranu. Prvo sa malim brzinama i uključenim DSC-om, a kasnije pri većim brzinama bez DSC-a, okretali smo se na stazi i gubili kontrolu nad vozilom. U sumrak, prije povratka ka Minhenu i uz konstantna nagovaranja domaćina da nam dozvoli malo driftanja bez ograničenja, doživjeli smo šta znače xDrive i DSC na snijegu. Jedini uslov da vozimo po ledenoj stazi bio je upaljen DSC i mogli smo driftati koliko smo htjeli. Dok smo pokušavali  našu „sedmicu“ učiniti nestabilnom i natjerati je da pleše stazom, poželjeli  smo prvi put lošiji i nestabilniji automobil s kojim bi možda bilo zabavnije, ali i nesigurnije. Jednostavno DSC uz xDrive nije najboja kombinacija za drift. Svjesni toga, napustili smo Austriju uz razmišljanja kako bi bilo dobro da smo u februarskim mećavama i nevremenu, kada su bh. ceste bile okovane ledom, imali jedan BMW sa xDrive-om i DSC-om.

Datum objave: 18/06/2012
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook