Naslovna > Automobili > Škoda > Octavia > Plin kao gorivo Škodine budućnosti
FOTO GALERIJA (24)

Maraton test – Škoda Octavia Combi 1.4 TSI LPG

Plin kao gorivo Škodine budućnosti

U okviru jednogodišnjeg maraton testa pokušaćemo utvrditi sve prednosti i mane Škode Octavije Combi pogonjene kombinacijom 1.4 TSI motora, automatskog DSG mjenjača i plinske instalacije.

Nakon Kije Cerata, Opel Corse, Dacia Logana, Dustera i Sandera, Chevrolet Avea i Cruza, Renault Meganea, Lagune i Captura, benzinskog i dizel Volkswagen Golfa, Škode Yeti, Hyundaija i30 i Nissan Qashqaija, na jednogodišnji maraton test nam je ustupljena i Škoda Octavia Combi. Testni model je došao u veoma zanimljivoj pogonskoj kombinaciji koju čine 1.4 TSI turbobenzinski motor sa 150 KS, sedmobrzinski automatski DSG mjenjač i Zavoli plinska instalacija. Odmah u startu treba istaći da je riječ o specifičnom maraton testu koji ima svoju istraživačku notu, jer ćemo u jednogodišnjem periodu pokušati na praktičnom primjeru dokazati da li je i koliko u bh. okolnostima isplativa vožnja Škode Octavije na plin i kakve prednosti ona donosi u odnosu na standardne benzinske i dizel motore. Mada kombinovanje savremenih turbobenzinaca i plinske instalacije nije nepoznanica u evropskim okvirima, na bh. tržištu je ta „disciplina“ još uvijek u povoju, barem kada je riječ o novim automobilima. Većina domaćih kupaca tradicionalno je naklonjena dizelskim motorima, a jedan dio njih još ima i jake predrasude prema plinskom pogonu, kao potencijalno opasnom. Naš zadatak je da ispitamo da li ima mjesta predrasudama, odnosno da li je konačno došlo vrijeme da bh. kupci daju šansu plinu kao ekonomičnom i ekološki prihvatljivijem pogonu novih automobila.

 


Prvi rezultati maraton testa su obećavajući. Testna Octavia nam se od starta nametnula kao vrhunski kompaktni karavan, koji je nakon redizajna poboljšan tačno onoliko koliko je potrebno da i dalje ostane u društvu najboljih. Dodatnim podešavanjem zadnje osovine postala je osjetno udobnija, a čini se da su Česi nadogradili i zvučnu izolaciju, mada je buka definitivno manje izražena u kombinaciji sa benzinskim, nego sa dizelskim motorom. Osjećaj iznatprosječne prostranosti je dominantan kako na prednjim i zadnjim sjedištima, tako i u prtljažniku sa rekordnih 610 litara osnovne zapremine, koja je u našem slučaju smanjena za 16-inčni rezervni točak. On je, naime, svoju raniju poziciju ispod poda prtljažnika zamijenio sa bocom za plin. Kome treba sav slobodan prostor može ga dobiti kupovinom kita za reparaciju gume, nakon čega se rezervni točak može „iseliti“ iz prtljažnika.


Kada je riječ o pogonskoj kombinaciji, ona je u prvih hiljadu pređenih kilometara pokazala zavidne kvalitete. Iz vozačke perspektive u praksi nema razlike između vožnje na plinski i benzinski pogon. Mali turbo benzinac je veoma srčan, rado se odaziva na gas, a u kombinaciji sa sedmostepenim DSG automatikom i više nego ugodan na autoputu. Povrh svega, prilikom svakog odlučnijeg pritiska na papučicu gasa proizvodi i veoma ugodnu zvučnu kulisu. Prosječna potrošnja plina na prvih 300 pređenih kilometara od 6,2 litra je rezultat vrijedan pohvale, posebno jer smo ju postigli uz veoma dinamičnu vožnju. Za neke ozbiljnije procjene potrebno je odvesti puno više testnih kilometara u različitim uslovima za vožnju. Sigurni smo da ćemo do sljedećeg izdanja našeg magazina imati puno više konkretnih podataka i impresija vezanih za pogon, ali i Octaviju Combi u cjelini.


Vedad Terzić, Brend menadžer Škode za BiH
„Odlučili smo da u saradnji sa našim medijskim partnerom Autoshop Magazinom sprovedemo jedan zanimljiv maraton test. Predmet testa je Škoda Octavia Combi sa Ambition opremom, 1.4 TSI motorom i automatskim DSG mjenjačem. Specifičnost ovog modela je da njega osim benzina pogoni i tečni naftni ukapljeni plin poznatiji kao LPG, čija instalacija je naknadno ugrađena u automobil. Naglasio bi da svi kupci koji se odluče za neki novi Škodin model sa plinskom instalacijom, koja je ugrađena kod naših ovlaštenih partnera mogu i dalje da računaju na punu fabričku garanciju na automobil. Cilj maraton testa za koji smo planirali da traje 12 mjeseci i 100.000 kilometara je da ustanovimo kolika je stvarna ušteda prilikom vožnje na plin u odnosu na benzin, odnosno dizel. Naše kaluklacije pokazuju da je ušteda u odnosu na benzina 40% odnosno da bi testana Octavija 100 kilometara trebala preći uz trošak od samo šest konvertibilnih maraka. Za kraj bih dodao da plinski pogon za Škodu nije nepoznanica, odnosno ona u svom programu veću duže vrijeme ima modele pogonjene CNG-om ili prirodnim plinom. Nažalost u BiH nemamo dovoljan broj punionica za ovo gorivo, te iz tog razloga ne možemo našim kupcima ponuditi ove modele, već samo one koji koriste LPG“

Tehničke karakteristike
Motor: 1.4 TSI
Zapremina: 1.395 cm³
Snaga: 150 KS od 5.000 do 6.000 o/min
Obrtni momenat: 250 Nm od 1.500 do 3.500 o/min
Prosječna potrošnja benzina: 5,4 l/100 km
Emisija CO2: 114 g/km, Euro 6
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,3
Najveća brzina: 216 km/h
Masa vozila: 1.292 Kg

Datum objave: 17/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook