Naslovna > Automobili > Jeep > Compass > Po mjeri asfalta i dubokog blata
FOTO GALERIJA (65)

Jeep Compass

Po mjeri asfalta i dubokog blata

Sa novim Compassom, Jeep je ponudio moderno skrojen kompaktni SUV, koji je spreman da odgovori svim urbanim, a u Trailhawk verziji i najzahtjevnijim off-road izazovima...

U 2017. godini Jeep će evropskim kupcima ponuditi redizajniranu verziju Grand Cherokeea i drugu generaciju kompaktnog SUV modela Compass. Na spisku ovogodišnjih noviteta će se naći i modernizovani Wrangler. Nakon Renegadea, koji se proizvodi u Italiji, Compass će biti drugi najznačajniji Jeepov model na evropskom tržištu, ali i globalno. Američki proizvođač je objavio da će Compass proizvoditi u njegovim fabrikama u Meksiku, Brazilu, Indiji i Kini, te da će se prodavati na 100 tržišta širom svijeta. Podsjećamo da su sa novim Compassom automatski penzionisani njegova prva generacija, ali i model Patriot, koji se više neće proizvoditi. Novi Compass je dugačak 4,44 metara, te se kao takav u Jeepovoj gami pozicionira između Renegadea (4,25 m) i Cherokeea (4,62 m). Dužina automobila je ostala ista kao kod prve generacije, kao uostalom i osovinski razmak od 2.634 mm. Značajnije promjene pretrpila je jedino visina, koja je sa 171 cm smanjena na 165 cm. S druge strane, klirens je kod osnovnog modela ostao nepromijenjen i iznosi 205 mm. Novi Compass će biti dostupan u četiri različite verzije: Sport, Latitude, Limited i Trailhawk, koja je namijenjena ozbiljnijim off-road izazovima (klirens povećan na 22,86 cm).

 

 

 

U Jeepu su već sada sigurni da će Compass biti najkapacitetniji off-road model u klasi, zahvaljujući dvjema verzijama elektronski kontrolisanog „inteligentnog“ 4x4 pogona (Active Drive i Active Drive Low), koje između ostalog imaju mogućnost slanja do 100% obrtnog momenta na samo jedan točak. Oba sistema kombinuju se sa Jeepovim Select-Terrain sistemom preciznog elektronskog prilagođavanja pogona različitim vrstama podloga. Ovaj sistem ima četiri osnovna režima rada: Auto, Snow (snijeg), Sand (pijesak) i Mud (blato), dok u Trailhawk verziji dolazi i sa petim Rock (kamen) režimom. Kombinacija navedenih sistema omogućava visok stepen pokretljivosti Compassa bez obzira na vrstu podloge i uslove za vožnju, te ga čini jedinstvenim modelom u klasi kompaktnih SUV modela, od kojih neki ni kao opciju nemaju 4x4 pogon. U Trailhawk modelu je osim mnoštva off-road dodataka i specijalnih terenskih guma, dostupan i sistem za automatsku kontrolu i održavanje sigurne brzine pri spuštanju niz strmine. Kako bi se smanjila potrošnja goriva, u obje verzije Compassovog 4x4 pogona je dostupna mogućnost automatskog isključivanja pogona na zadnju osovinu. Obrtni momenat se na zadnje točkove vraća munjevitom brzinom u trenutku kada nadzorna elektronika procijeni da je to neophodno. Podsjećamo da će Compass biti dostupan i kao model sa prednjim pogonom.

 


„Novi Compass ulazi u jedan od najbrže rastućih segmenata u automobilskom svijetu. Smatramo da ima dovoljno aduta da se nametne kao jedan od najozbiljnijih modela u klasi. Pod tim adutima se osim modernog i prepoznatljivog kućnog dizajna, podrazumijevaju izuzetne dinamičke mogućnosti, snažni i ekonomični motori, brojne napredne multimedijalne i sigurnosne tehnologije, dokazano pouzdan 4x4 pogon i premium imidž kojeg Jeep ima u svijetu off-road vozila“, izjavio je Mike Manley, prvi čovjek Jeep Brand – FCA Global.



MOTORI
Mada su na svjetskoj premijeri, na sajmu automobila u Los Anđelesu, Jeepovi predstavnici za evropsko tržište potvrdili samo Fiatov dvolitarski dizelaš, Compassova pogonska gama će biti šira i činiće ju pet jedinica. Bazni motor će biti Fiatov 1.4 MultiAir 2 turbo benzinac sa 140 KS. Veći 2.0-litarski Tigeshark turbo i 2.4-litarski MultiAir atmosferac potvrđeni su samo za USA tržište. Ljubitelji dizelaša u Evropi moći će birati između 1.6 i 2.0-litarskih Fiatovih dizelaša, koji će pokrivati raspon od 120 do 170 KS. Zavisno od motora i prednjeg, odnosno 4x4 pogona, Compass će se moći dobiti sa šestostepenim ručnim i automatskim mjenjačem. Tu je Jeepova devetostepena automatika, koja će isključivo biti dostupna u najjačim modelima sa 4x4 pogonom. Savremena multimedija sa Uconnect softverom podržava Apple Car Play i Android Auto aplikacije. Moguće ju je dobiti sa sedam i 8,4 inčnim na dodir osjetljivim ekranima.

 

Datum objave: 15/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook