Naslovna > Retro > Po receptu Forda

Vremeplov Saab 92

Po receptu Forda

Saab 92 prvi je automobil švedskog proizvođača automobila koji je finalizovan po sličnom receptu kao i Ford T, a kao i njegov američki uzor mogao se dobiti samo u jednoj boji - tamnozelenoj…

Saab 92 debitovao je daleke 1949. godine, a već u samom startu bio je po pitanju aerodinamike daleko ispred svakog četvorotočkaša. Sa koeficijentom otpora vazduha od 0,30,

 

Saab 92 bio je poseban i po procesu proizvodnje, jer je njegova karoserija izrađivana od jednog komada metala, a tek onda su izrezivani otvori za vrata i prozore. Serijska proizvodnja započela je 12. decembra 1949. na temelju prototipa Ursaab, a svi izrađeni modeli su bili u takozvanoj Deluxe verziji. Posebno zanimljivo je to da je Saab istovremeno reklamirao i standardnu verziju, ali niko nije bio zainteresovan da je kupuje, tako da se od njene proizvodnje na kraju i odustalo.Za pogon Saab 92 je koristio mali dvocilindrični dvotaktni agregat, iz čije je radne zapremine od 764 ccm izvučeno maksimalnih 25 KS, dovoljnih da laganog “šveđanina” dovede do maksimalne brzine od oko 105 km/h. Dizajniran po uzoru na njemačke DKW motore, Saabov vodeno hlađeni dvocilindraš bio je i prilično ekonomičan, a snagu je na podlogu prenosio putem trostepene ručne transmisije, sa prvom brzinom koja nije bila sinhrnizovana.

 

Aerodinamički efikasnu karoseriju dizajnirao je Sixten Andersson, a upravo je ona, kao i vješanje sa torzionim polugama, bila zaslužna za iznenađujuće tihu i ugodnu vožnju, te izvanrednu prostranost. Svi prvi proizvedeni primjerci mogli su se dobiti samo u tamnozelenoj boji, a prema nekim izvorima zbog toga što je Saab imao viška ovog laka iz ratne produkcije borbenih aviona.Saabova rally istorija počela je samo dvije sedmice nakon što je pušten 92 i to onog trenutka kada je Saabov glavni inženjer Rolf Mellde nastupio u švedskom rallyiju, te bio drugi u svojoj klasi. 700 primjeraka Saaba 92 izrađeno je 1950, a kao model za 1951, umjesto njemačkih VDO instrumenata dobio je američke Stewart-Warner komponente. Sportski uspjesi nastavili su se 1952. godine, kada je Greta Molander osvojila Coupe des Dames Monte Carlo rally sa modelom 92 pojačanim na 35 KS.

 

 

Godine 1953. dolaze i korijenite promjene otjelotvorene u modelu 92B, sa kojim je stigao mnogo veći zadnji prozor i veći prtljažni prostor. Sada je Saab 92B bio dostupan u sivoj, plavo-sivoj, crnoj i zelenoj boji. Godinu dana kasnije Saab 92 je dobio novi karburator Solex 32BI i novo paljenje, što je rezultovalo motorom pojačanim na 28 KS. Istovremeno, američka svjetla zamijenjena su Hella jedinicama, a još jedna novost bio je platneni krov, koji je bio ponuđen kao opcija. U 1955. Saab 92 dobija električnu pumpu goriva i zadnja svjetla ugrađena u blatobrane, a stigle su i nove boje - siva, kesten i mahovina zelena.Saab 92B proizvodio se do 1957. godine, s tim što se od 1955. proizvodio zajedno sa modernijim modelom Saab 93. Od decembra 1949. do početka 1957. Saab je proizveo ukupno 20.128 primjeraka modela 92 i 92B, a koliku je popularnost stekao na domaćem tržištu, ali i u pojedinim evropskim zemljama, pokazuje i činjenica da je na GM-ovoj listi najboljih 10 automobila, objavljenoj 2008. zauzeo prvo mjesto.

 

 


 

Datum objave: 25/12/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook