Naslovna > Automobili > Renault > 5 Prototype > Počela ispitivanja izdržljivosti prvih prototipova

Renault 5

Počela ispitivanja izdržljivosti prvih prototipova

Velika pažnja je posvećena pozicioniranju baterije unutar automobilske platforme kako bi se osigurala njena zaštita te povećala krutost podvozja, poboljšavajući pri tome akustične i vozne osobine vozila...

Renaultovi stručnjaci trenutno ispituju prvih devet prototipova budućeg električnog Renaulta 5, koji je u završnoj fazi razvoja. Ovi prototipovi, poznati kao "mule", imaju istu platformu, pogonski sklop i bateriju kao što će imati budući serijski automobil. Međutim, vanjskim izgledom se još uvijek ne podudaraju s konačnim dizajnom, već se skrivaju ispod izgleda Renault Clia. Prototipovi su detaljno testirani statički i dinamički kako bi se prilagodili različitim uslovima vožnje te izdržljivosti u svim uslovima. Ove zime, bili su podvrgnuti ispitivanju na lošim površinama s lošim prianjanjem, poput leda i snijega, u Arvidsjauru, švedskom dijelu Laponije. U Renaultovim tehničkim centrima u Lardyju i Aubevoyeu u Francuskoj, testirani su na podlogama srednjeg i dobrog prianjanja.

 

 

 


Renaultov Tehnički centar u Aubevoyeu izvanredan je i jedinstven zbog najsavremenijih alata koje posjeduje za simulaciju svih opterećenja kojima su vozila izložena tokom stvarne upotrebe. Prostire se na površini od 613 hektara, sastoji se od 35 ispitnih staza koje ukupno imaju dužinu od 60 kilometara, 42 ispitne laboratorije, dva vazdušna tunela i 18 komora za ubrzavanje procesa korozije. Cijeli centar skriven je u šumi od 272 hektara, koja služi kao zaštita prototipova vozila u razvojnoj fazi od znatiželjnih pogleda.

 


Najnoviji prototipovi električnog Renaulta 5 podvrgavaju se rigoroznim testovima u regiji Arvidsjaur, na krajnjem sjeveru Švedske, gdje vlada arktička klima sa snijegom, ledom i zaleđenim jezerima, te gdje temperature zimi mogu pasti do -30 °C. Takvi uslovima su idealni za ispitivanje izdržljivosti automobila u ekstremnim uslovima, a osim električnog motora, testiraju se i ostale komponente, kao što su baterija, sistemi grijanja, odleđivanja i odmagljivanja, te rad kočnica, amortizera i elektronske kontrole stabilnosti na snijegu. Takođe se sprovode testovi kako bi se osiguralo da se snijeg ne taloži na kočnicama, što bi moglo uzrokovati nepravilan rad kočionog sistema. Mnogo detalja ne može se provjeriti u laboratorijskim uslovima i samo se stvarnim polarnim testovima može osigurati besprijekorna funkcionalnost vozila u takvim ekstremnim situacijama.

 


Nova CMF-B EV platforma biće premijerno predstavljena u budućem električnom modelu Renault 5. Očekuje se da će biti najkonkurentnija platforma u svom segmentu, s najboljim performansama u klasi. Čak 70% njenih dijelova preuzeto je iz CMF-B platforme, koja se koristi za modele Clio i Captur. U poređenju s modelom ZOE, proizvodni troškovi CMF-B EV platforme su manji za 30%. Nova modularna platforma CMF-B EV omogućava jednostavniju proizvodnju, razvoj i optimizaciju performansi budućih električnih vozila B-segmenta. Njezin dizajn i prednosti omogućuju inovativne karoserije i prilagođavanje razmaka točkova i međuosovinskog razmaka za različite vrste vozila. Slično kao i Mégane E-Tech Electric, budući električni Renault 5 će postaviti nove standarde u vožnji u svom segmentu. Svoj doprinos boljim dinamičkim karakteristikama pruža optimizovano podvozje s multi-link zadnjim vješanjem koji se obično nalazi u automobilima višeg segmenta, a takođe nudi niže težište vozila zahvaljujući integrisanoj bateriji u podnicu vozila.

 


Budući električni Renault 5 koristiće dokazanu tehnologiju električno pobuđenog sinhronog motora, koja se već koristi u električnim modelima ZOE i Mégane E-Tech, za svoj pogonski sklop. Osim što nudi bolju efikasnost u poređenju s električnim motorom s permanentnim magnetima, ova tehnologija ne koristi rijetke zemne metale, što smanjuje troškove proizvodnje i negativan uticaj na okoliš. Nova baterija pružiće konkurentnu prednost automobilu. Prebacivanje s baterije s 12 modula (kakvu ima ZOE) na bateriju s samo četiri velika modula rezultiralo je jednostavnijom arhitekturom i manjom masom za 15 kg. Budući da su baterijski moduli raspoređeni u jednom sloju, nova se baterija savršeno uklapa u novu platformu. Kao rezultat toga, novi električni Renault 5 će imati manji prostor za pohranu, ali veći kapacitet energije.

Datum objave: 08/05/2023
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook