Naslovna > Komercijalna vozila > Podmlađeni kombi duet
FOTO GALERIJA (10)

MERCEDES-BENZ VITO I VIANO

Podmlađeni kombi duet

Treća generacija Vita i Viana donosi svježiji, trendovski usklađen dizajn, podržan najsavremenijom pogonskom tehnologijom, koju predvodi široka paleta štedljivih i ekološki prihvatljivih BlueEfficiency motora...

Treća generacija Mercedes-Benz Vita i Viana došla je u pravo vrijeme, u trenutku kada je popularnost aktuelnih modela zbog sve jače, ali mlađe konkurencije počela da se kreće silaznom putanjom. Zapažen tržišni udio koji ova dva modela, sa godišnjim plasmanom u rasponu od 70.000 do maksimalno 90.000 jedinica, imaju na svim tržištima obavezao je Mercedes da se kao nikada do sad posveti razvoju novih modela. Novi Vito i Viano dolaze u dizajnerski modernom, osjetno svježijem izdanju te su u potpunosti usklađeni sa ostatkom Mercedes-Benzove game, na koju asociraju izlomljeno trouglasta svjetla, kakva već imaju SUV ML i luksuzni monovolumen R klase. Mada dizajn bočnih strana u osnovi predstavlja samo razradu izgleda aktuelnog modela, svježina se osjeti prvenstveno zahvaljujući oštrijim linijama karoserije, ali i bočnih pregiba, koji uspješno razbijaju monotoniju velikih limenih površina i čine nove Mercedesove kombije dinamičnim i oku ugodnim.

 

 

 

 


Robusnija i radničkoj klasi naklonjenija varijanta Mercedesovog kombija od sada se može pohvaliti ekonomičnijim pogonskim agregatima, koji se po izboru kupaca mogu dobiti u ekološki orijentisanoj BlueEFFICIENCY izvedbi. Razvoj “čistih” tehnologija nije se odrazio na ukupne performanse, ali ni na transportne mogućnosti, o čemu svjedoče i povećana nosivost, te novi sistem vješanja. Na viši nivo od dosadašnjeg, prema tvrdnjama Mercedesa, podignuti su i komfor vožnje, što je rezultat ne samo primjene obnovljenog sistema vješanja već i bolje zvučne izolacije kabine i motornog prostora. Kroz detaljnu reviziju prošao je enterijer, da bi se povećala ionako dobra ergonomija i unaprijedilo vozačevo radno okruženje. Serijska oprema je proširena, dok su paketi dodatne opreme obogaćeni mnogim savremenim elementima, poput novih muzičkih i navigacionih sistema, elektronskih sistema za pomoć pri parkiranju i nadgledanju ponašanja vozila. Kod modela Vito, koji kao i do sada dolazi sa izraženim transporterskim predznakom, posebno značajna je smanjena potrošnja goriva, koja kod novih Euro 5 agregata ide do čak 15 odsto u odnosu na prethodnu generaciju.

 

SIGURNOST
Što se tiče sigurnosti, vazdušni jastuci za vozača i suvozača će kao i do sada biti standardni, a serijski bi se trebali isporučivati elektronski sistemi pomoći pri kočenju i stabilizovanju vozila ABS i ESP. Od novih modela se očekuje da na EuroNcap testu podignu nivo sigurnosti na viši nivo (Viano je 2008. osvojio četiri zvjezdice), odnosno ostvare maksimalan rezultat.

 

Podršku savremenim četvoro i šestocilindričnim agregatima daju i drugi na štednju orijentisani elementi poput Start/stop sistema i guma sa niskim otporom prema kotrljanju. Tu je i novi šestobrzinski manuelni mjenjač, koji će se standardno isporučivati uz sve četverocilindrične agregate, sa brzinskim omjerima proračunatim tako da se smanji potrošnja goriva. Ponuda motora za novi Vito i Viano kretaće se u rasponu od 70 kW (95 KS) pa sve do 190 kW (258 KS), što prema Mercedesu treba biti dovoljno da se zadovolje potrebe svih kupaca, od onih najskromnijih pa do onih najzahtjevnijih. Izmjene sistema vješanja u najvećoj mjeri se oslanjaju na ugradnju novorazvijenih i višestruko čvršćih amortizera, koji su omogućili povećanje nosivosti kod svih transportnih modela. Na prednjoj i zadnjoj osovini su napravljene određene modifikacije i prepravke, zahvaljujući kojima je Vito pri punom opterećenju postao upravljiviji i neutralniji.


POGON
Kao i kod prethodne generacije novi Vito i Viano biće dostupni kao modeli sa integralnim 4x4 pogonom, koji povećava sigurnost vožnje, ali prohodnost na lošim terenima i pri teškim uslovima za vožnju.

 


Za razliku od Vita, čiji je primarni cilj da odgovori na transportne zahtjeve kupaca, novi Viano u potpunosti je orijentisan na pružanje vrhunskog komfora u vožnji. Pogonska tehnologija i sistem vješanja u osnovi su isti kao kod Vita, ali sa naglaskom na udobnost vožnje. U praksi to znači da će amortizacija kod ovog modela biti osjetno mekanija, a putnički prostor već serijski raskošnije opremljen. Takođe na spisku dodatne opreme naći će se i puno više dodatnih elemenata, poput panoramskog krova, višezonske klimatizacije te fabričkih multimedijalnih sistema, koji u sebi između ostalog kombinuju navigacione i muzičke funkcije. Putnicima na sjedištima iza vozača biće ponuđen i zabavni sistem sa monitorima i daljinskim komandama, koji omogućavaju igranje igrica ili gledanje filmova u DVD formatu tokom vožnje. Od interesantnijih detalja u enterijeru izdvajaju se jedinstveno ambijentalno osvjetljenje unutrašnjosti, izvedeno uz pomoć trendovskih LED dioda. Priča o ekonomičnijim i ekološkim orijentisanim agregatima je ista kao kodu Vita, s tim da kod Viana u prvi plan pored standardnog ručnog mjenjača, dolazi i automatski, koji je do sada bio puno zanimljiviji kupcima ovog modela. Novi modeli u prodaju na evropskom tržištu trebalo bi da krenu do kraja godine, po za sada još uvijek nepoznatim cijenama.

Datum objave: 07/07/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook