Naslovna > Automobili > Hyundai > Veloster > Pola kupe, pola kompakt
FOTO GALERIJA (10)

Test - Hyundai Veloster 1.6 MPI

Pola kupe, pola kompakt

Prvi Hyundaijev kupe sa troje bočnih vrata nalazi se na pola puta između klasičnog kupea i kompakta, koji se u testnoj verziji više nameće neobičnom karoserijskom koncepcijom i bogatom opremom, nego sportskim imidžom i voznim karakteristikama...

Kada je predstavljen u januaru prošle godine na sajmu automobila u Detroitu, Hyundai Veloster je postao začetnik jedne potpuno nove klase vozila, kreirane tako da sadrži sve karakteristike klasičnog kompakta i čistokrvnog 2+2 coupea. Prve reakcije bile su podijeljene, najviše zbog neobičnog optičkog nastupa, ali i asimetrične koncepcije troje bočnih vrata. O čemu se zapravo radi, provjerili smo testiranjem trenutno samo jednog raspoloživog modela u našoj zemlji, Velostera pokretanog 1.6-litarskim MPI benzinskim agregatom sa 132 KS.  Pri prvom pogledu na Hyundaijev kompakt/coupe najneobičniji detalj predstavlja bočna koncepcija vrata. Sa vozačeve strane Veloster izgleda kao klasičan coupe, sa velikim bočnim vratima, dok se sa suvozačeve nalazi par vrata, sa B stubom povučenim ka naprijed, čime se znatno dobilo na laganijem pristupu na zadnja sjedišta. Što se tiče dizajna, Veloster svakim svojim detaljem odiše agresivnošću, koja je najevidentnija na prednjoj sekciji. 

 

 

Da Hyundai nije bez razloga proglašen za najkvalitetniju marku u Njemčkoj 2010. i 2011. godine, na najbolji način potvrđuje enterijer Velostera, sazdan od tvrđih, ali ugodnih materijala začinjenih veoma pedantnom završnom obradom, od kojih najviše pažnje izaziva onaj od kojeg je napravljena instrument tabla. Sa svojom teksturom uspješno redukuje refleksiju na vjetrobranu, što u znatnoj mjeri utiče i na sigurnost u vožnji. Sama forma kokpita drugačija je od svega onoga što smo do sada vidjeli u Hyundaijima. Centralno mjesto središnjeg grebena pripada tasteru za startovanje ili gašenje agregata, što dolazi u opcionoj Smart Key varijanti vrijednoj 1.090 KM. Odmah iznad pozicionirane su komande, u našem slučaju takođe opcione automatske klimatizacije i Infinity premijum audio-sistema sa multifunkcionalnim kolor displejom osjetljivim na dodir. Sve komande ugrađene opreme intuitivno su postavljene, dok odlične ocjene zaslužuju i sportski skrojeni analogno-digitalni instrumenti, postavljeni u odvojene duplje neobičnog dizajna, kao i kožom opšiveni upravljač sa komandama Cruise Controla, audio-sistema i telefonije.


Inserti od imitacije aluminijuma uspješno se nadovezuju na tamni kolorit enterijera, dok dašak luksuza obezbjeđuju i dovoljno udobna, ali i sportski profilisana sjedišta presvučena kombinacijom različitih vrsta platna. Što se tiče ponude prostora, ona u potpunosti zadovoljava na prednjim sjedištima, dok će na zadnjim problema sa smještanjem imati samo više osobe i to opet zbog padajuće linije krova. Cijena agresivnosti na ovaj način se jednostavno morala platiti, što opet ne važi za prtljažni prostor, koji mjeri od solidnih 320 do krajnjih 1.015 litara i kojem se zbog velikih četvrtih vrata veoma lako pristupa.
S obzirom na samu formu Velostera, te čistokrvni coupeovski osjećaj za upravljačem, na testu dinamičnosti bili smo za nijansu zahtjevniji nego obično, a tada su na površinu isplivale i neke činjenice za koje smo i pretpostavljali da će se pojaviti. Kao prvo, a u suprotnosti sa svojim optičkim nastupom, Veloster voznim osobinama jasno pokazuje svoju povezanost sa klasičnim, familijarnim kompaktima. Na to svakako utiče i pogonski potencijal 1.6-litarskog benzinca sa 132 KS, ali i konvencionalno ogibljenje sastavljeno od prednje McPherson i zadnje polukrute osovine. Čudna kombinacija mekšeg trima ogibljenja i krutosti koje proizvode 18-colni točkovi sa pneumaticima dimenzija 215/40, pri bržoj vožnji, a posebno na neravnoj podlozi, rezultuju nesigurnošću zadnjeg dijela, koji tada pokazuje izraženu sklonost ka preupravljanju. To svakako obezbjeđuje i notu zabave u vožnji, ali kod manje iskusnih vozača može uzrokovati prilične probleme. Još jednom naglašavamo da se ovakvo ponašanje pojavljuju tek pri samom limitu, dok je uobičajena vožnja sigurna i bez ikakvih neželjenih reakcija. Istovremeno, ugrađeni agregat se pokazao kao dovoljno potentan pogon, ali pod uslovom da imate na umu njegovu zapreminu i činjenicu da je atmosferac, odnosno da ne raspolaže prednabijanjem. Sa rastom obrtaja, raste i dinamika, a mi smo pri mjerenju performansi postigli sljedeće rezulta
te.
 

 

Datum objave: 24/10/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook