Naslovna > Automobili > Volkswagen > T-Cross > Polo u tijelu modernog crossovera
FOTO GALERIJA (15)

Predstavljamo - VW T-Cross

Polo u tijelu modernog crossovera

Najmanji Volkswagenov off-road model razvijen je na istoj platformi kao Polo, od kojeg preuzima prednji pogon, motore, mjenjače, ali i najveći broj tehnoloških rješenja. Komforniji je, praktičniji i opuštenije dizajniran što bi uz visok početni stepen sigurnosti trebalo biti sasvim dovoljno za zapažen komercijalni uspjeh...

Najmanji dolaze na kraju! Ovo bi u najkraćem mogao da bude opis razvojnog puta Volkswagenove „off-road“ game čiji prvi i ujedno najveći član Touareg je predstavljen 2002. godine, te je sada već aktuelan u trećoj generaciji. Nakon njega 2007. godine svjetlo dana ugledao je kompaktni Tiguan čija druga generacija bi u ovoj godini, ako je suditi prema dosadašnjim rezultatima, mogla da postane najprodavaniji kompaktni SUV na evropskom tržištu. Ispod Tiguana nalazi se do juče najmanji subkompaktni crossover SUV sa Volkswagenovim znakom model T-Roc, koji je na tržištu od prošle godine. Navedenom trojcu 25. oktobra pridružio se potpuno novi i ujedno najmanji član „off-road“ porodice njemačkog proizvođača, model T-Cross. 

Sa 4,11 metara dužine i 1,56 visine T-Cross je 120 mm kraći od većeg T-Roca, od kojeg je i 15 mm niži, te oko 30 uži. Istovremeno T-Cross ima i 27 mm kraći međuosovinski razmak što prema Volkswagenu nije puno uticalo na kabinski komfor. Dimenzijska razlika odrazila se na osnovnu zapreminu prtljažnika koja kod T-Roca zbog klizne zadnje klupe varira u omjeru od 392 do 445 litara. I kod T-Crossa je klizna samo što kod njega osnovna zapremina iznosi 385 litara, što je s obzirom na gabarite vozila više nego pristojan rezultat. Sa maksimalno pomjerenom klupom prema naprijed dobija se prtljažnik zapremine 455 litara, dok je najveća moguća zapremina od 1.281 litara dostupna preklapanjem naslona zadnje klupe. Da T-Cross ima iznatprosječan prtljažnik  najbolje potvrđuje podatak da trenutni lider klase gradskih crossovera i vjerovatno jedan od budućih najljućih protivnika T-Crossa, francuski Renault Captur (dugačak 4,12 m) uprkos kliznoj zadnjoj klupi ima manji prtljažnik čija zapremina varira od 350 do 377 litara.


Kada je riječ o koncernovskoj braći i sestrama T-Cross za sada ima samo jednu, a riječ je od 4,14 metara dugačkoj Seat Aroni sa kojom dijeli istu MQB A0 platformu. Podsjećamo da su na ovoj osnovi razvijeni još aktuelna Seat Ibiza, Audi A1 i Volkswagen Polo sa kojima je T-Cross podijelio i većinu pogonskih komponenti. Veći T-Roc i Tiguan su razvijeni na standardnoj MQB platformi, koja je poznatija kao osnova na kojoj leži najpopularniji njemački kompakt današnjice Volkswagen Golf. Osnovna razlika između ove dvije platforme leži u činjenici da je MQB predviđena za ugradnju 4x4 pogona, a MQB A0 isključivo za prednji. Dakle i T-Cross će kao i njegova španska sestra Arona biti isključivo dostupan u kombinaciji sa prednjim pogonom. U Volkswagenu ovu činjenicu ne smatraju nikakvim hendikepom, jer je T-Cross primarno namijenjen obavljanju urbanih zadataka pa tek onda za povremene izlete sa asflatnih podloga, ali bez ozbiljnijih off-road ambicija.


Kada je riječ o vanjskom dizajnu on je u potpunosti u skladu sa aktuelnim estetskim standardima. U osnovi je klasična kutijasta forma, koja je na krajevima blago zaobljena. Svaka linija, nabor i ulegnuće izgledaju kao da su nacrtani sa hirurškom preciznošću koja karakteriše većinu Volkswagenovih modela. Prednjim dijelom dominira maska hladnjaka neobične i nepravilne forme sa donjim dijelom koji je upušten u stilizovani prednji branik. Svjetla su jednostavna sa donjom ivicom koja je naglašena svojevrsnom LED linijom, koja ujedno predstavlja i dnevno svjetlo. U uglovima branika su šestougaona kućišta svjetla za maglu dok je donji dio branika rezervisan za nelakiranu crnu plastiku, koja na sebe preuzima funkciju zaštitnika lakiranih površina. Mada će u skromnije opremljenim verzijama vjerovatno biti manje estetskih dodataka, na prvi pogled se čini da se T-Cross jakim i upečatljivim karoserijskim bojama poput promotivne metalik zelene želi na prvom mjestu dopasti mlađim kupcima. Pogled s boka još jednom demonstrira Volkswagenov smisao za pedantnost, te nema nijednog detalja koji značajnije odudara ili strši od ostatka karoserije. Pozadina donosi LED svjetla interesantne grafike, koja su po sredini petih vrata spojena sa reflektujućom crvenom trakom u jednu cjelinu što je svojevrsna novost za vozila iz Volkswagenovog programa. U skladu sa aktuelnim dizajnerskim pristupom na zadnjem braniku nema vidljivih, ali ni sve nepopularnijih trendovskih imitacija izduvnih otvora. 


Iznenađenja nema ni u enterijeru, koji u osnovnoj konfiguraciji izgleda poprilično ozbiljno za jedan automobil namijenjen mlađoj, zabave željnoj populaciji. U najbogatijim paketima opreme poput sportskog R-Linea crnilo tvrde reljefne plastike razbijaju stilski ukrašeni umeci na oblogama vrata i centralnom dijelu instrument panela koji po želji kupca mogu biti usklađeni sa bojom karoserije. S obzirom na to da je razvijen na istoj platformi kao Polo poređenje sa njim je neizbježno. U odnosu na Volkswagenov gradski model u T-Crossu se sjedi 10 centimetara više, što je prema Volkswagenu više nego dovoljno za potpuno drugačiji doživljaj okoline i vožnje. Osim toga, u mali crossover je lakše ući, ali i izaći u poređenju sa Polom. Ispred vozača su opcioni digitalni instrumenti sa nekoliko različitih grafičkih stilova koji su projektovani na 8,3-inčnom ekranu visoke rezolucije (Active Info Display). Na vrhu  centralnog grebena od početnog paketa opreme će se nalaziti Composition Media sistem sa 6,5-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, dok je u višim nivoima opreme ili uz doplatu dostupna i najsavremenija Volkswagenova Discover Media multimedija sa 8-inčnim ekranom. Da podsjetimo, ovaj sistem dolazi sa MirrorLink, Android Auto i Apple CarPlay sistemima, koji nude jednostavnu mogućnost povezivanja pametnih uređaja i automobila. Ispod na dodir osjetljivog ekrana su ventilacioni otvori, te klasični klima uređaj, sa par najbitnijih klasičnih komandi.

U najsadržajnijim paketima opreme biće dostupna i sjedišta sa presvlakama u kombinaciji dvobojnog platna i kože, sa elegantnim reljefnim materijalom po sredini. Od potencijalno dostupnih sadržaja opreme treba izdvojiti sistem beskontaktnog zaključavanja i otključavanja vozila, četiri USB priključka, bežično punjenje pametnih telefona, te Beats audio sistem ukupne snage 300 W.
Prvi modeli T-Crossa u evropskim salonima bi trebalo da se pojavite do kraja godine. Za sada je u prodaju puštena samo limitirana „First edition“ serija od 300 primjeraka, koji će isključivo kombinovati bijelu boju i Sport paket opreme, te ih je moguće rezervisati isključivo putem interneta. Najpovoljnija verzija standardnog modela u Evropi bi trebalo da startuje sa početnom cijenom od 17.975 eura.


POGON
Pogonska gama za sada se sastoji od samo dva motora, sa tri nivoa snage. Sve popularnije benzince od starta predstavlja trocilindarski 1,0-litarski TSI u verzijama od 95 i 115 KS, a dizelaše 1.6 TDI sa 95 KS. Iz Volkswagena su najavili da će ubrzo nakon početka prodaje ponuditi i novi 1.5 TSI benzinski motor sa 150 KS, koji bi ujedno trebao biti i najjači pogonski agregat u T-Crossu. Zavisno od motora u ponudi će biti petostepeni ili šestostepeni ručni, te sedmostepeni automatski DSG menjač sa dvostrukim kvačilom. Pogon je prednji u svim modelima.

SIGURNOST
U Volkswagenu s ponosom ističu da će, iako najmanji model u njihovoj off-road gami, T-Cross biti jedan od najsigurnijih u klasi. U serijskoj opremi će se naći Front assist sistem za nadzor puta ispred vozila sa automatskim kočenjem i mogućnošću detekcije opasnih kretnji pješaka (City Emergency Braking). Osim automatskog kočenja u slučaju opasnosti ovaj sistem ima i mogućnost munjevite pripreme automobila i putnika za udar, tako što automatski zatvara sve otvore na vozilu poput prozora i krovnog otvora, zateže sigurnosne pojaseve, povećava pritisak u kočionom sistemu,... Kada je riječ o sistemima asistencije treba istaći da će se T-Cross moći dobiti sa aktivnim tempomatom, sistemom nadzora mrtvih uglova, te kontrolom pravca u saobraćajnoj traci. Tu je i Rear Trafic Alert sistem sa mogućnošću prepoznavanja „naleta“ drugog vozila sa zadnje strane. Mada je riječ o kompaktnom i preglednom automobilu Volkswagen je u njega ugradio i poluautomatski parking asistent, koji značajno olakšava parkiranje na skučenim mjestima.
 

Datum objave: 04/02/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook