Naslovna > Automobili > Audi > A5 > Porodična limuzina u tijelu kupea
FOTO GALERIJA (30)

Predstavljamo - Novi Audi A5 i S5 Sportback

Porodična limuzina u tijelu kupea

Sa drugom generacijom A5 Sportbacka Audi je detaljno razradio i značajno unaprijedio koncept praktičnog petovratnog porodičnog automobila, koji dinamičnim dizajnom jasno koketira sa sportskim kupeima…

Početkom ljeta Audi je predstavio drugu generaciju A5 Coupea. Bio je to svojevrstan uvod za petovratni Sportback, koji je zajedno sa Coupeom i ostalim novitetima javnosti predstavljen na Sajmu automobila u Parizu. U budućnosti se na bazi A5 modela očekuje i kabriolet. Na taj način biće završeno podmlađivanje svih modela iz takozvane srednje klase, koje je Audi započeo prošle godine predstavljanjem nove, pete generacije „četvorke“.

 

 

Podsjećamo da je A4 kupcima od 2007. i uvođenja „petice“ dostupan isključivo u limuzinskom i karavanskom Avant izdanju. U internoj gradaciji A4 predstavlja liniju porodično orijentisanih automobila, dok je kod A5 serije naglasak stavljen na sportski dizajn i dinamiku. Koliko se taj koncept dopao ljubiteljima Audija najbolje svjedoči podatak da je za devet godina koliko postoji „petica“ na evropskom tržištu isporučeno 461.515 jedinica A5, S5 i RS5 modela u kupe, kabriolet i Sportback verziji.

 

 

 

 


Dosadašnji dizajn Sportbacka je dobio odlične ocjene od kupaca, zbog čega je novi model zadržao prepoznatljiv oblik, sa izduženom kupeovskom linijom i položenim krovnim „C“ stubom. Čitav automobil je osvježen, ali bez radikalnih promjena. Najveće su se desile na prednjem dijelu koji je dobio novu, trodimenzionalnu i značajno širu masku hladnjaka. Širina je dodatno naglašena debljim vertikalnim hromiranim letvicama. Oblik glavnih svjetala je pojednostavljen, ali su dnevna LED i opciona Matrix LED svjetla donijela do sada nedostupnu dozu sportske agresivnosti. Snažnije je profilisan i poklopac motora, koji je umjesto dva dobio četiri uzdužna pregiba. Sa više sportske agresivnosti je oblikovan i prednji branik. Dodatno je naglašen svijetlim, hromiranim ukrasima. Aerodinamički dizajn i položaj su dobili i retrovizori, koji su spušteni na bočne strane vrata. Koeficijent otpora vazduha je sa dosadašnjih 0,29 smanjen na 0,25 Cx. Pogled s boka je upečatljiviji zahvaljujući činjenici da novi model ima duži međuosovinski razmak, a u odnosu na prethodnika smanjeni su i karoserijski prevjesi na obje osovine. Vizuelno je izdužen i poklopac motora, dok je pregibna linija, koja razdvaja gornji i donji dio karoserije snažnije istaknuta. Kućišta točkova su naglašenija, dok je donji dio vrata jasnije profilisan. Kada svemu pridodamo nekoliko novih modela alu naplataka /17,18 i 19-inča) i desetak atraktivnih karoserijskih boja, nema sumnje da će novi A5 Sportback dobiti nove pohvale za dizajn.

 


Dizajn enterijera suštinski je isti kao u Coupe modelu, a veoma sličan rješenju koje koristi aktuelna „četvorka“. U Audiju u prvi plan stavljaju dodatni komoditet, koji je dijelom dobijen zahvaljujući 14 mm dužem osovinskom razmaku, a dijelom drugačijom organizacijom kabine čija je dužina povećana za 17 mm. Mada to na papiru ne djeluje bombastično, Nijemci ističu da će se 11 mm u predjelu ramena vozača i suvozača, te 24 mm, koji su dobijeni u prostoru za noge putnika u drugom redu jasno osjetiti. Standardni instrumenti su analogne koncepcije sa velikim info displejom u sredini, dok će se opciono moći doplatiti i savremeni, potpuno digitalizovani informacioni sistem sa 12,3-inčnim TFT ekranom visoke rezolucije, kakav se može naći u svim savremenijim Audijevim modelima. U A5 Sportbacku može da se doplati i „head-up“ displej, koji na vjetrobranskom staklu ispred vozača projektuje najbitnije informacije i omogućava mu da bude pravovremeno informisan, te upravlja vozilom bez skretanja pogleda sa ceste. Kao i do sada, svi multimedijalni sadržaji su sabrani u okviru najnovije generacije MMI sistema sa 8,3-inčnim ekranom visoke rezolucije (1.024x480 piksela). U Audiju u prvi plan ističu novu MMI navigaciju sa opcionom „touch“ dodirnom površinom na tunelu mjenjača, koja omogućava vozaču da pokretima prsta, sistemu zada pojedine komande. Kada je riječ o novom MMI sistemu Audi navodi da on dolazi sa 10 GB fleš memorije, DVD plejerom i trogodišnjom besplatnom mogućnošću korišćenja Audi Connect servisa. U tom periodu predviđeno je i pet besplatnih ažuriranja navigacionog uređaja.

 

 

Zahvaljujući Audi smartphone sistemu korisnici MMI-ja će imati mogućnost jednostavnog povezivanja pametnih uređaja, koji rade na iOS i Android operativnim sistemima. Audi phone box je aplikacija koja omogućava povezivanje pametnih telefona sa antenom koja im omogućava bolji prijem signala. U nizu naprednih tehnologija koje olakšavaju vozačku svakodnevicu treba navesti da će se u novom Sportbacku moći i dobiti sistem bežičnog punjenja pametnih telefona, koji ispunjava Qi standard. U opcionoj opremi nalazi se i Bang&Olufsen Sound System sa čistim i prirodnim 3D zvukom. Ugođaj u kabini biće moguće personalizovati pomoću sistema sa 30 različitih ambijentalnih boja, a više svjetla u kabini moguće je dobiti zahvaljujući jednodijelnom staklenom krovu. Prodajni rezultati koje je ostvarila prva generacija A5 Sportbacka u Audiju se posmatraju kao uspjeh. Dizajn automobila je evoluirao, ugrađena je savremenija multimedijalna, informaciona i sigurnosna tehnologija, dok su kvalitet materijala i završna obrade zadržani na dosadašnjem visokom nivou. A5 Sportback je dobio novi sistem vješanja i upravljanja, a pogonsku gamu čine dva TFSI i tri TDI Euro 6 motora raspona snage od 190 do 286 KS. Najjeftiniji novi A5 Sportback na njemačkom tržištu bi trebao koštati 37.800 eura, dok je najpovoljnija verzija još uvijek aktuelnog modela 33.150 eura.

 

MOTORI
Dva TFSI benzinca i tri TDI dizelaša. Od početka prodaje biće ponuđeno pet motora raspona snage od 190 do 354 KS. Audi je objavio da će uz novu „peticu“ od starta ponuditi pet agregata, dva benzinca i tri dizelaša. U prvi plan se stavlja 22% veća snaga svih motora i 17% veća efikasnost. Benzinska gama pokriva raspon od 190 do 354 KS, koliko razvija 3.0 TFSI motor iz S5 modela. Osnovni benzinac je 2.0 litarski TFSI sa 190 KS, koji će osim u standardnoj biti dostupan i u identično snažnoj, ali ekonomičnijoj „ultra“ verziji. Ovaj agregat je dostupan i u jačem izdanju sa 252 KS. Ljubitelji dizelaša moći će da biraju motore u rasponu od 190 do 286 KS. Početni 2.0 TDI je kao i 2.0 TFSI benzinac dostupan u klasičnoj i „ultra“ verziji sa 190 KS. Tu je i 3.0 TDI motor sa 218 i 286 KS. Uz navedene agregate Audi je ponudio tri različita mjenjača: šestobrzinski ručni menjač, sedmostepeni S-Tronic automatik sa dva kvačila, te osmobrzinski „tiptronic“ automatski mjenjač.

 


SISTEMI ASISTENCIJE
Za održavanje visokog stepena sigurnosti u A5 Sportbacku, Audi je namijenio široku paletu „inteligentnih“ sigurnosnih sistema. Okolina vozila nadgleda se pomoću prednje radar i širokougaonih kamera, koje pokrivaju 360 stepeni, zatim prednjih, zadnjih i bočnih ultrasoničnih senzora. Pozadinu automobila nadgledaju i radarski senzori. Kretanje u saobraćajnim gužvama do brzine od 65 km/h olakšava Stop&Go sistem sa adaptivnim tempomatom (ACC), koji ima mogućnost automatskog ubrzavanja, kočenja i korekcije pravca. Osim navedenih funkcija sistem ima i mogućnost smanjenja prosječne potrošnje, tako što vozaču „preporučuje“ najbolji mogući stil vožnje na osnovu proračuna, koji je izveo na osnovu podataka dobijenih od GPS-a. U saradnji sa njim radi i sistem za „predviđanje“ i izbjegavanje sudara. Visok stepen bezbjednosti održavaju i sistemi za pomoć pri skretanju, parkiranju, kretanju unazad i izlasku iz vozila. Tu su i sistemi za očitavanje saobraćajnih znakova, nadzor pravca, upozorenje na vozila u „mrtvom uglu“, ali i na potencijalni kontakt sa vozilima koja dolaze iza A5 Sportbacka. Veliki doprinos sigurnosti daju i Matrix LED svjetla, sa aktivnim i prilagodljivim svjetlosnim snopom.

.
OVJES
Novi Sportback je dobio redizajnirano prednje vješanje sa pet spona, koje je zamijenilo dosadašnji trapezoidni sistem. U potrazi za višim nivoom dinamike u vožnji Audijevi inženjeri su u standardnu opremu uveli amortizere prilagodljive tvrdoće, koji omogućavaju vozaču da ih podešava u skladu sa svojim željama ili uslovima za vožnju. U Audiju tvrde da novi elektromehanički servo upravljač ima bolji odaziv i da je precizniji. Kroz dodatnu opremu je dostupan i dinamični sistem upravljanja, koji prenosni omjer prilagođava brzini i uglu zakretanja upravljača. U Sportback će se ugrađivati i najnovija generacija Quattro pogona na sve točkove sa „ultra tehnologijom“, koja je konfigurisana da pruži visok nivo stabilnosti uz minimalnu potrošnju. Ovakav pogon u nezahtjevnim uslovima za vožnju prenosi snagu samo na prednje točkove, a kad se za to ukaže potreba nadzorna elektronika munjevito (za 200/250 milisekundi) prebacuje dio pogona i na zadnju osovinu.

 

Datum objave: 26/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook