Naslovna > Automobili > Opel > Grandland > Porodična mjera
FOTO GALERIJA (54)

Opel Grandland X 1.2 Design Line

Porodična mjera

Najveći Opelov SUV u kombinaciji sa 1,2-litarskim turbobenzinskim motorom i osmostepenim automatikom nametnuo nam se kao punopravan porodični automobil, koji može biti veoma ugodan, ali i ekonomičan, ako ga vozite u skladu sa njegovim primarnim karakterom...

 

Od aprila 2017. do maja ove godine Opel je na evropskom tržištu prodao oko 130.000 Grandlanda X. S obzirom na to da je riječ o potpuno novom SUV modelu, koji nije imao direktnog prethodnika, ostvareni rezultat može se posmatrati veoma uspješnim. Podsjećamo da je Grandland X trenutno najveći Opelov SUV model, koji je razvijen u saradnji sa PSA grupacijom na čijoj EMP2 platformi se i vozi. Sa 4,47 metara dužine pozicioniran je iznad druga dva, kompaktnija Opelova SUV modela Crosslanda X i Mokke X, te ima samo tri centimetra kraći međuosvinski razmak u odnosu na Opelov SUV Antaru čija proizvodnja je obustavljena 2015. godine. Kao takav Grandland X namijenjen je zahtjevnijim Opelovim kupcima, koji prije svega ne žele praviti nikakav kompromis kada su u pitanju komfor vožnje, pa tek onda tehnologija i dinamika vožnje. Dizajnerski Grandland X u potpunosti poštuje standarde koje je zacrtala aktuelna Insignia, sa grafički prepoznatljivim LED dnevnim svjetlima sa prednje i zadnje strane vozila. Mada je već na prvi pogled jasno da se radi o Opelovom automobilu, Grandland X ima i neka svoja specifična estetska obilježja. Tu prije svega mislimo na originalni D krovni stub, koji ima oblik ajkulinog peraja i koji do posebnog izražaja dolazi u kombinaciji sa dvobojnom karoserijom i kontrastnim crnim krovom kakav je imao testni model. Naglašavamo da ova kombinacija boja omogućava i stvaranje takozvanog efekta lebdećeg krov kod kojeg se posmatračima zbog crnih A, B i C stubova vizuelno čini da se krov ne oslanja na karoseriju, već da lebdi iznad nje. SUV karakter kod Grandlanda X naglašen je sa zaštitnim oblogama donjeg dijela vozila, čija plastičnost je na prednjem dijelu u testnom paketu opreme razbijena sa svijetlim umetkom. Lijep detalj s bokova predstavljaju i elegantni lepezasti 18-inčni alu naplaci sa gumama dimenzija 225/55 R18, koje su na dobrom putu tihe i ugodne, ali na lošijim podlogama znaju lako da dovedu vješanje i amortizere do granice ugodnog filtriranja udara, ali i zvukova. Za dinamički izazovnije putne podloge poput naših bolji izbor bi možda bili osnovni 17-inčni točkovi, koji s druge strane ipak nisu ni izbliza atraktivni kao oni testni. Odluku o tome šta mu je preče: dobar izgled ili udobnost, u ovom slučaju donijeće isključivo kupac.

 

Mada je oprema testnog modela bila potpuna i u okviru nje su nam ponuđeni mnogi savremeni sadržaji poput veoma udobnih prednji i sasvim korektnih zadnjih sjedišta, zatim tempomata, automatske klimatizacije, svjetala i brisača vjetrobrana, odnosno savremene navigacije, radija, na dodir osjetljivog ekrana i multimedije, koja se brzo i jednostavno povezuje sa pametnim uređajima putem Android Auto i Google Car Play protokola, Grandland X nam se nije nametnuo kao premijum već kao punopravan velikoserijski proizvod namijenjen širokim narodnim masama, prije svih porodičnim ili sredovječnim korisnicima. Njegova primarna funkcija je kao i u mnogima Opelima prije njega bazirana na ugodnom i udobnom transportu pet osoba i taj zadatak obavlja bez greške. Da ima sve predispozicije da bude multifunkcionalan porodični automobil Grandland X najbolje dokazuje i prtljažnikom čija zapremina varira od osnovnih 514 do maksimalnih 1.652 litra. Da je praktičnost bila jedan od imperativa kod razvoja ovog modela potvrđuju i brojni otvoreni i zatvoreni pretinci taktički raspoređeni širom kabine. Dno prtljažnika se može vaditi i podešavati po visini, dok je u naslonima zadnjih sjedišta ostavljen otvor za skije. Da smo još imali hlađeni suvozačev pretinac, koji nam se u kompaktnim SUV modelima nekako nametnuo kao nužno pomagalo na dužim porodičnim putovanjima, kada su rashlađena hrana ili piće prava blaogodet za vozača i putnike, ukupni utisak o enterijeru bi bio još povoljniji. Kvalitet plastike, a posebno gornjih dijelova instrument panela obloženih mekanijim materijalom zaslužuje pohvale, dok je završna obrada većine površina njemački čvrsta i pedantna. Više pažnje pri učvršćivanju dijelova potrebno je napraviti na rukohvatima vrata, jer se dijelovi od kojih su sačinjeni uvijaju pod jačim pritiskom ruke i proizvode škriputave zvukove, što je kod testnog modela bilo najizraženije sa vozačeve strane. Navedeno ne utiče na funkcionalnost, ali bilo bi uvjerljivije da Opel u budućnosti iza plastičnih dijelova ubaci još par kopči i ojača ove spojeve.

 

I za kraj ovog testa nekoliko riječ o cijeni Grandlanda X. Opel na domaćem tržištu svoj najveći SUV  nudi sa četiri paketa opreme: Enjoy, testnim Design Line, zatim Innovation i Ultimate. Najpovoljnija kombinacija sa 1,2-litarskim turbobenzinskim motorom i automatskim mjenjačem u Enjoy paketu košta 41.359 KM, dok je za testni Design Line potrebno izdvojiti 45.424 KM. Sa nekoliko dodataka sa liste opcija, poput grijanih prednjih sjedišta i vjetrobrana, zatim Navi 5.0 IntelliLink multimedijalnog sistema sa navigacijom, kožom obloženog trokrakog upravljača, senzora za kišu, elektrohromatskog unutrašnjeg retrovizora, automatski kontrolisanih svjetala,  alarma, 230 Voltne utičnice,... početni iznos se uvećava na 48.793 KM, što je s obzirom na sve ono što nam je u domaćem okruženju ponudio testni Grandland X konkurentna cijena i zanimljiva ponuda u odnosu uloženog i dobijenog.  

 

POGON

Kako se Grandland X dinamički snalazi u bh. okruženju pokušali smo otkriti njegovim testiranjem u kombinaciji sa 1,2-litarskim turbo benzinskim motorom sa 130 KS, koji je bio uparen sa osmostepenim automatskim mjenjačem. Mada domaći kupci po automatizmu prednost još uvijek daju Opelovim 1.5 i 2.0 CDTi dizelašima, jedini turbo benzinac koji je dostupan u Grandlandu X ima pregršt aduta. Njegova trocilindarska koncepcija od koje mnogi tradicionalno orijentisani vozači naprosto zaziru osjetna je tek pri hladnom startu, kada je mali motor sklon nešto većim vibracijama, te je bučniji nego što bi to bio neki od njegovih četverocilindarskih konkurenata. Međutim, i te početne vibracije su poprilično dobro prigušene da Opelu treba uputiti iskrenu pohvalu zbog načina na koji je prevazišao ovaj „nedostatak“ trocilindraša. Kada postigne radnu temperaturu mali turbo benzinac značajno se utiša i nakon toga oglašava se tek kada počnete da ga „gurate“ iznad pet, šest hiljada obrtaja, što mu s dinamičke strane odgovara, jer najveći obrtni momenat od 230 Nm vozaču stavlja na raspolaganje pri 5.500 obrtaja. Od Opela obećanu prosječnu potrošnju od 5,3 litra benzina na stotinu kilometara moguće je postići u opuštenom ritmu, kakav je nama iskreno bilo teško održavati u kombinaciji sa srčanim benzinskim turbo motorom, koji od vozača traži „gasa“ kada god se za to ukaže prilika. U takvom ritmu, kakav je bio i na testu, prosjek se kreće u rasponu od 7 do 8,5 litara, na koliko treba računati u bespoštednom gradskom režimu vožnje. Papirnate performanse pokazuju da je za ubrzanje od 0 do 100 km/h u pogonskoj kombinaciji poput testne potrebno 10,4 sekunde, odnosno da je najveća brzina 196 km/h. Mada se u praksi zahvaljujući odlično proračunatom osmostepenom automatskom mjenjaču koji u većini situacija bira idealnu brzinu, dinamika vožnje čini i energičnijom od obećane, prije svega treba naglasiti da se Grandland X sa 1.2 Turbo motorom vozi veoma ugodno, kako na nižim tako i na višim brzinama, kada do izražaja dolazi i uzorna zvučna izolacija najvećeg Opelovog SUV modela. U srednjim, odnosno „porodičnim“ obrtajima kakve preferiraju vozači, koji iza sebe s punom pažnjom prevoze djecu, Grandland X poput testnog bešumno klizi putem i nameće se kao veoma ugodan automobil. Sportske ambicije, a posebno off-road su zbog prednjeg pogona u drugom planu. Za kraj treba istaći da nije riječ ni o dinamički inferiornom automobilu, a više snage vozač će poželjeti pri zahtjevnim preticanjima ili na usponu kada je automobil opterećen.

 

 

Datum objave: 30/10/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook