Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > B > Porodični kompakt za razmažene Evropljane
FOTO GALERIJA (16)

Mercedes Benz B-Klasa

Porodični kompakt za razmažene Evropljane

Sa trećom generacijom B-Klase prvi put smo se sreli još na pariškom sajmu automobila, a ekskluzivnu priliku za prvu vožnju dobili smo okruženi prelijepim pejzažima suncem okupane Mallorce...

Već po samom dolasku na Mallorcu treća generacija Mercedes-Benz B-Klase uspjela nas je ponovo osvojiti svojim atletskim dizajnom. Dinamičnija je više nego ikada do sada i jasno daje do znanja da nije kao svi ostali minivanovi na ovom svijetu, već da čvrsto želi biti lider u segmentu, gdje je čelnici Mercedesa i vide. Dokaz tome je neočekivan potez dizajnerskog tima da odstupi od jasno vidljivih linija koje su krasile bočne panele prethodne generacije i kojima danas pribjegava većina velikana iz autoindustrije.

Zato nova B-Klasa izgleda kao da je sa nama već dugi niz godina, odmah se vizualno doživljava i „na prvu“ se čini idealnim izborom. Atletska građa posebno je naglašena progresivnim prednjim dijelom vozila koji se tako neosjetno podiže prema „A“ stubovima i visokoj krovnoj liniji, a veliki točkovi prečnika do čak 19-inča, vješto prikrivaju pozamašne gabarite. Da, istina je da smo to već vidjeli pod svjetlima pariškog sajma, ali pravi utisci stiču se tek pod prirodnim dnevnim svjetlom i u realnom okruženju.

Unutrašnjost je u klasičnom mercedesovskom stilu, ali u poređenju sa prethodnom generacijom B-Klase, koja je pokupila simpatije i naše novinarske ekipe, osjetno je prostranija i ni po čemu ne otkriva da je bazirana na temeljima broj manjeg kompakta, A-Klase. Međuosovinsko rastojanje povećano je na 2.729 mm, linija krova i dalje je visoka pa se na svakoj poziciji sjedi udobno i komforno. 

Prostranost je osjetnija i zahvljujući pet milimetara nižoj liniji pojasa, te poboljšanoj geometriji sjedišta, pa ne čudi što stručnjaci iz Daimlera više vole upoređivati B-Klasu sa većim limuzinama iz premium porodice. Armaturna ploča je ovoga puta značajno ravnija i iz nje se na dijelu bliže vozaču podižu dva velika ekrana visoke rezolucije sakrivena pod jedno staklo tako da cijela instrument tabla izgleda kao široki ekran. Desni ekran, multimedija, raspolaže i opcijom upravljanja na dodir, a povezan je sa posljednjom generacijom Mercedes-Benzovog multimedijalnog sistema MBUX.

Iako će se u ponudi pronaći čak pet pogonskih agregata, za međunarodne testne vožnje bili su rezervisani modeli sa tri različita motora. Prvi na listi bio je B200d, dvolitarski dizelaš sa 110 kW snage koja se prenosi putem novog 8G-DCT mjenjača sa duplim kvačilom. Posebnu pažnju novinara privukao je novi B220d, također uparen sa novim osmostepenim automatikom, koji razvija zavidnih 190 KS.

Naša novinarska ekipa zadužila je četverocilindarskog benzinca B200 radne zapremine svega 1.332 ccm koja zahvaljujući turbopunjaču razvija zavidne 163 KS. Sedmostepeni automatski mjenjač sa duplim kvačilom obezbijedio je brze odgovore na papučicu gasa, ali i malu potrošnju koja je nama sa opuštenom nogom na gasu pokazivala da zavojitom i zahtjevnom rutom treba oko litara benzina za 100 km. 

Od svakog novog modela se, logično, očekuje da bude bolji i povozitiji od pretodnika, a nasljednik jednog od nama najdražih modela nadmašio je sva očekivanja. Prije svega što se zbog odlične izolacije rad benzinskog agregata praktično i ne čuje, a zvukovi koji dopiru u kabinu spolja, kao što su udari vjetra, neprimjetni su i na brzinama većim od 150 km/h. Jednostavno rečeno, odlično obavljen posao tima za izolaciju! Držanje na cesti, kao i kod prethodnika, jača je strana B-Klase, uprkos njenoj visini i gabaritima.

Osnovni model raspolagaće torzionom osovinom, a budući da smo se na španskom ostrvu vozili u bogatije opremljenim modelima osjetili smo sve prednosti sistema oslanjanja sa četiri aluminijumske spone, kao što su manje vibracije, smanjena buka i vrhunsko prianjanje. S druge strane, skoro dva centimetra viša tačka sjedenja daje odličan pregled puta, a putnicima na zadnjoj klupi užitak u pejzažima kakvim smo mi vozili u okruženju Palma de Mallorce obezbijediće i ogromni opcioni panoramski krov koji se proteže duž cijelog krovnog panela.

Svakako, sveukupnom dojmu stabilnosti i sigurnosti pridonosi i arsenal elektronskih uređaja koji će se u novoj B-Klasi naći već od baznih modela. Mnogobrojni sistemi su, po uzoru na manju A-Klasu, preneseni iz viših segmenata pa zbog toga B-Klasa slovi za jednog od najsigurnijih hatchbackova na svijetu.

Novi dizelaš

Nova B-Klasa je prvi Mercedes-Benzov kompaktni model sa OM 654q dvolitarskim transverzalno postavljenim dizelskim agregatom u ponudi. Najznačajnija mu je karakteristika što se u aluminijumskom kućištu motora nalaze čelični klipovi, što u isto vrijeme redukuje unutrašnje frikcije i omogućava ubrizgavanje goriva pod višim pritiskom. Ova kombinacija omogućila je veću efikasnost motora sa smanjenom emisijom štetnih gasova.

U dodatku agregatu je i popularni AdBlue sistem koji „filter-tečnost“ najkraćim putem ubrizgava u izduvni sistem drastično smanjujući nitrogenove okside. Cijeli pogonski sistem uparen je i sa SCR katalizatorskim sistemom zbog čega je dobio status prvog produkcijskog dizelaša koji zadovoljava zahtjevnu Euro 6d normu koja stupa na snagu tek 2020. godine.

Lider u segmentu po aerodinamici

Na prezentaciji nove B-Klase inženjeri su nam do u detalje pojasnili proces razvoja modela od kojeg se mnogo očekuje. Veoma važno mjesto dobila je aerodinamika vozila, a krajnji rezultat rada stručnjaka je koeficijent aerodinamike Cd 0,24 po čemu novajlija zauzima mjesto lidera u segmentu.

Snižavanjem krova površina prednjeg kraja automobila redukovana je na 2,40 m2, dok je kosina A stubova korigovana i uklopljena u atletsku figuru. Ovakav potez omogućio je i smanjenje potrošnje goriva usljed smanjenja otpora vazduha za 0,15 litara  na 100 km (prema WLTP računanju), a zbog aerodinamičnije forme redukovana je i buka vjetra za 30%.

 

Datum objave: 06/03/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook