Naslovna > Automobili > Seat > Altea > Porodični “kvaziterenac”
FOTO GALERIJA (15)

Test – Seat Altea4 Freetrack 2.0 TDI

Porodični “kvaziterenac”

Altea Freetrack, novi je adut u klasi porodičnih “kvaziterenaca”, ratoborno ušminkan i bogato opremljen, sa stalnim 4x4 pogonom, koji pruža potpun užitak na cesti i veću sigurnost na lošim putevima

Klasičan porodični automobil vam ne pristaje, karavani su “nezgrapni”, a terenci i SUV-ovi glomazni i skupi za održavanje… Želite nešto posebno, nešto univerzalno, muški nabrijano i po mogućnosti sportski “potkovano”, a uz to pogodno za svakodnevni odlazak na posao, šoping i povremeni izlet u prirodu. Vi ste onda težak i zahtjevan kupac, ali ne brinite ima lijeka i za takve... Seat Altea Freetrack novi je adut u klasi takozvanih “kvaziterenaca”, koji predstavljaju ratoborno ušminkane i po pravilu bogato opremljene karavane, kompakte ili monovolumene sa stalnim 4x4 pogonom, čija ih robusnost jasno izdvaja od ostalih automobila. U poređenju sa osnovnim modelom Altee XL, Freetrack izgleda puno atraktivnije, dijelom zbog većeg klirensa, a dijelom zbog plastičnih obloga i snažno profilisanih odbojnika sa oku ugodnim aluminijumskim ojačanjima.

 

 

 

 

 

“Napadačku” formu španskog monovolumena naglašavaju i atraktivno dizajnirani 17-inčni naplatci sa gumama cestovnog profila 225/50, te krovni nosači izvedeni u upadljivom aluminijskom looku. Skladnu cjelinu čini i pozadina Fretracka, koju pored lijepih dvodijelnih svjetala, krase i dva izduvna “topa”, postavljena u desnom uglu odbojnika. Neupadljivi broj četiri, koji se nastavlja na ime automobila, pažljivije posmatrače jasno asocira na nesputanu prirodu automobila, pa sveukupno možemo reći da je Seatov dizajnerski studio još jednom odradio vrhunski posao. Bogato opremljena vanjština podiže očekivanja prenoseći ih na unutrašnjost, kojom dominiraju skupocjeniji materijali od onih koje smo imali priliku sresti u osnovnoj Altei Xl. Tvrda plastika, neupitnog je kvaliteta i precizne završne obrade, ali joj još nedostaje topline i mekoće, kojom odiše većina monovolumenske konkurencije.

 

 

 

 

U slučaju Freetracka to donosi i određene prednosti, jer čitav automobil djeluje veoma robustno, kao da je izliven iz jednog komada. Središnja konzola na kojoj je pozicionirana većina bitnih komandi, “omekšana” je tankom rupičastom kožom, koja izaziva prijatan osjećaj pri dodiru sa prstim. Brojni umeci u boji karoserije i oni svjetlijih tonova dobro su ukomponovani sa ostatkom unutrašnjosti. Novi, ljepši oblik dobila je i ručica mjenjača, a izmijenjena je i instrument tabla, oko čijih okruglih pokazivača su postavljeni hromirani prstenovi, čiji sjaj po danu izaziva nepoželjnu refleksiju. Najbolji dio unutrašnjosti svakako su sportski profilisana sjedišta, čija početna krutost ne utiče na udobnost vožnje, čak ni na dužim putovanjima. Za odličan ugođaj zaslužna je i bogata oprema testnog modela, koji je pored automatskog dvozonskog klima uređaja, kapacitetnog audio-sistema imao i krovni sedam inčni TFT monitor sa ulazima za DVD, Play Station…

 

 

 

 

Za pogon testne Altee odabran je dvolitarski TDI agregat sa 170 KS i 350 Nm, koji u svojoj slabijoj izvedbi ima 30 “konja” manje. Najjači dizelaš u ponudi uparen je sa preciznim šestostepenim manuelnim mjenjačem i integralnim 4x4 pogonom s Haldex kvačilom, koje u trenutku prepoznaje proklizavanje prednjih točkova i prebacuje snagu na zadnju osovinu do omjera 50/50. Uz podršku preciznog upravljača, krutog i snažnog vješanja, te 17-inčnih točkova sa odličnim Dunlopovim pneumatcima Altea 4 pruža vrhunski užitak na otvorenoj cesti i krivudavim brdskim putevima, gdje njen sofisticirani pogon pokazuje sve svoje kvalitete držeći automobil u svakom trenutku u idealnoj putanji. Na pretjerivanje u krivinama blagovremeno vas upozorava serijski ESP, koji svoj posao odrađuje bez zamjerki, dok se bezbjedno zaustavljanje brinu diskovi promjera 312/286 mm i ABS, ASR i EDS elektronski sistemi. Silaskom sa asfalta postaje jasno da 40 mm veći klirens, u odnosu na klasični model dozvoljava tek malo više slobode na off-road terenu, što znači u praksi manje strepnje na grbavom i izlokanom makadmu, te bolju prohodnost na lošim seoskim putevima. Za ozbiljnije terenske avanture potrebni su vam adekvatniji pneumatici, ali i hladna glava, jer Altea Freetrack nije, niti želi biti, klasični terenac (napadni ugao 18º, izlazni 23º). Off-road “šminka”, izvedena kombinacijom plastičnih obloga karoserije i aluminijumskih ojačanja, uspješno odrađuje svoj posao, ne dozvoljavajući oštrim kamenčićima, da oštete lak i limariju…
 

Datum objave: 17/06/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook