Naslovna > Automobili > Citroen > Berlingo > Porodični minibus i praktični dostavnjak

Citroën Berlingo

Porodični minibus i praktični dostavnjak

U okviru redizajna Citroën je ušminkao Berlingovo lice, zaokružio paletu savremenih Euro 6 agregata i ponudio nekoliko korisnih elektronskih sistema asistencije...

Treća generacija Citroën Berlinga je za 2015. godinu dobila novo, modernije odijelo, savremenije multimedijalne i sigurnosne sadržaje, te ekonomičniji pogon. Redizajn je obuhvatio obje karoserijske verzije, putničku i teretnu. Prednji branik i svjetla za maglu su temeljno izmijenjeni. Između glavnih svjetala i maglenki su dodana dnevna LED svjetla. Tu su i dvije potpuno nove boje karoserije: siva Acier i smeđa Moka. Novi Berlingo nudi se s četiri različite varijante prednjeg dijela, koji su prilagođeni različitim potrebama kupaca.

 

Verzija Live je dostupna u Multispace i dostavnoj verziji Berlinga, a prepoznaje se po robusnim nelakiranim plastičnim zaštitama prednjeg odbojnika. Verzija Feel donosi prednji dio s branikom obojenim u boju karoserije, a Shine i donju letvicu u boji karoserije. Tu su i crni reljefni elementi u kojima su smještena dnevna LED svjetla i svjetla za maglu. Četvrta XTR verzija donosi prednji dio isti kao u Shine paketu, ali s letvicom u crnoj boji Onyx smještenoj ispod Citroënovog logotipa, sa zaštitnim oblogama u boji aluminija. U kabini se sada može dobiti i novi multimedijalni sistem sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, koji je instaliran na vrhu centralne konzole. Ovaj sistem podržava Mirror Link funkciju, koja omogućava njegovo spajanje sa savremenim mobilnim telefonima i svojevrsno „kopiranje“ekranskog prikaza telefona na ekran Berlingove multimedije. Novi sistem ima i poboljšani sistem navigacije, ali i omogućava beskontaktno telefoniranje u vožnji. U Multispace putničkoj verziji  opciono je dostupan Modutop® krovni sistem sa četiri pojedinačna staklena krovna prozora i praktičnim stropnim ostavama. Tu su i tri pojedinačna zadnja sjedišta, koja se mogu u potpunosti izvaditi iz vozila.

 

Kao opcija nude se i dodatna dva sjedišta za prtljažnik. Za lakši pristup drugom i trećem redu sjedišta zadužena su jedna, odnosno dvoje bočnih kliznih vrata, sa prozorima koji se mogu otvoriti. I zadnja vrata su dostupna u dvije kombinacije, jednodijelnoj i dvodijelnoj, koja je primarno rezervisana za dostavni model. Redizajnirani Berlingo je dugačak 4,38 metara, širok je 1,81 (sa sklopljenim retrovizorima) i ima međuosovinski razmak od 2,73 metara. U oba reda sjedišta u kabini se nudi uzoran komfor. Putnici u drugom redu imaju čak 24,5 cm slobodnog prostora za koljena. Osnovna zapremina prtljažnika je 675 litara, dok je maksimalna, koja se dobija vađenjem drugog reda sjedišta čak 3.000 litara. Kada je riječ o sigurnosnim sistemima, novost je opciona ponuda parking senzora sa širokougaonom kamerom za vizuelni nadzor zadnjeg dijela vozila. Tu je i sistem automatskog zaustavljanja Active City Brake, koji po potrebi ima mogućnost maksimalnog aktiviranja kočionog sistema. Sistem djeluje u svim onim situacijama kada na osnovu podataka dobijenih skeniranjem okoline vozila prepozna potencijalno rizičnu, odnosno pogibeljnu situaciju. Kada detektuje ovakav vid opasnosti, sistem aktivira kočnice i zaustavlja vozilo ili smanjuje brzinu, kako bi smanjio posljedice sudara. Vozaču su na raspolaganju limitator i regulator brzine, automatsko paljenje svjetala, pomoć pri kretanju na uzbrdici, usavršen sistem protiv proklizavanja, koji omogućava bolje prijanjanje prednjih točkova na različitim vrstama podloga.

Za pogon putničke Multispace verzije redizajniranog Berlinga zadužena je gama savremenih Euro 6 BlueHDI dizelaša u verzijama od 75, 100 i 120 KS. Oni emituju od 109 do 113 grama CO2 po kilometru, uz prosječnu potrošnju u rasponu od 4,1 do 4,3 litre dizela. Najsnažnija verzija je od redizajna dostupna u kombinaciji sa šestostepenim ručnim mjenjačem, dok se ETG automatik može kombinovati Start/stop sistemom i sa srednjim dizelašem. Kako bi ispunili stroge Euro 6 norme Citroënovi stručnjaci su najnoviju generaciju dizel agregata opremili kombinacijom oksidacijskog katalizatora, SCR sistema recirkulacije izduvnih gasova sa AdBlue aditivom, te filterom krutih čestica. Adblue se nalazi u rezervoaru od 17 litara smještenom u zadnjem dijelu vozila. To je dovoljno za 20.000 km. Rezervoar se puni jednostavno kroz otvor smješten pokraj otvora rezervoara za goriva. Komercijalni model, koji je dostupan u dvije karoserijske L1 (zapremnina tovarnog prostora do 3,7 m3) i L2 (do 4,1 m3) verzije dijeli iste agregate sa Multispace verzijom, ali se još uvijek nudi i sa Euro 5 motorima. To su benzinski VTi 95, zatim dizelski HDi 75, e-HDi 75, te HDi 90 svi sa ručnim mjenjačem. Tu je i e-HDi 90 sa ETG6 automatikom, te dizelski HDi 115 s ručnim mjenjačem. Kao svojevrsna tehnološka poslastica ponuđen je i električni model sa elektromotorom snage 67 „konja“ (49 kW) i 200 Nm obrtnog momenta, koji može razviti maksimalnih 110 km/h. Autonomija ovog modela sa potpuno napunjenim baterijama iznosi 170 km.

Datum objave: 21/05/2015
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook