Naslovna > Automobili > Porsche > 911 > Porsche Road Tour 2016. u BiH
FOTO GALERIJA (41)

Porsche

Porsche Road Tour 2016. u BiH

Po već dugogodišnjoj tradiciji njemački proizvođač automobila Porsche našu državu redovno stavlja među one u kojima se održava Porsche Road Tour. Ove smo godine Porscheove modele testirali na relaciji Sarajevo-Bijambare-Sarajevo...

Održavanje Porsche Road Toura u BiH već je postalo tradicionalno pa se nismo pretjerano iznenadili kada smo dobili poziv za ovogodišnje izdanje. Novinari su na raspolaganju imali modele: 718 Boxster S, 911 Carrera s Cabrio, 911 Turbo S, Panamera S E-Hybrid i Cayenne S. Raspon snage od 350 do 580 KS jasno pokazuje da se mislilo na sve – od onih sa umjerenim do onih sa izuzetno visokom prohtjevima.

 


U duhu dobrog domaćina Porsche BiH je osigurao više nego dovoljan broj automobila tako da su svi pozvani predstavnici medija imali priliku isprobati sve raspoložive modele. Bio je tu i naš stari znanac, profesionalni vozač auto trka Jukka Honkavuouri. On nas je ukratko upoznao sa karakteristika automobila koje ćemo voziti a potom i odredio pravila vožnje. Obzirom da su svi raspoloživi Porschei izuzetno snažni a cesta zbog obilne kiše sve samo ne pogodna za brzu vožnju veći je oprez bio neophodan.

 

 

 


Kolona pod pratnjom pošla je ispred prodajnog Porscheovog salona te je nastavila kretanje ka sarajevskog obilaznici sa punim profilom autoputa. Tada smo se nalazili za volanom najsnažnijeg Porschea 911 Turbo S čijih smo svih 580 KS mogli na kratko pustiti u puni galop. S gasom do poda kilometri autoputa tope se kao sladoled na suncu pa uživanje nije dugo trajalo. Znali smo da 911-ka odlično leži na cesti ali u ovakvim lošim vremenskim uslovima prijatno smo se iznenadili preciznim upravljanjem i držanjem podloge iako je brzina više puta prešla debelo preko 200 km/h.

 

 


Silaskom sa autoceste sjeli smo u Panameru S E-Hybrid te nastavili vožnju prema Bijambarama. Porscheova sportsko-poslovna limuzina pokazala se u najboljem svjetlu. Na vrlo klizavoj dionici uvjerili smo se u svu moć nadzorne elektronike koja je pod punom kontrolom držala svih 416 KS dobivenih od SUS i elektromotora. Obzirom da smo u Panameru prešli iz 911-ke odmah smo osjetili veću masu...Logično, ni prolasci kroz krivine nisu tako precizne kao na ultra sportskom 911. Uostalom to niko ni ne očekuje od limuzine sa velikim međuosovinskim razmakom. U efikasnost, odnosno ekonomičnost, hibridnog sklopa nismo se imali vremena uvjeriti jer smo svu pažnju posvetili performansama koje su, odmah recimo, u punom skladu sa Porscheovim imidžom.

 


Sljedeći na redu bio je novi Boxster 718 S Cabrio čija je komercijalizacija nedavno počela. Iza vozača smješten je 2,5 litreni četverocilindrični turbo benzinac maksimalne snage 350 KS. Maksimalni obrtni moment je 420 Nm što uz podršku automatskog PDK  mjenjača garantuje silovita ubrzanja u svim režimima vožnje. Raspored mase iznad osovina je idealan – 50/50% što se u vožnji itekako osjeti. Upstalom Boxster i bratski mu Cayman zadaju glavobolje znatno skupljim automobilima...Poslije vožnje Boxstera lako je zaključiti da predstavlja pravu mjeru za 95% sportski nastrojenih vozača.

 

 

No uvijek ima onih koji traže više. Njima je uz 911 Turbo S na raspolaganju i 911 S, u našem slučaju uz oznaku Cabrio. Zbog već pomenute kišurine lijepi je krov ostao na mjestu jer nije bilo teorije o spuštanju istog i uživanju u vožnji pod vedrim nebom. Šteta. Snaga od 420 KS kao i 500 Nm obrtnog momenta dobivenih i legendarnog 3,0 boxer motora jednostavno ostavljaju bez dana. Kao kruna svega dolazi opijajuća akustična izolacija. Još da je krov mogao dole sreći ne bi bilo kraja...

 

 


Malo po malo došao je red na vožnju Cayennea Turbo S. Veliki Porscheov SUV sa 570 KS priča je za sebe – od performansi do unutrašnjosti iz koje vozač ali i ostali putnici nerado izlaze. Ubrzanja su strelovita, čak mnogo bolja nego što bi neko od takvog automobila uopšte mogao sanjati. Velika snaga i ''kamionski'' obrtni moment jednostavno se ''igraju'' sa velikom karoserijom čija masa nije baš zanemarljiva. Poslije vožnje Cayennea tek postaje jasno zašto je velika armija kupaca zaluđena baš s tim modelom iako se drastično razlikuje od modela 911 koji je zapravo sinonim za Porsche.
Poslije test vožnji kolona pod pratnjom se sigurno vratila na polaznu tačku. U neobaveznom razgovoru sa Jukka Hankavuorijem saznali smo da će karijeru profesionalnog vozača auto trka nastaviti u Australiji te da će tamo ostati najmanje 3-4 godine. Izvjesno je da će se i iduće godine kod nas održati Porsche Road Tour. Jedina je nepoznanica ko će nam tada biti instruktor... 


 

Datum objave: 10/09/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook