Naslovna > Automobili > Porsche > Boxster > Porsche za običnog smrtnika

Snovi - Porsche Boxster

Porsche za običnog smrtnika

Dizajnerski dotjeran sa novim enterijerom, lakšom karoserijom i osnaženim agregatima, novi Boxter zadržava status jednog od najpoželjnijih sportskih kabrioleta, čija cijena i nije tako daleko od mogućnosti običnih smrtnika...

Treća generacija Porsche Boxtera ovih dana je ostavila mnoge sanjare bez daha. Malo ko je očekivao da će nakon predobre 911-ke iz njemačke „tvornice snova“ tako brzo stići još jedan tako poželjan automobil. Smjena generacija kod Boxtera je izvedena veoma temeljno, ne toliko dizajnerski koliko konstrukcijski i tehnički. Sa 4,37 metara dužine novi Boxter ostaje najkraći model u Porscheovoj gami. Treća generacija dobila je potpuno novu karoseriju i unaprijeđenu šasiju, sa savremenim i veoma laganim komponentama vješanja.

U skladu sa sveopštim trendovima smanjivanja težine i novi Boxter je u prosjeku pedesetak kilograma lakši od prethodnika, od kojeg ima i šest centimetara duži osovinski razmak, te širi trag točkova. To je omogućilo ostvarivanje boljih performansi, ali i 15 posto niže potrošnje u odnosu na prethodnika. Bolja dinamika vožnje dijelom je proistekla iz povećanog osovinskog razmaka, ali i kraćih prevjesa karoserije.

 

Veći osovinski razmak omogućio je i pomjeranje vjetrobranskog stakla prema naprijed, te dobijanje korisnih centimetara u enterijeru. Za razliku od vanjskog dizajna koji je blago dotjeran unutrašnjost je potpuno nova. Enterijer je podređen praktičnosti, tačnije potrazi za dodatnim centimetrima, koji će omogućiti komforniji smještaj vozača, ali i suvozača. Centralni stub je izveden po uzoru na Carreru GT, a dosadašnje okrugle otvore ventilacije su zamijenili četvrtasti. Mjenjač je privučen bliže upravljaču, a sve bitne komande su raspoređene po centralnom tunelu i ispred ručice mjenjača. Kvalitet materijala je ostao na vrhunskom nivou, kao uostalom i završna obrada. Raznolikost i mogućnost kombinovanja garantovani su kroz širok spektar atraktivnih boja karoserije, presvlaka, umetaka i plastike enterijera.

 

 

Kao i do sada Boxter će biti dostupan sa dva poznata i pojačana benzinska šestocilindrična bokser agregata. Manji 2.7-litarski koji razvija 265 KS (10 više nego do sada), dovoljan je da se od 0 do 100 km/h stigne za 5,8 sekundi, uz brzinski maksimum od 264 km/h. Veći 3.4-litarski, koji je rezervisan za Boxter S razvija 315 KS (5 više nego do sada) nudi očekivano bolje performanse. Do “stotke” se iz mjesta stiže za 5,1 sekundu, dok će papučica gasa konačno dodirnuti pod tek na 279 km/h. Mada je priča o prosječnoj potrošnji kod ovakvih automobila u trećem planu, treba spomenuti da Porsche obećava prosjek od 8,8 litara za jači, te 7,7 za 50 “konja” slabiji Boxter. Ljubitelji manuelnih mjenjača mogu da računaju na jednu šestostepenu verziju, dok je onima koji nisu skloni “šaltanju” namijenjen sedmostepeni PDK automatik, sa dva kvačila. Sa ovakvim pogonskim potencijalom paljenje zadnjih guma je zagarantovano, međutim da se iste ne bi pretjerano zavrtjele u dinamičnoj vožnji Porsche je na pogonsku osovinu ugradio PTV (Porsche Torque Vectoring) sistem, koji ograničava proklizavanje diferencijala. Sveopšti osjećaj brzine kojim “odiše” novi Boxter naglašava i superbrzi krovni mehanizama, koji omogućava sklapanje i rasklapanje platnenog krova za 15 sekundi. Dakle nema straha da ćete i pri iznenadnom ljetnjem pljusku pokisnuti za upravljačem 53.395 eura vrijednog Boxtera, koliko košta početni i ujedno najjeftiniji model na evropskom tržištu.

 

 

Datum objave: 21/03/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook