Naslovna > Automobili > Hyundai > Ioniq > Poseban po mnogočemu

Hyundai Ioniq

Poseban po mnogočemu

Prije desetak godina Hyundai je bio autsajder u automobilskoj industriji, a danas na svojevrstan način kroji njenu budućnost. Dokaz za to je i najnovija korejska petovratna hibridna limuzina nazvana Ioniq ...

Ovaj model, koji koncepcijski neodoljivo podsjeća na Toyotu Prius, najpoznatiji hibridni automobil na svijetu, osim dizajnerski, poseban je i po konfiguraciji pogona. Naime, Ioniq će se proizvoditi u čak tri različite pogonske verzije, kao: 100 procentni električni, zatim benzinsko-električni i na kraju kao Plug-In hibridni automobil. Za sada je potvrđena pogonska specifikacija hibridnog modela, čija će prodaja prvo startovati na domaćem, korejskom tržištu. Za njegov pogon zadužena je kombinacija 1.6 GDI benzinskog motora sa 105 KS (146 Nm) i elektromotora, koji raspolaže sa 44 KS (32 kWh). Za prenos snage kod hibridnog Hyundai Ioniqa namijenjen je šestostepeni automatski mjenjač sa dva kvačila. Mjenjač ima dva režima rada: Eco i Sport. Kako same skraćenice sugerišu, Eco režim ima za cilj postizanje maksimalne ekonomičnosti vožnje, a Sport maksimalnih performansi.

 

Struja potrebna za pokretanje elektromotora akumulira se u litijum-jonskim polimer baterijama, koje su smještene ispod zadnjih sjedišta. Kapcitet baterija kod hibridnog modela je 1,56 kWh. Kod plug-in hibrida kapacitet je povećan na 8,9 kWh, a najveći će biti kod električnog modela 28 kWh, što bi prema Hyundaiju trebalo omogućiti autonomiju od 250 kilometara.  Automobil će imati mogućnost kretanja u potpunom električnom režimu do maksimalno 50 km. Najveća dozvoljena brzina u tom režimu je 120 km/h.  U Hyundaiju navode da se Ioniq može pohvaliti i uzornim koeficijentom otpora vazduha od samo 0,24 Cx. Ta činjenica bi trebalo da omogući uzornu ekonomičnost. U smanjivanju potrošnje bi trebalo da doprinese i Eco-DAS sistem (Eco-Drivinig Assistant System), koji je zadužen za nadzor punjenja baterija i rada elektromotora. Ioniq će biti opremljen i nekim od najsavremenijih sistema bezbjednosti, poput sistema automatskog kočenja u slučaju opasnosti, sistema za nadzor pravca i prelaska preko linije razgraničenja saobraćajnih traka, aktivnog tempomata i slično…

 

Datum objave: 25/04/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook