Naslovna > Automobili > Ford > Focus > Poslastica za sladokusce
FOTO GALERIJA (16)

Test - Ford Focus ST

Poslastica za sladokusce

Redizajnirani ST osim odličnog sportskog dizajna i luksuzne opreme pruža i vrhunski ugođaj u vožnji, ubrzanje od nula do 100 km/h za samo 6,6 sekundi i maksimalnu brzinu od 242 km/h... Jedina mana je visoka potrošnja koja rijetko pada ispod 11 litara benzina...

Eru kompaktnih sportskih automobila pokrenuo je VW u junu 1976. godine, ni ne sluteći da će sa legendarnim Golfom GTI uspostaviti jedan sasvim novi segment autoindustrije. Nedugo zatim kompaktne jurilice postale su sastavni dio ponude svakog većeg proizvođača, kojima se 1980. godine pridružio i Ford sa svojevremeno veoma popularnim Escortom XR3, koji je polovinom devedesetih godina prošlog vijeka zamijenio Focus ST. Nedavnim redizajnom game Focus, koja je dobila svjetla u atraktivnom „Mondeo stilu“, obuhvaćen je i model ST, koji smo na test dobili u trendovskoj bijeloj boji. Agresivan prednji kraj sa svjetlima orlovskog pogleda, atraktivnim 18-colnim alu-naplatcima na koje su namontirani niskoprofilni pneumatici dimenzija 225/40, setom standardnih spojlera i aerodinamičkim kitom osvaja simpatije na prvi pogled i malo koga će ostaviti ravnodušnim.

 

 

 

 

 

No to je samo početak priče, jer bogati ST kit oči posmatrača draži i proširenim oplatama bočnih pragova, krovnim spojlerom i modifikovanim zadnjim odbojnikom, u koji su utisnuti difuzor i završeci cijevi izduvnog sistema. Uz trendovsku bijelu boju na vanjštini se ističu i decentni ST logotipi postavljeni na bokovima prednjih blatobrana i trećim vratima. Sportsku narav testnog Focusa s vana otkriva i pogled kroz alu-naplatke, u čijoj pozadini se kriju moćne kočnice sa samoventilirajućim diskovima promjera 320-mm naprijed i 280-mm nazad. U poređenju sa klasičnim modelom, ST verzija dolazi sa 15 mm nižim i 30 % krućim ogibljenjem, koje je uz to, posebno na prednjoj osovini, dodatno ojačano s ciljem izlaženja na kraj sa i više nego potentnim, ali istovremeno i veoma uglađenim benzinskim agregatom.   

 

 

 

 

Pogonski agregat, kao i kod prethodnika, preuzet je sa polica Volva. Redni Duratec aluminijumski petocilindraš zapremine 2.5-litara uz pomoć turbopunjača i hladnjaka vazduha pri 6.000 o/min i dalje isporučuje maksimalnih 225 KS, a u poređenju sa prethodnikom ostao je neizmijenjen i obrtni moment od 320 Nm, konstantno raspoloživ u režimu između 1.600 i 4.000 o/min. Ubrzanje do 100 km/h za 6,6 sekundi i maksimalna brzina od vrtoglavih 242 km/h izvanredni su rezultati, a isti epitet važi i za kočnice kojima je potrebno 38 metara da ST-a zaustave sa 100 km/h. Odlične dinamičke karakteristike nažalost imaju i svoju tamnu stranu, koja se ogleda u potrošnji goriva. Naime, ako poželite izvući iz Focusa ST sve što može, morate računati na potrošnju veću od 20 litara na 100 kilometara. S laganom nogom na gasu moguće je proći i sa nešto više od tvornički deklarisane 9,3 litre, ali onda ST nije pravi automobil za vas.

 

 


Focus ST jedan je od rijetkih sportskih kompakta za čijim upravljačem i manje iskusan vozač može biti veoma brz. To je postignuto ne samo izvanrednim ogibljenjem sa zadnjom multilink osovinom, već i elektronskim ESP sistemom, koji se može isključiti, kalibrisanim tako da dozvoljava dosta vozačke slobode i eksperimentisanja, prije nego se aktivira. Drugačije rečeno, dozvoliće i proklizavanja na limitu, a čak i tada putem direktnog upravljača uvijek ćete znati šta se dešava sa točkovima. Osvježavanje Focusa zahvatilo je i enterijer, koji je zadržao sve karakteristike iz prethodne serije, ali sada sa znatno efektnijim, ispoliranijim detaljima. Obavezan dekor u ST izdanu su i sportska Recaro sjedišta, koja su u testnom modelu bila presvučena kožom. U poređenju sa prethodnikom, novi Focus ST odaje mnogo luksuzniji utisak, ponajviše zahvaljujući izmjenjenoj centralnoj konzoli, sa središnjim tunelom ukrašenim umetcima od imitacije karbona, ali i debelo postavljenom kolu trokrakog upravljača.

 

 

 

Atraktivnost povećavaju i analogni instrumenti sa brzinomjerom koji se završava na 280 km/h, obrtomjerom čije granično područje počinje od 6.750 o/min, te dodatni pokazivači pritiska, temperature ulja i pritiska turbo punjača, postavljeni iznad centralnog grebena. U posebnosti Focusa ST spadaju i start/stop sistem paljenja na prekidač, koji je u stilu Saaba smješten na centralnom tunelu, odmah iza prijatno krute ručice preciznog šestostepenog ručnog mjenjača. Bogata oprema je još jedan element po kojem se Fordov jurišnik C segmenta posebno ističe i koja između ostalog uključuje automatsku dvozonsku klimatizaciju, audio-sistem sa integrisanom navigacijom, te elektrifikovana stakla i retrovizore. Ugođaj u vožnji je vrhunski, čak i na zadnjoj klupi, koja je takođe potpisana od strane Recara, dok će ponuda prostora u prvom redu zadovoljiti osobe do 180 cm visine. Da Focus ST i pored svoje sportske orijentisanosti nije ništa izgubio i u pogledu funkcionalnosti, potvrđuje i prtljažni prostor, koji se preklapanjam zadnje klupe sa osnovnih 395 može povećati na maksimalnih 1260 litara.

Datum objave: 20/11/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook