Naslovna > Automobili > Porsche > 911 > Posljednji dinosaurus
FOTO GALERIJA (16)

Snovi - Porsche 911

Posljednji dinosaurus

Priča o Porscheu 911 je priča o evoluciji dizajna, tehnologije i jedinstvenog inženjeringa, priča o konstantnom razvoju i usavršavanju jednog koncepta, čiji temelji su udareni šezdesetih godina prošlog vijeka, priča o automobilskom dinosaurusu...

Jedne tople ljetnje večeri 1957. godine u mislima talentovanog njemačkog inženjera Ferdinada Porschea rodila se ideja o jedinstvenom sportskom automobilu, koji bi naslijedio pomalo umorni Porsche 356. Novi model morao je da zadrži istu koncepciju karoserije, te vazduhom hlađeni bokser motor smješten iza leđa vozača. Morao je da bude sličan prethodniku, ali i da ponudi bolji dizajn, prostraniju unutrašnjost, veći prtljažnik i uvjerljivije performanse... Mnogo znoja proteklo je u Studgarthu dok se prvo 1963. na Sajmu automobila u Frankfurtu pojavio prototip, a godinu dana kasnije u Ženevi i prvi serijski Porsche 911.

 

 

 

Njemački konstruktori nanovo su dizajnirali šasiju i karoseriju, uveden je McPherson sistem vješanja naprijed i multilink pozadi, konstruisan je novi vazdušno hlađeni šestocilindrični bokser agregat sa suvim karterom i dvije bregaste osovine, koji se u neizmijenjenoj formi koristio sve do 1998. godine kada je zamijenjen četverocilindarskim agregatom sa vodenim hlađenjem. Bilo je to pravo malo remek-djelo... Priča o Porscheu 911 je priča o evoluciji dizajna, tehnologije i jedinstvenog inženjeringa, priča o konstantnom razvoju i usavršavanju jednog koncepta, čiji temelji su udareni šezdesetih godina prošlog vijeka, a konstrukcija nadograđivana do dana, današnjeg.

 


Najsavremenija 911-ka predstavljena je na Sajmu automobila u Frankfurtu, kao trenutni vrhunac sedam decenija brižljivo skupljanog iskustva. Riječ je o automobilu koji uspješno spaja prošlost i sadašnjost Porschea. Slike prošlosti slavne njemačke kompanije ogledaju se u bočnim obrisima karoserije i okruglim prednjim svjetlima, dok duh modernog ističu masivne dimenzije, LED tehnologija, atraktivni aluminijumski naplaci i pokretni zadnji spojler. Bez sumnje i nova 911-ka će biti pravi mamac za oči. Nakon limuzinske Panamere, te SUV-a Cayenne i 911-ka je u enterijeru dobila položenu centralnu konzolu sa mnoštvom prekidača. Kokpit izgleda hedonistički, sastavljen je od vrhunskih materijala, a kvalitet završne obrade ja na najvišem nivou.

 

 

Sve miriše na profinjeni luksuz, što je u osnovi i najveća razlika između enterijera prvog i aktuelnog Porschea 911. Skromnost je protjerana iz savremenih sportskih automobila, a isti su prilagođeni načinu života onih kojih ih mogu kupiti. A oni žive brzo i luksuzno...
Šezdesetih godina prošlog vijeka prva 911-ka je imala šestocilindrični vazduhom hlađeni dvolitarski bokser agregat, sa dva ventila po cilindru. Ovaj motor razvijao je 130 KS i imao 174 Nm obrtnog momenta. Sa ovakvim potencijalom 1.080 kg težak Porsche do 100 km/h stizao za 8,6 sekundi, a njegov maksimum je bio na 211 km/h. Mjenjač je bio petostepeni, ručni. Bilo je to prije punih 48 godina... Današnja 911-ka ima dva vodom hlađena šestocilindrična bokser agregata.

 

 

Manji 3.5-litarski ugrađuje se u Carrera, a veći 3.8-litarski je rezervisan za Carrera S model. Prvi razvija 349 (390 Nm), a drugi 400 KS (440 Nm). Oba motora imaju četiri ventila po cilindru. Sa manjim agregatom 1.455 kg Carrera teška do “stotke” stiže za 4,8 sekundi, dok snažnijoj i 15 kg težoj Carreri S treba 4,5 sekundi. Oba modela se mogu dobiti sa sedmostepenim ručnim ili automatskim PDK mjenjačem. Maksimalna brzina Carrere je 289, a S modela 304 km/h...

 

 

Porsche 911 prvobitno je razvijan pod kodnim imenom 901, ali je zbog istoimenog Peugeotovog modela u imenu prvog serijskog modela dodata još jedna jedinica 

 

 

Kupovinom moderne 911-ke bez sumnje se dobija jedan od najsavršenijih i najbolje izbalansiranih automobila današnjice, kupuju se vrhunski imidž i trajna vrijednost, ali i dio prošlosti. Kupuju se najluđi snovi Ferdinada Porschea, u čijim mislima se te tople ljetnje večeri 1957. godine rodila vizija jedinstvenog sportskog automobila, na kojem se i dan, danas lomi zub vremena.

Datum objave: 16/11/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook