Naslovna > Automobili > Renault > Megane > Potencijal za borbu s najboljima
FOTO GALERIJA (29)

Test - Renault Mégane Intens Energy dCi 110

Potencijal za borbu s najboljima

Mégane slavi svoju prvu godišnjicu na hrvatskom tržištu. U tih godinu dana se ponuda karoserijskih izvedbi proširila, a ona prva, s petorima vratima se udomaćila, ali s obzirom na reputaciju prethodnih generacija nije česta kako smo očekivali...

Renault Mégane jedan je od najpopularnijih automobila kompaktne klase. Nikad nije bio najbolji, ali nikad nije bio tako blizu najboljima. Kroz svoje postojanje Mégane je u segment uvijek donosio nešto novo i posebno. Sjetimo se samo hrabro dizajnirane druge generacije koja na cesti još uvijek djeluje moderno i neobično. Sasvim je jasno da svaka nova generacija želi i mora biti bolja od prethodne, a kod četvrte generacije Renaultovog kompakta to je vrlo upečatljivo izraženo. Možemo slobodno reći da ovaj Mégane ima najviše snage i mogućnosti za borbu s liderima klase koja će se i dalje zvati Golf klasa, ali čini se da „Megi“ kvalitetom nije nikad bio bliže VW-ovom bestselleru. Na test smo dobili izvedbu koja bi se po svemu najčešće mogla dopasti kupcu novoga Méganea. Radi se o berlini opremljenoj paketom Intense, drugim po redu kod izvedbi s dizelskim motorom. Tako opremljen Mégane košta 40,900 KM, ali lako se zaigrati s doplatama pa je cijena testnog skočila na skoro 47,500 KM

 

 


Oko motorizacije nema puno filozofije. Isto opremljen benzinski Mégane TCe 130 jeftiniji je tek 1300 KM od štedljivog 1,5-litrenog dCi motora sa 110 KS koji je pokretao testni auto. Baš taj motor se čini pravom mjerom za Mégane jer slabiji s 90 KS se čini ipak nedostatnim, a snažniji dCi sa 130 KS ide bolje, ali košta 3160 KM više. Štedljivost mu je uz dobre vozne osobine glavna karakteristika. Najviše smo uspjeli potrošiti sedam litara na niskim temparaturama, u velikim gradskim gužvama, čestim stajanjima i usponom na Sljeme. Sama gradska vožnja traži 6,5 litara, a na otvorenoj se može voziti i s manje od pet. Mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa je ugodan, mekan i po običaju nešto duljih hodova ručice. Mégane već na prvu ostavlja dojam dobro napravljenog automobila kojem čvrstoća i robusnost nisu strani pojmovi. U vožnji je ugodan i udoban, a prema nekim detaljima, npr. osjećaju zatvaranja vrata kao kod skupih automobila vidi se zašto smatramo da je spreman za borbu s najboljima i cilja na vrh segmenta. Ima još razloga zašto je Mégane tako dobar. Ugrađeni materijali su kvalitetni, mada bi  plastika oko središnjeg zaslona ispod koje su i tipke osjetljive na dodir mogla biti malo ljepša, a za francuski auto kontrole klime uređaja malo maštovitije. S druge strane upravljač je lijepo oblikovan, manjih dimenzija i fino leži u rukama. Zahvaljujući Multi Sense sustavu može se birati njegova izravnost od potpune lakoće i bezosjećajnosti u comfort modu do sportske krutosti u crvenom sport načinu rada. Mijenjanjem dostupnih pet postavki mijenjaju se grafika i boja osvjetljenja mjerača od ekološki zelene do spomenute sportski crvene. Moglo bi se pisati stranice i stranice o infotainment sustavu, ali to je najbolje probati i vidjeti. 

 


Dopala su nam se i sjedala. Izgledaju odlično, vrlo sportski, skupo, a ujedno su i jako udobna. Poželjeli bismo da prekidači podizača stakala nisu pomaknuti toliko unatrag. Imamo i zamjerku po pitanju prtljažnika. Obujmom osvaja i u njega stane stvarno dosta stvari, ali kad smo željeli utovariti manju fotelju naišli smo na problem. Rub utovara je visok, a otvor nekako čudno nepravilan što otežava ili čak onemogućava prijevoz većih predmeta. Renault je napravio odličan auto. Francuski je udoban što se i traži od obiteljskog automobila, ali je izbjegnuta zamka neugodnog ljuljanja. Napravljen je čvrsto i kvalitetno, neki detalji poput zatvaranja vrata ili sjedala oduševljavaju. Dodamo li tome provjeren i štedljiv 1,5-litreni dCi motor sasvim je jasno da Mégane ima jake adute za pomrsiti račune najboljima u klasi. Do sada to nikada nije mogao i nije imao karakter pobjednika. Sve tri generacije Méganea su u Hrvatskoj bile jako dobro prihvaćene, a sada je bolji nego ikada.  Neće biti prodavaniji od Golfa, to vjerojatno ne očekuju niti u Renaultu, ali 2016. za Mégane u Hrvatskoj, unatoč svim dobrim stranama nove generacije, nije bila godina za pamćenje jer uopće nije među prvih pet u svojoj klasi. Ispred njega su oba korejska konkurenta, a Seat Leon zaostaje za tek 19 komada. Glavni Renaultov adut je i dalje Clio, a na Méganeovom marketingu još očito treba poraditi.           

 

 

Oprema

Intense

ABS, ESP, prednji i bočni zračni jastuci, automatski klima uređaj, 16-colni aluminijski naplaci, kožom obložen upravljač, električni podizači prednjih i stražnjih stakala, električno podesivi i preklopivi vanjski retrovizori, svjetla za maglu, senzor kiše i svjetlosti, R-link 2 sa zaslonom osjetljivim na dodir, Multi Sense sustav, sjedala u kombinaciji tkanine i umjetne kože,  

 

Motor 1.5 dCi 110 Energy
Snaga: 110 KS Moment: 260 Nm Najveća brzina: 187 km/h, Ubrzanje 0-100 km/h: 11,3 s Potrošnja: 3,7  l/100 km, CO2: 95 g/km

 

Cijena 40,900 KM
Testirani model 47,300 KM

 

POTENCIJALNI KONKURENTI

Način života modernih obitelji pred automobil postavlja nove želje i traži drukčije standarde Mada se zove Golf  klasa postoje kupci koji ne žele Volkswagenov kompaktni bestseller. Najbliža zamjena je Seat Leon, u mnogočemu identičan, ali jeftiniji, španjolski topao i temperamentan. Peugeot se može pohvaliti izrazito ekonomičnim motorom i zanimljivim dizajnom. Cee`d je odlično prihvaćen u Hrvatskoj. Za malo novaca nudi puno i jedini među svima sedam godina jamstva.


Seat Leon
Motor: 1.6 TDI  Obujam: 1.598 ccm  Snaga: 115 KS Okretni moment: 250 Nm Ubrzanje 0-100 km/h: 9,8 s Najveća brzina: 197 km/h  CO2: 108 g/km Cijena od 40,000 KM.


Peugeot 308
Motor: 1.6 BlueHDi Obujam: 1.560  ccm  Snaga: 120 KS Okretni moment: 300 Nm Ubrzanje 0-100 km/h: 9,7 s Najveća brzina: 196 km/h  CO2: 94 g/km Cijena od 47,300 KM.


Kia cee`d
Motor 1.6 CDRi (low) Obujam: 1.582  ccm  Snaga: 110 KS Okretni moment: 260 Nm Ubrzanje 0-100 km/h: 11,5 s Najveća brzina: 185 km/h CO2: 104 g/km  Cijena od 34,300 KM

Datum objave: 15/02/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook