Naslovna > Komercijalna vozila > Potpuno novi kamion

Mercedes Arocs

Potpuno novi kamion

Ono što Arocs čini pravim građevincem jeste njegova robusnost, moć, efikasnost ali i sam izgled, na osnovu kojeg se jasno da zaključiti o kakvom je kamionu riječ. Naglašeni određeni detalji i naizgled gruba izrada jasno pokazuju da će se ovaj kamion najviše kretati u prostoru okruženom radnicima i grubim površinama...

Nakon što je prošle godine predstavio treću generaciju Actrosa, a nešto kasnije i Antos, Mercedes je ušao i u svijet građevinarstva sa potpuno novim kamionom koji nosi ime  Arocs.S obzirom da nije imao tipičnog predstavnika u svijetu građevinarstva, ne treba čuditi činjenica da je Mercedes odlučio izraditi vozilo i za ovaj segment, pogotovo ako se uzme u obzir da je prošle godine prodaja kamiona ovog proizvođača porasla. U održavanju pozitivnog trenda ove godine Mercedesu će pomoći novi igrač, potpuno novi kamion nazvan Arocs, koji će zadovoljiti sve potrebe jednog gradilišta, bilo da se traži klasični kiper, mješalica ili dostavnjak.

 

Dakle, Arocs je dostupan u tri izvedbe i sa mnoštvom kombinacija pogona, agregata i kabina. Kupcima su na raspolaganju dva, tri ili četiri para točkova, što znači da je pogon nove Mercedesove zvijezde spreman obaviti i najteže zadatke na gradilištima.  Arocs dolazi sa agregatima koji godinu dana prije zakonske obaveze ispunjavaju Euro 6 normu, a čija se snaga kreće od 238 do 635 KS, zapremina od 7.7 do 15.6 litara. Agregati  su upareni sa savremenim automatskim mjenjačem Powershift3 sa 8, 12 ili opcionalno 16 stepeni prenosa. U odnosu na prethodnu generaciju Powershift2, nova transimija je čak za 20 % brža a ako se uporedi sa dobro poznatom „Telligent auto“ transmisijom, onda je učinkovitost i za 50 % veća.  Osim automatskog mjenjača koji je standard u Arocsu, kupcima će biti na raspolaganju i manuelna transmisija sa devet ili šesnaest brzina, što će iziskivati dodatne novce prilikom kupovine.

 

Kao što smo rekli  Arocs je kupcima dostupan u tri izvedbe. Prva od njih je namjenjena je uskim radovima na samom gradilištu, gdje bi do izražaja trebao doći 8x8 pogon, te zračni ovjes, koji u kombinaciji s sposobnim agregatima i modernom transmisijom  ne bi trebao imati ikakve prepreke, na bilo kojem terenu. Druga varijanta Arocsa nazvana „loader“ je kamion namjenjen prevozu robusnih i teških građevinskih materijala, kao što su velike betonske cijevi. Ova verzija Arocsa sposobna je ponijeti teret od  18 do 33 tone. Treći Arocs je optimizovan za prevoz mješalice sa betonom, a u odnosu na konkurenciju, ovako konfigurisan Arocs sposoban je prenijeti 8 kubnih metara betona do 40 tona težine. To znači da je Arocs u ovom segmentu rekorder sa većom zapreminom od 0.5 kubnih metara u odnosu na konkurentske kamione, što može donijeti 5.000 eura više zarade, ako se  za cijenu betona uzme prosječna cijena od 12 eura za 1 metar kubni.  Arocs  sa mješalicom nazad može imati tri kombinacije pneumatika: po jednu gumu, duple gume ili opciju sa jednom gumom na jednoj  i dvije na drugoj osovini.

 

Ono što Arocs čini pravim građevincem jeste njegova robusnost, moć, efikasnost ali i sam izgled, na osnovu kojeg se jasno da zaključiti o kakvom je kamionu riječ. Naglašeni  određeni detalji i naizgled gruba izrada jasno pokazuju da će se ovaj kamion najviše kretati  u prostoru okruženom radnicima i grubim površinama. To potvrđuju i posebna ojačanja od rešetki na svjetlosnim sekcijama, te nešto veći klirens u odnosu na kamione namjenjene za prevoz robe.

 

Arocs u ponudi ima i potpuno novi agregat OM 473 serije, sa 15.6 litara zapremine, šest cilindara u liniji čija snaga  ide i do 625 KS a obrtni momenat do 3.000 Nm.  Ove brojke su premašile prethodni V8 agregat, a zanimljivo je da ovaj motor izlaznu snagu nudi pri izrazito niskim obrtajima. Naime, u Mercedesu tvrde da već pri 900 o/min, ovaj agregat isporučuje maksimalnu snagu. Osim što je izrazito snažan, agregat ispunjava strogu Euro 6 normu o izduvnim gasovima, čemu sigurno doprinosi sistem koji dio pritiska iz izduva vraća u sam agregat, kako bi se dobilo dodatnih  68 KS.

 

Za sada je ovaj agregat dostupan u tri izvedbe sa 517 KS i 2.600 Nm; 578 KS i 2.800Nm i 625 KS i 3.000 obrtnog momenta. Snaga bi mogla biti i veća, jer mogućnosti ovog agregata to dozvoljavaju, no potrebno je poštovati norme o izduvnim gasovima, pa će OM 473 agregat imati 700 KS tek kada stručnjaci Mercedesa nađu kompromis između  izduvnih gasova i željene snage.  

Datum objave: 06/05/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook