Naslovna > Motocikli > Povratak iz pepela
FOTO GALERIJA (8)

Ossa TR 280i

Povratak iz pepela

Španski proizvođač motocikala Ossa uspješno je poslovao od 1924. do 1982. godine, kada se usljed finansijskih poteškoća povukao sa tržišta. Krajem prošle godine Ossa se kao feniks diže iz pepela, vrativši se na moto-scenu sa jednim od tehnološki najnaprednijih trial motociklom koji je svijet ikada vidio...

Dok svi u medijima do neba uzdižu tehnološki naprednu Yamahu YZF450, kao jedan od najmodernijih motocikala u klasi, Ossa dolazi sa potpuno novom dvotaktnom mašinom, opremljenom najnovijim tehničkim pikanterijama u jednakoj mjeri kao i model iz Yamaha korporacije. Ossa TR280i je opremljena dvotaktnim motorom sa elektronskim ubrizgavanjem goriva, te tako predstavlja prvi dvotaktni model sa ovim načinom ubrizgavanja koji je importovan na tržište.

 

 

 

 

Za ovu fantastičnu mašinu zaslužan je Jordi Cuxart, predsjednik OSSA kompanije i Josep Serra „Xiu“, inženjer i duša novog modela TR 280i. Činjenica da novi TR 280i ima elektronski sistem ubrizgavanja, rezultovala je da inženjeri pri razvoju ovog agregata u njega distribuišu različite elemente, a da nisu uslovljeni položajem klasičnog karburatora. „Ponekad je sistem ubrizgavanja smješten u istom prostoru u kojem se postavlja i karburator, sa rezervoarom goriva na standardnom mjestu, bez puno mogućnosti da se nađe nova pozicija. Mi u Ossi kod nekih stvari krenuli smo od nule i ovaj je bio jedan od odlučujućih aspekata u vrijeme pokretanja ovog projekta“, izjavio je Xiu. Idealna konfiguracija različitih elemenata rezultovala je veoma malim motorom, s nagibom cilindra ka unazad, s ciljem da se iznad pozicionira sistem ubrizgavanja i kućište filtera.

 

 

Istom logikom razvoju pristupaju i ostali proizvođači, posebno u razvoju cross ili enduro motocikala, a u Ossi su smatrali da je ovakva postavka savršena i za jedan trial motocikl. Rezervoar goriva kapaciteta tri litre smješten je na mjestu gdje bi se kod konvencionalnih motocikala nalazio hladnjak, koji je u ovom slučaju postavljen iza, a sve zbog adekvatnijeg hlađenja, iz razloga što je nedostupan blatu. Zbog ovakvog postavljanja hladnjaka i kućišta filtera, hlađenje je bolje, a motor konstantno može raditi na odgovarajućoj radnoj temperaturi. Ogibljenje na Ossinom trialu sastavljeno je od najkvalitetnijih komponenti kao što su obrnuta prednja viljuška Marzocchi promjera štapova od 40 mm, te zadnji Öhlins TTX potpuno podesiv amortizer. Okvir je napravljen od hrom-molibden cijevi sa aluminijumskim insertima, koji je najzaslužniji ne samo za veliku čvrstoću modela TR 280i, već i njegovu nevjerovatno malu masu od samo 67 kg. U svakom slučaju, Ossa se u svijet motoindustrije vratila na velika vrata, jer njen najnoviji dvotaktni trial TR 280i predstavlja pravi dragulj, koji jasno pokazuje da dvotaktna tehnologija još ima šta da pokaže. 

Datum objave: 10/07/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook