Naslovna > Automobili > BMW > Serija 5 > Povratak korijenima
FOTO GALERIJA (10)

BMW 5

Povratak korijenima

Nova “petica” pravi dizajnerski zaokret u odnosu na prethodnika i vraća se klasičnom BMW izgledu, a uz to nudi prvoklasan enterijer, najsavremeniju tehnologiju i snažne motore, čiji potencijal nagovještava vrhunski užitak u vožnji...

Nakon “grbavog” BMW GT 5, čije je predstavljanje početkom godine uplašilo sve istinske ljubitelje bavarskog proizvođača, nova “petica” je došla kao melem na ranu. Dizajnerski puno klasičnija, agresivnija i dinamičnija od neobičnog “imenjaka” sa za mnoge neadekvatnim GT prefiksom, nova “petica” označila je početak nove ere u oblikovanju BMW automobila. Svi pozitivni i negativni uticaji, koje je pretekle dvije decenije imao kontroverzni Amerikanac Chris Bangle, kao šef dizajna BMW, izbrisani su sa sa novim modelom, čiji dizajn potpisuje kreativni odjel sa Holanđaninom Adrianom van Hooydonkom na čelu. U poređenju sa prethodnikom, serijom nove E60/E61, izgled nove “petice” je puno smireniji ili, kako bi to istinski ljubitelji automobila sa plavobijelim propelerom na haubi rekli, „bemveovski“. 

 

 

 

 

Smireniji su i prvi komentari javnosti, koja je možda tek sada uvidjela skrivene adute žestoko kritikovanog “Amerikanca”, čija je dizajnerski osporavana “petica” sa 5,5 miliona prodatih jedinica ujedno i jedan od najuspješnijih modela u bogatoj BMW-ovoj istoriji. Bilo kako bilo, novi model sa neobičnim GT-om dijeli prednja svjetla, masku i još poneki vanjski detalj, dok su pozadi primjetni obrisi reprezentativne “sedmice”. Poređenje tehničkih podatka otkriva da je novi BMW 5 sa dužinom od 4,9 metara pet cantimetara duži od prethodnika, te da ima i osam centimetara duži osovinski razmak (2,96 m), dok mu je prtljažnik istog obima 520 litara.  Unutrašnjost je u osnovi istao kao u GT-a, s izuzetkom par elemenata, poput centralnog grebena, obloga vrata i grafike instrument table. Oprema je veoma bogata i podijeljena u nekoliko nivoa, a mogućnost kombinovanja boja i materijala je dovoljna da bi se zadovoljili najrazličitiji ukusi.

 

Od tehničkih poslastica treba izdvojiti Parkassistent sistem, zatim Head-up-Display, Surround-View sistem za nadgledanje prostora oko vozila u opsegu od 360 stepeni, Adaptive Drive kontrolu vješanja i Dynamic Drive sistem za kontrolu naginjanja karoserije. Za pokretanje nove “petice” u početku će biti zaduženo sedam motora, jedan V8 i tri šestocilindrična benzinca, te dva šestocilindarska dizelaša, koje će naknadno pojačati novi četverocilindrični agregat. Na našem tržištu najzanimljiviji 520d model donosi 184 KS, te prosječnu potrošnju od samo 5,0 litara, dok će jači 530d raspolagati sa 245 KS. Najjeftinija “petica” na njemačkom tržištu je ona sa najmanjim dizel agregatom, koja košta 39.950 eura.

Datum objave: 04/01/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook