Naslovna > Retro > Povratak

Fiat Topolino

Povratak

Fiat želi da vrati zaboravljeno ime Topolino u opticaj i učini ga mlađim električnim modelom baziranim na Citroenu Ami...

Originalni Fiat 500 Topolino (njegov naziv na italijanskom znači "miš") razvijen je sredinom 30-ih godina prošlog vijeka i 1936. stao je na pokretnu traku legendarne fabrike u Lingottu, industrijskog remek djela sa probnom stazom na krovu. Zgrada fabrike i staza postoje i danas, ali  kao neka vrsta Fiatove kuće kulture, a uskoro će biti i nadograđena: kompleks će dobiti najveće viseće bašte u Evropi, kao simbol „ozelenjavanja“ Fiat brenda (od 2027. će prodavati samo električne automobile u Evropi).

 

 

 


Topolino je postao simbol masovne motorizacije Italije, jeftin model dvosjeda bio je jedan od najmanjih u to vrijeme (ukupna dužina - manje od 3,3 m, međuosovinsko rastojanje - 2 m). Topolino je imao strukturu okvira i klasičan raspored, ali sa posebnostima: motor od 569 cc nalazio se ispred prednje osovine, a hladnjak sa vodenim hlađenjem postavljen je iza njega sa pomakom prema gore - ispalo je kao stepenica, što je omogućilo da se hauba napravi kosom i da se postignu dobre aerodinamičke karakteristike karoserije. Topolino se nudio kao limuzina sa dvoja vrata, sa preklopnim krovom od tkanine, kao kombi i karavan. Proizvodnja Topolina je okončana 1955. godine, Fiat 600 je zamijenio "miša" naprednijim, kako se tada smatralo, zadnjim rasporedom motora.

 


Sada je uprava korporacije Stellantis, koja uključuje i brend Fiat, odlučila da iz arhive izvuče ime Topolino. Novi Topolino je već prikazan odabranim dilerima i trebalo bi da se pojavi na tržištu 2023. godine. Podsjetimo da je Citroen Ami debitovao 2020. godine i pozicioniran je kao najjeftiniji model u liniji francuske marke: trenutna cijena u Francuskoj kreće se od 7390 evra, ali ne morate platiti punu cijenu, možete uzeti Ami putem pretplate. Budući da je Ami certifikovan kao četverocikl, ne podliježe sigurnosnim propisima za automobile, Ami je bukvalno prazan, a tinejdžeri stariji od 14 godina mogu sjediti za volanom. Maksimalna brzina je ograničena na 45 km/h. Električni motor proizvodi samo 8 KS. Potpuno punjenje baterije kapaciteta 5,5 kWh dovoljno je za 75 km WLTP ciklusa. Ukupna dužina - 2,41 m.

 


Citroen Ami ima komercijalnu verziju Cargo sa kutijom umjesto suvozačkog sjedišta, prototip cross-verzije, koja bi mogla postati serijska, te klon u obliku njemačkog Opel Rocks-e, koji je takođe nedavno imao "cargo" verziju - Kargo. Ali ako je Opel Rocks-e tipičan proizvod inženjeringa bedžova, onda će novi Fiat Topolino, prema riječima dilera, dobiti primjetno modifikovan i sofisticiraniji dizajn. Topolino će imati i „ekskluzivnu“ verziju sa mekim krovom koju Citroen i Opel nemaju. Sve u svemu, Topolino će vjerovatno biti najzanimljiviji u korporativnoj porodici četverostrukih vozila, i vjerovatno najskuplji, ali će i dalje biti najpristupačniji model u Fiat liniji.

Datum objave: 11/04/2022
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook