Naslovna > Automobili > Toyota > Camry > Povratak u Evropu nakon 14 godina
FOTO GALERIJA (11)

Toyota Camry

Povratak u Evropu nakon 14 godina

Zadnji primjerci raskošne Toyotine limuzine na evropskom tržištu zvanično su isporučeni 2004. godine. Japanci su odlučili da nakon 14 godina pauze Camry vrate na Stari kontinent...

Jedna od najdugovječnijih Toyotinih limuzina, koja se prizvodi i prodaje širom svijeta od 1982. godine, nakon 14 godina pauze biće ponovo ponuđena evropskim kupcima. Mada još uvijek nije zvanično potvrđena sudbina Avensisa, velika vjerovatnoća je da ovaj model zbog slabe prodaje neće doživjeti svoju četvrtu generaciju, odnosno da će Toyota prazninu u ponudi popuniti sa većim, markantnijim i komfornijim Camryjem. Aktuelni model predstavljen je 2017. godine na sajmu automobila u Detroitu i razvijen je na novoj TNGA mehaničkoj platformi, koja je poslužila kao osnova i za treću generaciju kompaktnog modela Auris ( u Americi se zove Corolla). Sa 4.879 mm dužine Camry je 129 mm u prednosti u odnosu na Avensisa, od kojeg ima i 124 mm duži međuosovinski razmak. Istovremeno je 23 mm širi, te 35 niži, što navodi na zaključak da je spreman ponuditi viši nivo komfora, u nešto atraktivnijem i dinamičnijem karoserijskom izdanju. Istovremeno treba primijetiti da će Camry u Evropi gabaritno biti adekvatnijia konkurencija od Avensisa karoserijski najraskošnijim modelima u klasi poput Opel Insignije, Renault Talismana, Mazde 6, Škode Superb i ostalih.

 

Za dizajn aktuelnog Camrya bio je zadužen Toyotin američki dizjanerski ogranak „Calty studio“ sa sjedištem u Kalforniji. Kao nosilac projketa označen je talentovani 43-godišnji Amerikanac Ian Cartabiano, inače novi šef Toyotinog kreativnog evropskog odjela ED2 studio, koji je smješten u Francuskoj. Cartabiano je najzaslužniji što je Camry od poprilično konzervativnog i univerzalno dizajniranog globalnog automobila postao veoma hrabra i smjela limuzina, koja kao takva sada osim u Americi može ravnopravno da konkuriše i najboljim modelima na evropskom tržištu. Za evropske kupce Camry će svakako biti velika promjena u odnosu na poprilično konzervativni Avensis, koji ni nakon odličnog redizajna nije uspio ostvariti zapaženiji prodajni rezultat. Kada je riječ o Camryevom novom izgledu u Toyoti u prvi plan ističu da je uprkos evidentnim estetskim promjenama automobil zadržao visok nivo kabinskog komfora i svakodnevne praktičnosti, dva do sada njegova najjača aduta. Cartabianova dizajnerska genijalnost koju on opisuje kao „tornado različitih ideja“ dala je i sasvim drugačiju notu do sada poprilično konzervativnom Toyotinom enterijeru i podsjetila nas na neka aktuelna Lexusova rješenja.

Najupečatljiviji dio enterijera je centralni greben, kojim dominiraju vijugave linije. Mada to nije uticalo na standardan položaj ventilacionih otvora, multimedijalnog sistema i klimatizacije, dobijen je veoma upečatljiv vizuelni efekat, koji ima bezvremensku vrijednost. Mada pored ovog detalja ostatak enterijera sa analogno digitalnim instrumentima, prepoznatljivim multifunkcionalnim upravljačem i mnoštvom ergonomski pedantno posloženih taster komandi izgleda pomalo preklasično, Toyota se nada da će upravo taj spoj modernog i prepoznatljivog naići na odobravanje kod većine njenih tradicionalnih kupaca. Toyota Camry osme generacije evropskim kupcima i na tržištu Velike Britanije bi trebalo da bude ponuđena najranije do krajem ove godine. Mada ulazna cijena još nije formirana, očekuje se da najpovoljniji model bude jeftiniji od hibridne verzije standardnog Aurisa i C-HR crossovera.


POGON
Nakon što je početkom godine objavila da će do kraja 2018. godine prestati nuditi dizelske motore u svojim modelima na evropskom tržištu, Toyota je to počela primjenjivati i na svojim novim modelima. To znači da će Camry u prvi mah evropskim kupcima biti dostupan isključivo kao hibrid sa 2,5-litarskim benzinskim motorom uparenim sa osmostepenim automatikom. Podsjećamo da je ista pogonska kombinacija namijenjena i novoj, petoj generaciji SUV modela Rav-4. Za sada nije precizirano sa koliko će snage raspolagati Toyotin hibridni sklop, koji na američkom tržištu raspolaže sa 206 KS i 250 Nm od strane benzinskog motora i 120 KS i 202 Nm sa koliko raspolaže pomoćni elektromotor, koji snagu crpi iz litijum-jonskim baterija.

Datum objave: 22/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook