Naslovna > Automobili > Citroen > C4 > Povratak u sadašnjost
FOTO GALERIJA (12)

Predstavljamo - Citroen C4 II

Povratak u sadašnjost

Druga generacija Citroenovog kompakta skrojena je u prepoznatljivom kućnom stilu, sa manje ekstravagancije, ali više osjećaja za praktičnost i funkcionalnost, koja bi se trebala svidjeti racionalnijim i porodično orijentisanim kupcima. Mladima u duši i srcu namijenjena je osjetno dinamičnija DS4 verzija...

Francuski Citroen oduvijek je važio za  proizvođača avangardnih vozila, koja su često bila daleko ispred svog vremena. Sjetimo se samo modela 2CV, te legendarne "ajkule", odnosno DS-a, koji svojim tehničkim i dizajnerskim rješenjima i danas budi strahopoštovanje. U posljednjih nekoliko decenija Citroen je konstantno koristio svoj oprobani recept avangarde, koji je sa druge strane često predstavljao i mač sa dvije oštrice. Ipak, nova vremena donose i nove, manje rizične zaokrete, koje je ovaj proizvođač započeo novom generacijom mališana C3 i DS3. Poslije ovih vozila bilo je samo pitanje vremena kada će „Gali“ svoj novi i znatno konvencionalniji dizajnerski jezik implementirati i u novu generaciju C „četvorke“.

 

 

 

 


Da je Citroen zaista i po mnogo čemu poseban automobilski proizvođač potvrđuje upravo najnoviji suparnik VW Golfa, koji barem na prvi pogled predstavlja istinsko umjetničko remek-djelo. Ne, na novom modelu nećete naći neobične detalje, izlomljene linije, oštro odrezani zadnji dio, jer umjesto njih dominiraju do sada možda i najodmjerenija kombinacija francuske elegancije i sve traženije njemačke solidnosti. Pravi „citroenovci“ strahovali su pri pogledu na prve fotografije, ali sada kada je novi C4 osvanuo u punoj veličini shvatili su da razlozi za strah jednostavno ne postoje. Ovaj put Citroen se pri razvoju nove C „četvorke“ fokusirao na poboljšanje kvaliteta u svakom pogledu. Iako je uspješni prethodnik ostvario zapažen tržišni rezultat, ponajprije zbog šarma, dobrog kvaliteta, agresivnog marketinga popraćenog sjajnim dostignućima u Svjetskom rally šampionatu, te naravno veoma avangardnim dizajnom, novi model oslanja se na kartu profinjenosti, funkcionalnosti, ekološke osviještenosti, te ponovo dizajna, zbog kojeg će i nova generacija biti i te kako prepoznatljiva.

 

ANĐELI POMOĆNICI
Nova „četvorka“ dobila je u mnoštvo tehnoloških poslastica, na čiju pomoć su do sada mogli da računaju samo kupci skupljih Citroenovih modela. U različitim paketima opreme naći će se pomoć pri kretanju na usponu, električna parking kočnica, sistem upozorenja na prelazak kolovozne trake (AFIL), ksenonska svjetla koja prate putanju automobila, parking pilot sa funkcijom automatskog mjerenja prostora za parkiranje. Najveća novost su mogućnost ugradnje senzorskog sistema za nadgledanje mrtvog ugla, te „pametnog“ tempomata sa mogućnošću programiranja limitatora i regulatora brzine. Ovaj sistem nudi pet mogućnosti za memorisanje željenih brzina. Tu su i zakretna svjetla za maglu, koja se pale dvojako pomoću prekidača pokazivača pravca ili namotavanjem upravljača više od 60 stepeni u jednom smjeru. Ovoj grupi novina treba dodati i Citroen eTouch, novi sistem koji omogućava odašiljanje SOS poruke u slučaju kvara ili saobraćajne nezgode.

 


Prepoznatljiva, ali na jedan potpuno novi način, koji može da izvede samo proizvođač sa nizom legendarnih automobila iza sebe. Jednostavnije rečeno, Citroen je novom C „četvorkom“ napravio zaokret koji od njega niko nije očekivao. Rezultat toga je vozilo koje sada osvaja i onu konzervativnu grupu kupaca, do sada uglavnom okrenutu ka vozilima kao što su VW Golf, Opel Astra ili Ford Focus. Što se tiče dimenzija novi 4,33 metra dugački C4 u poređenju sa prethodnikom je profitirao pet centimetara u dužinu, dva u širinu, te tri u visinu, ali se i karakterom, odnosno kategorisanjem potpuno približio takozvanom premijum segmentu. Tokom dizajniranja unutrašnjosti pogledi su uglavnom bili uprti ka Nijemcima, Italijanima..., jer je upravljač sa fiksnim centralnim dijelom izbačen, tabla je dobila znatno masivniji i sportskiji oblik, a i instrumenti su finalizovani kombinovanjem analognih i digitalnih pokazivača. Kompletan kokpit kao cjelina jeste postao konvencionalniji, ali i znatno kvalitetniji, tehnički napredniji i bliži „konzervativcima“, kojih ima ipak puno više od avangardno nastrojene klijentele. Rast dimenzija uticao je i na ponudu prtljažnog prostora, čija je zapremina od 408 litara za 88 litara veća u poređenju sa prethodnikom, te tako predstavlja jedan od najboljih rezultata u klasi. Treba napomenuti i to da je u svakom Citroenu C4 upotrijebljeno oko 15% recikliranih materijala, što uz izuzetno štedljive i čiste pogonske agregate još jednom govori da je ovaj francuski proizvođač i dalje jedan od lidera po pitanju ekologije u autoindustriji.

 

ANĐELI ČUVARI
Prvi i najvažniji preduslov za sigurnu vožnju francuski inženjeri pronašli su u novoj kombinaciji sistema vješanja sa prednjim McPhersonom i zadnjom polukrutom osovinom, koja uspješno balansira između udobnosti i upravljivosti. Uzornoj upravljivosti, odnosno održavanju stabilnosti u kritičnim uslovima vožnje doprinose i elektronski razvodnik sile kočenja, sistem pomoći pri paničnom kočenju, te već pomalo standardni ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti vozila.

 

Kada je riječ o ponudi motora novi Citreonov kompakt dolaziće sa mikro-hibridnim e-HDi jedinicama opremljenim Stop & Start sistemom koji pomaže pri ostvarivanju emisija CO2 od 109g/km, odnosno 99 g/km na budućim pogonskim opcijama.
Za sada novi C4 može biti odabran s tri benzinca - 1.4 VTi od 95 KS, 1.6 VTi od 120 i THP 1.6 od 156 KS, odnosno tri turbodizelaša - 1.6 HDi od 92 ili 112 KS i 2.0 HDi od 150 KS. Od ugrađene tehnologije izdvajaju se EGS elektronski sistem transmisije, pomoćnik za kretanje na usponu, sistem praćenja mrtvog ugla, dual xenon svjetla sa cornering funkcijom, te inovativni eTouch sistem za hitne slučajeve i lociranje vozila. Nema sumnje da je Citroen još jednom i po ko zna koji put nadmašio sebe, pogotovo ako uzmemo u obzir da je sada kreirao vozilo na isti način kao i njegovi suparnici. Novi C4 u prodaju stiže početkom naredne godine po cijenama koje startuju od odmjerenih 15.000 eura.

ČISTOKRVNI CITROEN
Mnogi su spremni reći da je DS verzija nove „četvorke“ istinski Citoen, a da je „obična“ verzija komercijalni ustupak sa puno detalja koji su do sada bili karakteristični za njemačke, pa onda francuske automobile. Bilo kako bilo, DS4 je dizajnom, opremom, ogibljenjem i motorima namijenjen prvenstveno vozačima, koji osim ekstravagantnog dizajna traže i sportski doživljaj u vožnji, ali i jedinstven stil u unutrašnjosti. Petovratna koncepcija time je zanimljivija, jer ne narušava dinamičan dizajn, a nudi dozu praktičnosti, o kojoj konkurencija može samo da sanja. Ponudu motora DS game sačinjavaju po tri benzinska i dizela agregata, raspona snage od 90 do 200 KS, koji su svi odreda opremljeni turbopunjačima. Oprema svih modela je luksuzna, sa mnoštvom interesantnih detalja, koji će predstavljati „hranu za oči“ vlasnika DS modela.  


Njemačka preciznost u organizaciji enterijera zamijenila je dosadašnju bezbrižnost „četvorke“, koja u svojoj drugoj generaciji u svakom pogledu želi postati praktičan automobil. Klasični multifunkcionalni upravljač, pregledne i jednostavne komande klimatizacije i radio-navigacionog sistema prati i mnoštvo pretinaca poput velikog kod suvozača, bočnih u vratima, ispod sjedišta i u širokom središnjem stubu, koji osim multifunkcionalnosti odlikuje i mogućnost hlađenja. U njega je moguće smjestiti četiri boce od pola litre. U odabiru ugađenih materijala Citroen se na prvom mjestu rukovodio njihovim kvalitetom, zbog čega Francuzi već sada poručuju da je nova „četvorka“ višestruko kvalitetniji automobil od prethodnika, ali i od većine konkurencije. Kvalitet više po pitanju konstrukcije ponuđen je laserskim zavarivanjem, zahvaljujući kojem su eliminisana vidljiva spojna mjesta, a ovakav vid zavarivanja prvi put je primijenjen na jednom Citroenovom automobilu. 

 

Datum objave: 21/12/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook