volvo top 2
Naslovna > Automobili > Chevrolet > Orlando > Praktičan automobil po konkurentnoj cijeni
FOTO GALERIJA (16)

Vozili smo - Chevrolet Orlando

Praktičan automobil po konkurentnoj cijeni

Neobičan i jednostavno dizajniran Chevroletov MPV nudi moderno oblikovan i prostran enterijer, sa pet ili sedam sjedišta, tri savremena i racionalna agregata, uz bogatu serijsku opremu, po cijeni na koju konkurencija zvučnih imena danas teško može da odgovori...

VALENSIJA - Chevroletov debi u segmentu višenamjenskih vozila prezentovan je kroz model Orlando. Ovaj neobični MPV, koji izgledom koketira i sa crossoverima, predstavljen je na Pariskom sajmu automobila ove godine, a mi smo ga upoznali na međunarodnoj novinarskoj prezentaciji u španskom gradu Valensiji. Orlando je zamišljen kao automobil koji će dodatno ojačati pozicije američkog brenda na evropskom tržištu, na kojem Chevrolet u narednih 15 mjeseci planira da ponudi čak sedam novih modela. Osim tople dobrodošlice domaćina iz Chevroleta i suncem okupane Španije odličan ugođaj tokom prezentacije upotpunila nam je i vožnja Orlanda po ulicama Valensije. Chevroletov najnoviji model koncepcijski je višenamjensko vozilo, koje svojim robusnim izgledom, plastičnim rubovima blatobrana i spuštenom linijom želi da se poveže sa crossoverima.

 

U suštini, Orlando predstavlja moderan porodični automobil, koji spaja praktičnost sedmosjeda, prilagodljivu unutrašnjost i puno prostora za prtljag, čija zapremina, u zavisnosti od konfiguracije sjedišta, varira između minijaturnih 89, standardnih 458, pa sve do 1.487 litara u opciji sa preklopljenim drugim i trećim redom sjedišta. Osim dužine od 4.652, širine od 1.836 i visine od 1.633 mm, za naglašeno robustan izgled zaslužni su i u zavisnosti od varijante 16, 17 ili 18 colni točkovi, dok je prepoznatljivost obezbijeđena tipičnom Chevrolet maskom hladnjaka sa dominantnom „leptir mašnom“.

Enterijer Orlanda izveden ja na osnovu limuzine Cruze, pa unutrašnjost karakterišu najnoviji Chevroletovi dizajnerski elementi, kao što je dvostruki kokpit te plavo ambijentalno osvjetljenje središnje konzole. Kupci će moći da biraju između tri paketa opreme, sa oznakama LS, LT i LTZ, koji će kod svih budućih Chevroletovih modela postati standard. Praktičnu stranu automobila naglašavaju dobro osmišljene funkcionalnosti, kao što su sjedišta sa rasporedom u tri reda, te brojni pretinci. Ono što se posebno izdvaja je inovativni prostor za odlaganje sitnica, koji je skriven iza prednje maske audio-sistema, sa integrisanim USB konektorima. Drugi red sjedišta je sklopiv, što omogućava povećavanje tovarnog prostora do kombijevskih gabarita, ali i pristup sjedištima trećeg reda kod modela sa sedam sjedišta. Ako je suditi prema činjenici da se uz Orlando ne nude zadnja klizna vrata, koja bi značajno olakšala pristup trećem redu sjedišta, onda možemo zaključiti da se Chevrolet puno više fokusirao na koncepciju petosjeda, koja je, ruku na srce, zbog skromnog komfora u trećem redu i puno logičniji izbor. I pored spuštene linije krova svi u vozilu imaju dobru vidljivost kroz vjetrobransko i bočna stakla, dok je prostor u predjelu glave kod trećeg reda sjedišta veći nego kod konkurentskih vozila u MPV segmentu. U dobru preglednost uvjerili smo se tokom vožnje kroz prenatrpane ulice Valensije, ali i na perifernim saobraćajnicama i autoputu, dakle u najčešćim uslovima vožnje.

 

Osim zanimljivih dizajnerskih i koncepcijskih rješenja, u Chevroletu su veliku pažnju pridali i sigurnosti. Naime, veći dio karoserije sastoji se od čelika visoke čvrstine, koji je korišten u konstrukciji „kaveza“ i kao takav nudi adekvatnu sigurnost za putnike u slučaju direktnog, bočnog ili udarca u zadnji dio vozila. Da ništa nije prepušteno slučaju, uz potpun set vazdušnih jastuka i bočnih zavjesa, pokazuje i sistem sa senzorskom tehnologijom, koji u slučaju udara automatski otključava vrata. Kada stigne na naše tržište ispod prednjeg poklopca Chevrolet Orlanda naći će se tri novorazvijena pogonska agregata, specifična po ekonomičnoj potrošnji goriva. Paleta se za sada sastoji od jedne benzinske i dvije turbodizelske jedinice. Svi motori su ugrađeni poprečno i imaju četiri cilindra sa dvostrukim bregastim osovinama, te 16-ventilskom tehnologijom i ubrizgavanjem goriva u više tačaka ili u slučaju dizela common-rail tehnologiju posljednje generacije. Benzinska ponuda sastoji se od 1.8-litarske jedinice, koja 141 KS razvija pri 6.200 o/min, dok je najveći obrtni moment od 176 Nm dostupan pri 3.800 o/min. Najveća brzina modela sa ovom verzijom motora iznosi 185 km/h, dok je deklarisana prosječna potrošnja goriva na 100 kilometara 7,3 litre.

 

 


Dva dizelska motora jednake su zapremine od 2.0 litre, ali su drugačije konfigurisani, da bi bili različite snage i voznih karakteristika. Jači agregat pri 3.800 o/min razvija 163 KS i 360 Nm pri 2.000 o/min, dok slabija verzija ostvaruje 130 KS i 350 Nm obrtnog momenta pri istom broju obrtaja. Orlando sa početnim dizelskim motorom postiže najveću brzinu od 180 km/h, dok opcija sa 163 KS ostvaruje brzinski špic od 195 km/h, a sve uz identičnu emisiju izduvnih gasova od 159 grama CO2 po kilometru i prosječnu potrošnju od šest litara goriva. Proizvodnja Chevrolet Orlanda počela je u oktobru ove godine u GM-ovim pogonima u Južnoj Koreji, a automobil će se početi prodavati u cijeloj Evropi početkom 2011. godine.

 

 

Prve primjerke u našoj zemlji u prodajnim salonima možemo očekivati na proljeće naredne godine, a cijena ulaznog benzinskog modela s 1.8-litarskim motorom i paketom opreme LT iznosiće 28.300 KM, dok će za dizelsku 2.0 opciju od 130 KS i identičnom opremom trebati izdvojiti 34.700 KM. Paket LT između ostalog uključuje kočioni ABS sistem, elektronski program stabilnosti, set od šest vazdušnih jastuka, klimatizacioni sistem, audio MP3 uređaj, te elektrifikovane retrovizore i podizače prednjih i zadnjih stakala, putni kompjuter i zadnje parking senzore. Kada se sve sabere, novi Chevrolet Orlando mogao bi biti opasan suparnik veoma brojnoj konkurenciji, za razliku od koje nudi osjetno nižu cijenu.

Datum objave: 14/02/2011
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook