Naslovna > Automobili > Lada > Vesta > Praktičan karavan u off-road krznu
FOTO GALERIJA (24)

Lada Vesta SW Cross 1.6 XSC

Praktičan karavan u off-road krznu

Sa Cross modelom Veste, Lada želi iskoračiti iz dosadašnjih okvira, koji su je uglavnom limitirali na strogo racionalne modele. Cross je moderan, bogato opremljen, praktičan i udoban karavan, koji nema straha od silaska sa asfalta, ali kojem treba još profinjenosti i finoće da bi dostigao evropsku konkurenciju...

Polovinom 2017. godine imali smo na testu Ladu Vestu u limuzinskom izdanju sa bogatim paketom opreme Lux i kombinacijom benzinskog i plinskog pogona u 1,6-litarskom motoru sa 106 KS. Bio je to naš prvi dodir sa novim i najsavremenijim Ladinim automobilom, koji je nastao pod upravljačkom palicom kompanije Renault-Nissana, inače njenog većinskog vlasnika od 2014. godine. Već tada nam je bilo jasno da Lada u Vesti ima odličnu podlogu za razvoj novih ideja i rješenja, koja su u međuvremenu između ostalog rezultirala sa trendovskim Cross modelom kojeg smo testirali u praktičnoj karavanskoj verziji. Podsjećamo da je Vesta Cross dostupna i kao limuzina, što je takođe svojevrsni raritet u njenoj klasi.

Dizajn Veste SW veoma je originalan, a po našem mišljenju i dovoljno moderan da bez problema parira potencijalnim konkurentima nižeg cjenovnog ranga poput karavanske Dacie Logan, Fiat Tipa, ali i Renault Meganea i „elitnijeg“ društva. Njegov idejni tvorac je iskusni engleski dizajner Steve Mattin, koji je prije Lade (od 1987. do 2003) radio za Mercedes (dogurao do titule „Senior Designed Menager“) i za Volvo (od 2003. do 2009) kojem je oblikovao prošli XC60. Mattin još za Ladu potpisuje aktuelni gradski crossover XRay, koji još nije dostupan na bh. tržištu i koncept 4x4 Vision, svojevrsnu najavu nasljednika legendarne Nive. Na prošlogodišnjem sajmu automobila u Moskvi Mattin nam je u kratkim crtama izložio da Ladinu dizajnersku budućnost vidi u razradi „X“ koncepta koji je već postao zaštitni znak ruskih modela, a prije svih Veste.

 

Kako bi njen vanjski izgled istakao trendovsku, avanturističku off-road notu, karavanska Vesta Cross dobila je plastične obloge branika, rubova i pragova, aluminijumske krovne nosače, metalne oplate na prednjem i zadnjem dijelu, hromirane ukrase, svjetla za maglu i još par ukrasnih detalja. Upečatljivom nastupu na svoj način je pridonijela i atraktivna narandžasta boja, koja je najizražajnija od deset ponuđenih. Lijep detalj su i moderni 17-inčni alu naplaci, koji odlično pristaju uz činjenicu da je vješanje automobila podignuto za 2,5 cm u odnosu na standardni model, zbog čega Cross uživo izgleda poput punopravnog crossovera ili SUV modela. Originalan dizajn sa „X“ maskom i bočnim pregibima nadopunjen je i sa veoma pedantnom izradom, koja je po čvrstini spojeva i preciznosti zazora bez ikakve sumnje na nivou mnogih evropskih konkurenata.

 

Rusi su se zaista potrudili da s Vestom ostave pozitivan prvi utisak na posmatrače i to se vidi na svakom pa i najsitnijem detalju poput krovne antene, koja je stlizovana u obliku ajkulinog peraja.
Kao i kod limuzine, tako i kod Cross modela enterijer ne izaziva „Vauuu efekat“ na prvi pogled i potrebno je da prođe neko vrijeme da uvidite sve njegove, prije svega praktične i ergonomske kvalitete. Mekane plastike u Ladi kao i kod Dacie i Fiata nema. Negdje se moralo štedjeti, a Rusi su odlučili da to bude na plastici. S druge strane, nisu nimalo štedjeli kada je riječ o kvalitetu izrade pa je sve ono što je ugrađeno čvrsto i pedantno spojeno. Nigdje nema klimanja, nema uvijanja niti bilo kakvih neprijatnih zvukova, a nema ni čudnih ergonomskih rješenja što je pohvalno. Sve komande su veoma funkcionalne i intuitivne. Grafička postavka na 7-inčnom na dodir osjetljivim ekranom multimedijalnog sistema, koji objedinjuje audio sistem, telefon, navigaciju,... pomalo je usitnjena, ali su reakcije na dodir prstiju brzinom i osjetljivošću na sasvim korektnom nivou.

 

Gumeni upravljač na prvi pogled djeluje skromno, ali suštinski mu ništa ne nedostaje osim možda ljepšeg osjećaja koji pod rukama nudi kožna obloga. I daljinske komande su funkcionalne i korektno obavljaju svoj zadatak. Analogna instrument tabla je pregledna, narandžasta pozadina je pomalo „demode“, dok mali info displej putnog računara nudi najosnovnije informacije o vožnji. Automatski klima uređaj zadovoljavajuće odrađuje svoj posao i jednostavan je za korištenje. U Cross modelu dolaze i neki istinskim avanturistima veoma korisni detalji poput grijača prednjih i zadnjih sjedišta i grijača retrovizora, te vjetrobranskog stakla, što je detalj koji smo do sada rijetko sretali i u nekim mnogo skupljim off-road modelima. Upravljač je podesiv po visini i dubini, pa će idealan položaj za njim jednostavno pronaći i dvometraši.

 

Prednja sjedišta su komforna, sa dovoljno bočnog oslonca, a vozačevo ima i bočni naslon za ruku, koji nije najsretnije ergonomski postavljen i u mnogim situacijama kada je potrebno koristiti i ručnu kočnicu zna da zasmeta. Može se podići u vertikalni položaj, ali nema adekvatnu „kočnicu“, pa se lako vraća u početni položaj. Kao i kod limuzine, tako i kod karavanske Veste veliki plus treba dati za uzoran komfor kako u prednjem redu, tako i na zadnjoj klupi. Prostora ima iznatprosječno puno u svim pravcima, vrata su velika i široka, a sjedalna površina je jedna od najdužih u klasi. Osim grijača bočnih sjedišta putnici u drugom redu imaju na raspolaganju po jednu 12V i USB utičnicu. Karavanski model je sa 4,42 centimetra dužine tek 1,5 centimetra duži od limuzine, a koliko su gabaritno ujednačeni najbolje svjedoči podatak da dijele istu zapreminu prtljažnika od osnovnih 480 litara.

 

Funkcionalnost je ipak na strani karavanskog modela koji sa preklapanjem naslona zadnjih sjedišta omogućava prevoz kabastijih predmeta. Prtljažnik je ujedno i jedan o najjačih aduta karavanske Veste, jer je s funkcionalne strane odlično osmišljen i maksimalno iskorišten. Na bokovima su kukice sa kačenje kesa. Sa lijeve strane je odlagalište osigurano mrežicom, te jedna kadica, a sa desne skriveni pretinac. Na „zidovima“ se nalaze i mnogobrojni ankeri za koje se mogu zakačiti sigurnosne mrežice ili elastični konopci za sidrenje tereta. Veoma praktično je konstruisana i roletna koja sakriva sadržaj prtljažnika od znatiželjnih pogleda i koja se demontira iz ležišta u jednom potezu. Na podu su dva odvojena pretinca, sa veoma snažnim poklopcima, koji mogu podnijeti veliko opterećenje. Ispod su dvije praktične kade u koje može stati mnošto sitnijih stvari. No to nije kraj kada je riječ o odlagalištima, jer se ispod kada i tepiha nalazi rezervni točak standardnih dimenzija i još jedna duboka kada pogodna za odlaganje alata. Ako je praktičnost i funkcionalnost prtljažnika najvažniji adut kod karavana, onda Vesta Cross ima veoma jak adut u odnosu na konkurenciju.


Najpovoljnija karavanska Vesta na bh. tržištu sa 1,6-litarskim benzinskim motorom od 106 KS do registracije košta 26.650 KM. S druge strane, za Cross model sa prvim paketom opreme X00 treba izdvojiti 28.890 KM, a za drugi, testni 29.890 KM. Za najbogatiji XSF paket Lada u Cross kombinaciji sa 1.6 motorom traži 30.210 KM. Najskuplja karavanska Vesta Cross na bh. tržištu dolazi sa jačim 1.8-benzinskim motorom (122 KS) i najsadržajnijim XSH paketom, te košta 32.270 KM. Rusi na Vestu daju trogodišnju garanciju, a nude i mogućnost doplate (1.450 KM) fabričke plinske instalacije. Mada je riječ o do sada najboljem i dizajnerski najzanimljivijem Ladinom automobilu, karavanska Vesta Cross će u sadašnjem odnosu snaga imati težak zadatak da se nametne bh. kupcima. Njeni praktični kvaliteti su neosporni i veoma primamljivi, mada je istovremeno jasno da su Rusi ostavili prostora za napredak. Enterijeru nedostaje profinjenosti, pogonu ekonomičnosti, a sadašnja cijena opterećena carinom čini se kao težak teret za Ladin imidž. Ono što je pozitivno je da se Lada pod upravom Renault-Nissana probudila i da će ako nastavi da se razvija sadašnjim tempom u skoroj budućnosti sigurno uhvatiti korak sa konkurencijom, kao što je to ne tako davno uradila i rumunska Dacija.

POGON
Testni model bio je pogonjen ruskim 1,6-litarskim benzinskim motorom sa 106 KS, koji je kombinovan sa petostepenim Ladinim ručnim mjenjačem. Podsjećamo vas da smo u limuzini ovaj motor vozili sa Renaultovim mjenjačem, u odnosu na kojeg je ruska transmisija donijela kraće prenosne odnose, što je rezultiralo nešto energičnijom reakcijom papučice gase i nijansu boljim međuubrzanjima. Najveći obrtni momenat od 148 Nm dostupan je pri 4.200 obrtaja u minuti, dok se do najveće snage od 106 KS dolazi pri 5.800 obrtaja na samoj granici „crvene zone“ koja počinje od 6.000 obrtaja. Lada za testnu Vestu SW Cross na papiru obećava ubrzanje od 0 do 100 km/h  za 12,8 sekundi i najveću brzinu od 178 km/h. U praksi se to čini dostižnim, ali i znači da se u potrazi za dinamikom motor mora često „tjerati“ u visoke obrtaje, što od proizvođača obećanu prosječnu potrošnju od 7,5 litara najčešće uvećava za najmanje dva do tri litra. U takvim okolnostima investicija u plinsku instalaciju se čini najlogičnijim rješenjem za dugoročno smanjivanje troškova, koje automatski povećava početnu investiciju. Osnovna masa automobila iznosi 1.280 kg, dok je najveća dozvoljena 1.730 kg. Vesta SW može da povuče prikolicu bez kočnica do 600 kg, odnosno do 900 sa kočnicama. Naprijed je McPherson vješanje, dok je pozadi polukruta osovina. Mada klasična, ova kombinacija u Ladinom slučaju rezultuje uzornom udobnošću na lošim putevima poput naših, pa ruski karavan u ovom segmentu zaslužuje visoke ocjene. Sa klirensom od čak 20 cm, što je tek jedan centimetar niže u odnosu na Nivu i pravim metalnim zaštitama podvozja Vesta Cross je spremna za ozbiljne off-road avanture i prava je šteta što nema 4x4 pogon, jer bi tada postojali svi preduslovi za istinsku vozačku zabavu. Ovako se Crossom po suhom ne treba bojati silaska sa asflata, pa ni odmjerenih off-road avantura, koje zbog prednjeg pogona kada podloga postane mokra, skliska i rastresita ukoliko ne želite da se zaglavite ipak moraju ostati u granicama zdravog razuma.

Datum objave: 19/02/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook