Naslovna > Automobili > Hyundai > i30 > Prava mjera
FOTO GALERIJA (27)

Test: Hyundai i30 F/L 1,4 iSky plus

Prava mjera

Prije nešto više od tri godine korejski automobilski gigant predstavio je drugu generaciju modela i30. Po nekom nepisanom pravilu, na pola životnog vijeka nekog modela kupcima se ponudi pomlađena verzija koja će ostati svježom i privlačnom barem još toliko. Recept je to s kojim se zadržava interes kupaca...Poslije našeg testa sasvim smo sigurni da će se korejski kompakt i dalje odlično prodavati, pogotovo uz aktuelni popust od 3.500 KM. Cijena testnog modela od 26,490 KM više je nego korektna. Za nešto skromnije tu je i30 i Star plus za 22.990 KM...

 

Ulazak u ring sa etabliranim, već dokazanim, europskim predstavnicima kompaktne klase oduvijek se smatrao kao hrabar potez. Za kakav-takav uspjeh na tržištu potreban je veliki broj aduta kojih, evidentno, drugoj generaciji Hyundaija i30 nikada nije nedostajalo. Za 3+ godine egzistiranja na više nego zahtjevnom tržištu korejski je kompakt postao vrlo popularan. Prvenstveno zahvaljujući modernoj tehnologiji i više nego korektnom odnosu uloženo/dobiveno.

 

 

Svaki, pa tako i ovaj, facelift podrazumijeva blage korekcije na vanjskom i unutrašnjem dizajnu. Pri tome dizajneri imaju delikatan zadatak- novi model mora djelovati svježije a da pri tome vlasnici prve serije nemaju osječaj da voze stari model. Već je na prvi pogled jasno kako su Hyndaijevi stručnjaci našli idealan balans...Pogled sprijeda otkriva novu masku motora. Njome je dodatno istaknuta elegancija prednjeg dijela...Sve ostalo je isto. Za nekim radikalnijim rezovima nije bilo ama baš nikakve potrebe jer je već prilikom predstavljanja druge generacije bilo vidljivo da je postignut maksimum. Moramo priznati da svaka ploha Hyundaija i30 izgleda moderno i atraktivno. Isto se odnosi i na savremene svjetlosne grupe. Da bi pomlađivanje bilo potpuno za kupce je pripremljena šira paleta boja karoserije kao i novi dizajn aluminijskih felgi. Nema nikakve sumnje da je i30 oblikovan po željama europskih kupaca. Nije čudo obzirom da se na čelu dizajnerskog tima nalazio Nijemac...

 


Ulaskom u unutrašnjost niko neće ostati ravnodušan. Sve je tip – top, od ponude prostora preko dizajna i ugrađenih materijala pa do stepena finalne obrade. Nije se štedjelo ni na akustičnoj izolaciji. Zahvaljujući paketu opreme iSky plus komfor je podignut na neočekivan nivo. Oblik i tvrdoća sjedišta pogoduju dužim relacijama. Prtljažnik zapremine 378 – 1.316 litara može se svrstati u red praktičnih, tim prije jer je konfigurisanje zadnje klupe krajnje jednostavno.  Već prilikom preuzimanja testnog i30 primijetili smo da je ergonomija među boljima u kompaktnoj klasi – idealan položaj za komandama našli smo veoma brzo. U skladu s modernim vremenima vozačevo se sjedište podešava i po visini a volan po visini i dubini. Raskošno odmjereni hodovi mehanizma sjedišta i volana dopuštaju svima da si podese položaj onakav kakav žele.
Uz precizne spojene mekane površine i ugodnu tkaninu na sjedištima nama se posebno dopala koncepcija instrument table. Veliki brzinomjer i obrtomjer jasno su čitljivi u svim situacijama. Plavo osvjetljenje može mijenjati intezitet ovisno o željama vozača. Tokom dugih noćnih vožnji po auto putu centralni se info displjej može upotpunosti isključiti. Sve u svemu ugođaj je potpun... 

 


Ispod prednjeg poklopca našeg testnog automobila nalazio se bazni benzinski motor. Radi se o atmosferskom agregatu koji iz radne zapremine 1,4 litara raspoređene na četiri cilindra na prednju osovinu šalje, okruglo, 100 KS. Oznaka Kappa otkriva da se radi o motoru najnovije generacije. Kao takav ispunjava sve stroge norme o izduvnim gasovima. Kao prijatna posljedica javlja se umjerena potrošnja benzina. Istine radi recimo da smo nisku potrošnju od 5,3 litara uspjeli ostvariti sa blagim pritiskanjem pedale gasa. Nešto dinamičniji vozači moraju se pomiriti sa prosječnom potrošnjom od 7-8 litara što je u skladu s očekivanjima i performansama motora. Na kraju smo test završili sa prosječnih 6,3 litara s tim da je bilo dosta gradske vožnje. Moderni benzinac dolazi u paru s ručnim mjenjačem u čijem se kućištu nalazi 6 pametno raspoređenih stepeni prenosa. Vozači koji vole ''šaltati'' moći će u svako vrijeme koristiti pune potencijale motora. Oni drugi, da ne kažemo lijeni, u višim će stepenima prenosa (kada su obrtaji radilice motora niski) ponekad osjetiti da se 100 KS teško nosi sa 1,2 tona teškom karoserijom. Tim prije jer je maksimum obrtnog momenta od 134 Nm dostupan na 3.500 obr/min. Ovu priliku koristimo da maksimalno pohvalimo mehanizam birača brzina. Ručica ima kratak i precizan hod što uz minimalan otpor pogoduje nježnim ženskim rukama. Sigurni smo da Hyundaijev mjenjač spada u sam vrh. Porodični automobil prvenstveno treba biti udoban. Novi i30 baš je takav. Ovjes je podešen mekano pa je prelazak preko udarnih rupa prilično blag. Po nekom nepisanom pravili mekan ovjes ne dopušta visoke brzinske prosjeke ali to kod i30 nije slučaj- sve su komponente dobro izbalansirane. Držanje podloge jednako je bez obzira na opterećenje što baš i nije čest slučaj. Naš se testni automobil kotrljao na felgama od 16 inča. Iako su za broj veći trenutna moda mislimo da su ovi prava mjera. Što zbog nabavne cijene guma što zbog prelaska udarnih rupa kojih na našim cestama ne nedostaje. Osjećaj na volanu je solidan baš kao i onaj na pedali kočnice. Na polju sigurnosti putnika Hyundai nikada ne štedi pa je redizajnirani i30 opremljen svim sigurnosnim sistemima bez kojih se više niti jedan moderan automobil ne može zamisliti.

 


Najbrže rastući brand u auto industriji, Hyundai, opet je pokazao kako se dolazi do kupaca. Kod nas je na snazi atraktivan popust od 3.500 KM pa je cijena još povoljnija. Na sve se nadovezuju galantni garancijski uslovi. Zbog svega nabrojanog sve je veći interes za korejske automobile izvedene u režiji Hyundaija. Testni automobil, uz aktuelni popust, do registracije košta 26,490 KM. Kada se u obzir uzme sve ono što nudi cijena više nego povoljna...

 

 

 

 

 

Hyundai i30 1.4 Kappa iSky plus*  dužina: 4.300 mm, širina: 1.780 mm, visina: 1.465 mm, međuosovinsko rastojanje: 2.650 mm  * motor: 4 cilindra 1.368 ccm, 100 KS pri 6.000  obr/min, maksimalni obrtni moment 134,4 Nm pri 3.500 obr/min  *  mjenjač: ručni mjenjač sa 6 stepeni prenosa*  prtljažnik: 378 - 1.316 l   *   prosječna potrošnja na testu: 6,3 l / 100 km  *  ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12,7 s * maksimalna brzina 183 km/h * cijena testnog automobila: 29.990 KM* cijena sa aktuelnim popustom 26,490 KM. 

    
  
 

Datum objave: 14/06/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook