volvo top 1
Naslovna > Automobili > Lamborghini > Aventador LP700-4 > Predator među zvijerima
FOTO GALERIJA (14)

Snovi - Lamborghini Aventador LP700-4

Predator među zvijerima

Svijet superautomobila odnedavno je postao bogatiji za jedan vrhunski model, koji nudi vrhunski „stealth“ dizajn, avionski enterijer i moćan W12 agregata sa 700 KS, koji mu omogućavaju da caruje svakim drumom...

Sa modelom Avenatador LP700-4 italijanski Lamborghini je postavio nova mjerila u klasi supersportskih automobila. Novi Lamborghini nudi spoj brutalne snage, izvanrednog laganog inženjeringa i lakoće upravljanja. Sve to nadopunjuju nenadmašni „stealth“ dizajn, te vrhunska oprema, koje se ne bi postidjele ni neke od najluksuznijih limuzina današnjice. Impresivne proporcije automobila proizlaze iz odnosa njegovih dimenzija. Naime, Aventador je dugačak 4,78, a širok čak 2,26 metara. U kombinaciji sa visinom od samo 1,136 metara dobijen je nisko položen automobil, koji iz profila izgleda izuzetno dinamično. U njegovim proporcijama i načinu „ležanja“ na putu mnogi prepoznaju i obrise legendarnog Countacha. Aventador se izgledom uveliko oslanja na svoje prethodnike Diabla i Murcielaga, ali i istovremeno donosi puno više oštrih i izlomljenih linija, koje ga izdvajaju od svega do sada viđenog. Moćnom izgledu doprinose i elektronski podesivi otvori za dovod svježeg vazduha do motora, koji su u normalnim uslovima vožnje zatvoreni da bi automobil što lakše „klizio“ kroz vazduh. Kada dođe do povećanog zagrijavanja motora, oni se otvaraju i povećavaju protok vazduha unutar karoserije automobila. U dizajn automobila skladno su uklopljena i bi-xenonska prednja svjetla sa LED diodama u Y obliku, koja obavljaju funkciju dnevnog svjetla i pokazivača pravca. Pozadinu naglašavaju ista ta LED svjetla u Y obliku te niži zadnji difuzor.

 

 

 

 

 

Vrata se kao i do sada otvaraju prema gore i to je još jedan od detalja koji se na Lamborghini automobilima koristi još od pojave Countracta. Da bi svaki budući Aventador bio privlačan na prvi pogled, Lamborghini je kreirao i paletu od 13 atraktivnih boja od kojih neke nude perla, a neke mat efekat. Italijanski superautomobil nudi i veoma zanimljivu unutrašnjost. Dizajnerima su kao inspiracija za instrumente poslužili kokpiti borbenih aviona. Centralno mjesto na instrument tabli zauzima TFT displej, na kojem se projektuju grafike najvažnijih instrumenata, sa brzinomjerom kao najdominantnijim elementom. Priča za sebe je i blago nagnuti centralni greben sa velikim LCD displejom na vrhu, ispod kojeg se nalaze prekidači izvedeni u „avionskom stilu“, te komade klimatizacije i multimedijalnog sistema. Svaki dio enterija optočen je najkvalitetnijim materijalima poput vrhunske kože i mekane guma plastike.

 

Sportski duh automobila naglašen je i mnoštvom aluminijumskih detalja, te stiliski izvedenim elementima poput rukohvata u vratima ili polugica za ručno biranje brzina, koje se nalaze iza trokrakog upravljača. Visok nivo izrade i kvaliteta nude i mesnata sjedišta, sa sportski jakim bokovima, čiji zadatak je da zadrže tijelo vozača u idealnom položaju u svim uslovima vožnje. Srce Aventadora je novi dvanaestocilindrični 6.5-litarski agregat, sa okruglo 700 KS. Ovaj motor maksimalnu snagu razvija pri 8.250 obrtaja u minuti, dok najveći obrtni momenat od 690 Nm nudi pri 5.500 o/min. Imajući u vidu da je automobil težak 1.575 kg dolazimo do podatka da je jedna konjska snaga opterećena sa 2,25 kg.

 

 

 

Takav odnos snage i težine omogućava italijanskom superautomobilu da „stotku“ uhvati za samo 2,9 sekundi i da razvije maksimalnu brzinu od 350 km/h. I pored brutalnih performansi proizvođač obećava smanjenje potrošnje i emisije CO2 za 20 odsto u odnosu na prethodnika. Svoju „lakoću“ Aventador može da zahvali ultračvrstoj i ultralaganoj monocoque šasiji, koja je u potpunosti izrađena od karbonskih vlakana. Za prenos snage na sva četiri točka zadužen je Lamborghinijev sedmostepeni automatski mjenjač - ISR, koji omogućava promjenu brzine u intervalu kraćem od 50 milisekundi. Ukupne karakteristike vozila moguće je podešavati i prema pojedinačnim zahtjevima vozača, zahvaljujući softverskom Drive select sistemu, koji omogućava odabir jednog od tri zadata moda Strada (cesta), Sport i Corse (staza). Izborom jedne od ovih postavki motor i vješanje se prilagođavaju određenom stilu vožnje, omogućavajući tako vrhunski užitak u zadatim uslovima. Svi oni koji požele da imaju jedan ovakav superautomobil moraćete izdvojiti 255.000 eura, koliko u Evropi košta najjeftiniji Lamborghini Aventador.

 

Datum objave: 09/07/2011
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook