Naslovna > Automobili > Škoda > Predsjedniča limuzina
FOTO GALERIJA (93)

Test - Škoda Superb 2,0 TDI 4x4 Style

Predsjedniča limuzina

Škodini inženjeri opet su dokazali da su među najboljima na svijetu. Iz čeških pogona dolazi nam limuzina koje se ne bi trebali stidjeti ni predsjednici razvijenih zemalja. Po svim performansama novi Superb se nameće kao logičan izbor po dobro postavljenoj cijeni. Početni prodajni rezultati nagovještavaju sjajan tržišni uspjeh.

Na temeljima tradicije duže od 120 godina češki proizvođač automobila Škoda kupcima je ponudio treću generaciju model Superb. Da vas ne držimo u nedoumici odmah recimo da se radi o najboljoj Škodi ikada. Potencijalni kupci svih klasa automobila prvo reaguju na dizajn karoserije koji će ih kod najveće Škodine limuzine ostaviti bez dana. Oštre, hirurški precizne linije krase elegantnu karoseriju od prednjeg do zadnjeg branika.

 

Čak ni poslije dužeg razgledanja nismo se mogli odlučiti koji je dio karoserije najupečatljivi. Jednima je prednji dio, drugima bočna linija a nije mali broj onih koji zadnji kraj opisuju superlativima. I mi spadamo među njih, tim prije što je večini zadnji dio prethodnika sa nezgrapnim svjetlosnim grupama izgledao prilično čudno. Sprijeda se odmah mogu uočiti nova svjetla sa posebnom teksturom stakla. Bez obzira da li samo rade dnevna LED svjetla ili glavna ksenonska sa zakretnom funkcijom atraktivnost se ne može poreći. Masivna maska motora savršeno prati ostale linije prednjeg odbojnika ali i velikog poklopca motora sa velikim zaštitnim znakom Škode. Pogled s boka odmah otkriva da se radi o velikoj i prostranoj limuzini. Skladne linije nagovještavaju sportski karakter u koji smo se uvjerili već prvog dana testiranja. Ipak, najveći je napredak primjetan na zadnjem dijelu sa LED svjetlima sa integrisanim kristalnim detaljima. Kao takav većinu asocira na premium model Audi A6. Zanimljivo, Pasata kao usporedbu niko nije ni spomenuo.

 

 


Unutrašnjost je izvedena njemački pedantno. Odmah se vidi da je kao uzor poslužio za broj manji model Oktavia što ne ubrajamo među kritike. Finalna obrada i materijali dignuti su na još viši nivo. Usudimo se reći da novi Superb opasno prijeti etabliranim premium modelima sličnih gabarita. Za vrijeme prve noćne vožnje posebno nas oduševilo ambijetalno osvjetljenje relaksirajuće zelene boje pored koje se jednostavnim klikom još mogu odabrati bijela ili plava. Instrumenti su jasne grafike pa su kao takvi čitljivi u svim situacijama. Između njih smješten je veliki TFT ekran na kojem se mogu projecirati sve vozaču interesantne informacije. Naš testni automobil došao je sa multimedijskim sistemom Bolero koji dominira centralnom konzolom. Naravno, ekran je osjetljiv na dodir s tim da se neke funkcije mogu aktivirati bez dodira odnosno kada površina ekrana osjeti blizinu jagodice prsta. Nakon višednevne upotrebe moramo reći da Bolero vrijedi svakog novčića. Odlično dizajnirana sjedišta pružit će kraljevski komfor svim putnicima. Istine radi recimo da će putnici nešto većih konfekcijskih brojeva priželjkivati nešto duže površine za sjedenje na zadnjoj klupi. Rekordan prostor za noge nikoga neće ostaviti ravnodušnim pa smo sigurni da će se i dvometraši osjećati ugodno.

 

 

Ne nedostaje ni prostora za sitnice. Uz veliki broj otvorenih i zatvorenih pretinaca izdvajamo centralni, klimatizirani i osvijetljeni između sjedišta koji nudi nekoliko praktičnih detalja. Ispod petih vrata koja se mogu otvoriti: iz putničkog prostora, pomoću tipke na daljinskom ključu, klasičnim pritiskanjem električne brave ili mahanjem noge ispod zadnjeg odbojnika krije se prostor zapremine 625 litara, naravno, kada su sva sjedišta u funkciji. U slučaju potpunog obaranja zadnjih naslona dobiva se prostor od 1,760 litara što je do sada neviđeno u klasi putničkih automobila. Škodin slogan Simpli Klever do punog izražaja dolazi baš u prtljažniku. Tamo se nalazi prenosiva svjetiljka, mrežica ispod zadnje police, 12 voltna utičnica, veliki broj strateški rasporeženih kukica i dva ogromna pretinca za smještaj obavezne opreme i drugih većih predmeta. Istaknimo da je ispod kvalitetne podloge rezervni točak pravih dimenzija. U Simpli Klever ubrajamo i kišobrane skrivene u prednjim vratima te već tradicionalnu strugalicu skrivenu u poklopcu rezervoara koja ujedno služi kao povećalo.

 

 


Ispod atraktivne karoserije krije se vrhunska tehnologija. Pri tome mislimo na 2,0 litreni turbo dizelaš snažan 150 KS. Uz pomoć tečnosti Adblu zadovoljena je trenutno najstroža norma o izduvnim gasovima, Euro 6. Preko manuelnog mjenjača sa 6 stepeni prenosa i centralne Haldeks spojke snaga se prenosi na sva četiri točka. O prednosti takve koncepcije uvjerili smo se u svim uslovima eksploatacije te je preporučujemo svima koji si je mogu priuštiti. Superb se na autoputu osjeća kao riba u vodi. Veliki međuosovinski razmak idealan je za duga, udobna, putovanja. Velika češka limuzina odlično se snalazi i na regionalnim cestama. Zbog raskošnih dimenzija u gradu su od velike pomoći senzori za parkiranje ali i sistem za samostalno kočenje u slučaju zakašnjele reakcije vozača. S tim smo već načeli temu sigurnosne opreme koja je kod novog Superba sveobuhvatna. Superb je jedan od rijetkih automobila u kojima jednako uživaju vozač i svi ostali putnici. Prvi zbog osjećaja za komandama i dinamike vožnje a drugi radi premium komfora.
Bazni se model može dobiti u zamjenu za 47.783 KM dok je za model kao na testu uz svu dodatnu opremu potrebno izdvojiti 63,659 KM.

 

Datum objave: 30/06/2016
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook