Toyota Prius pete generacije je debitovala u Evropi nekoliko časova pre premijere novog modela u Sjedinjenim Državama. U Evropi je novi Prius dostupan samo kao plug-in hibrid, a pogon uključuje 2,0-litarski četvorocilindarski agregat sa ukupnom snagom sistema od 220 konjskih snaga. Ovo je poboljšanje od 99 KS (74 kW) u odnosu na električni 1,8-litarski motor koji ima 121 KS (90 kW). Prius plug-in u Evropi ima bateriju od 13,6 kilovat-časova, naspram paketa od 8,8 kWh iz prethodnog modela. Jedinica se nalazi ispod zadnjih sedišta.
Prius plug-in će biti dostupan sa opcionim solarnim krovnim panelom, a u najavi modela za evropsko tržište se ne pominje da li bi ovaj sistem poboljšao domet vozila. Estetski, novi Prius izgleda poznato, ali ima i svjež izgled. Promijenjene proporcije uključuju smanjenje visine za 50 milimetara i istezanje međuosovinskog razmaka za istu dužinu. U unutrašnjosti, novi Prius usvaja stilski jezik Island Architecture sa tri oblasti: „okruženje“, „modul vozača“ i „plutajuća instrument tabla“. Centralna konzola se sastoji od infotainment displeja koji izlazi iz instrument table. Čini se da je jedina fizička kontrola dugme u donjem desnom uglu ekrana. Izgled je sličan izgledu u bZ4X crossoveru jer ekran mjerača viri iz kontrolne table umjesto da ima omotač oko sebe, kao većina modernih vozila.