Naslovna > Automobili > Audi > Q3 > Pregršt novosti i šampionske ambicije
FOTO GALERIJA (6)

Audi Q3

Pregršt novosti i šampionske ambicije

Dinamičniji i agesivniji, duži, komforniji i tehnološki napredniji sa snažnim turbomotorima u rasponu snage od 150 do 230 „konja“ novi Q3 pokazuje šampionske apetite i otvoreno konkuriše za prvo mjesto u kompaktnoj premijum SUV klasi...

Od 2011. godine do danas proizvedeno je i prodato više od milion i 100.000 jedinica Q3, šta ga čini jednim od najuspješnijih Audijevih modela u protekloj deceniji. Prva generacija razvijena je na Volkswagenovoj PQ35 platformi, koja je između ostalog iskorištena kao „podloga“ i za tadašnji Audi A3 i TT, zatim Volkswagenove Golfove 5. i 6. generacije, Touran, Caddy, Jettu, Golf Plus, Schirocco, Beatle, Eos i Tiguana. Na istoj osnovi zasnovani su Škoda Yeti, te druga Octavia, odnosno Seat Altea, Toledo i Leon. Audi Q3 je kao kompaktni premium SUV zamišljen kao direktni konkurent BMW X1, koji je na tržištu prisutan još od 2009. godine, dok je Mercedes u ovoj klasi svog predstavnika ponudio tek 2013. godine u vidu GLA klase, koja je i dan-danas bliža A-klasi u off-road izdanju nego punopravnom SUV modelu. U takvom odnosu snaga Q3 je veoma brzo našao svoju klijentelu, te se njegova godišnja prodaja ne evropskom tržištu ustalila na nivou većem od 70.000 jedinica. Prošle godine je primjera radi Q3 našao put do 76.566 kupaca, a godinu dana ranije do rekordnih 92.107 zauzevši tako drugu poziciju u klasi iza BMW-a X1.

Prošlogodišnji rezultat je tim zanimljiviji ako se zna da je ostvaren paralelno sa snažnim startom potpuno novog i broj manjeg Q2 modela, koji je prodat u 81.426 jedinica. Na samom početku predstavljanja novog Q3 treba istaći da je njegova proizvodnja iz španskog Martorella preseljena u najsavremenije Audijeve evropske pogone, koji su podignuti u mađarskom Đeru (Gyor). Njemački proizvođač je u halama, koje pokrivaju čak 80.000 metara kvadratnih instalirao više od 700 robota, kojima će asistirati i nekoliko stotina novih radnika. Podsjećamo da Audi u Mađarskoj ima fabričke pogone još od 1993. godine kada je počela proizvodnja motora, a prvi automobil sa natpisom „Made in Hungary“ bila je prva generacija TT iz 1998. godine, nakon čega dolaze sve karoserijske verzije A3 modela i sada Q3. I dok je prethodna generacija Q3 dizajnerski manje-više izgledala kao broj manja verzija većeg Q5, nova „trojka“ pokazuje sklonost ka sasvim drugačijim, sportskijim trendovima te se vizuelno ugleda na reprezentativni Q8. I dok prednja LED svjetla dizajnom neodoljivo podsjećaju na aktuelni A6, masivna osmougaona maska hladnjaka i prednji branik sa stilizovanim bočnim imitacijama usisnika vazduha su u potpunosti izvedeni u stilu Q8.

Bokovi su sada naglašeniji sa snažnim pregibom u limu koji se proteže od prednjih do zadnjih svjetala, u visini ručki na vratima. Lim je naboran i na lukovima točkova, što novi Q3 čini vizuelno „mišićavijim“. Retrovizori su umjesto oblih dobili izraženija uglastija kućišta, a promijenjena je i njihova pozicija, jer su sa okvira spušteni na bočni dio vrata kao na Audijevim sportskim modelima. Hromirani krovni nosači su postali niži i elegantniji kako bi se smanjio otpor vjetra i šumovi na visokim brzinama. Pogled s boka je dodatno uljepšan sa setom novodizajniranih alu naplataka čija veličina će zavisno od odabranog paketa opreme varirati između 17 i 18-inča. Vrh ponude predstavljaju 20-inčni naplaci iz Audi Sport programa sa gumama dimenzija 255/40. Plastične oplate pragova i donjeg dijela vrata su snažnije profilisane, a na njihovoj sredini je ubačen i kontrastni stilski svijetli umetak, koji razbija crnilo nelakirane osnove. Na zadnjem dijelu su nova LED svjetla, koja sada imaju dvodijelnu koncepciju i nisu više kao kod prethodnika integrisana samo na vratima prtljažnika, već prelaze i na karoseriju. Vidno manja i uža je svjetlosna grupa integrisana u zadnji branik u kojem nema više vidljivih otvora izduvnog sistema, već su tu samo trendovske stilske imitacije. Generalno novi Q3 s vana izgleda puno dinamičnije i oštrije od svog prethodnika.


Sa 4.485 mm dužine novi Q3 je duži za 9,65 cm, te ima 7,6 cm veći međuosovinski razmak. Mada su širina i visina ostale približno iste, u Audiju tvrde da su u kabini ponudili puno više slobodnog prostora nego do sada. Do ovakvog rezultata osim sa produživanjem osovinskog razmaka došli su i potpuno drugačijom arhitekturom instrument panela, koji je pomaknut ka vjetrobranskom staklu. Dosadašnji klasični enterijer sa analognim instrumentima i mnoštvom tastera raspoređenih na centralnom grebenu zamijenila je savremenija verzija Audijevog virtuelnog enterijera podržanog najnovijom generacijom MMI multimedijalnog sistema. Ovaj koncept podrazumijeva potpune digitalne instrumente koji se standardno projektuju na 10,25-inčnom ekranu visoke rezolucije (12,3-inčni ekran je opcija), te u centralni stub integrisani na dodir osjetljivi 10 ili 8,8-inčni ekran multimedije. Otvori ventilacije su podignuti na najviše pozicije instrument panela, a ugrađen je i potpuno novi četverokraki multifunkcionalni upravljač.

Tu su i nove komande klima uređaja, kakve u Audijevoj gami koriste i kompaktni modeli poput Q2, A1 i A3. U savremenijem stilu su izvedeni i brojni trodimenzionalni ukrasni elementi i umeci od aluminijuma, kože i plastike... Lijep detalj su i nova sjedišta, koja takođe nude nekoliko različitih vrsta platnenih, alkantara, kožnih i polukožnih presvlaka. Sam enterijer se nudi u tri osnovne kolor postavke, koje se mogu nadograđivati sa dodatnom opremom.U Audiji su sigurni da će zahvaljujući brojnim poboljšanjima koja su napravljena na novom Q3 zadržati postojeće kupce, ali i privući neke nove. Kao najjače adute sada ističu dinamičniji dizajn, savremen i bogato opremljen enterijer te dokazanu pogonsku tehnologiju, koja se u najboljim verzijama temelji na snažnim turbo motorima i legendarnom Quattro pogonu. Prodaja novog Q3 u Evropi bi trebalo da počne do kraja godine, a očekivana početna cijena trebalo da se kreće oko 30.000 eura. Na našem tržištu ovaj model bi se trebao naći u toku 2019. godine po za sada nepoznatim cijenama.


INFORMISANJE I KONEKCIJA
Ono što se ne vidi na prvi pogled u enterijeru, a velika je novost koju donosi novi Q3 je njegova kompatibilnost sa savremenim komunikacionim tehnologijama i pametnim uređajima, odnosno tehnologija koja je do sada bila dostupna u modelima iz višeg premium segmenta. Audijev LTE sistem konekcije ima mogućnost povezivanja u svim zemljama EU, a u svom radu zahtijeva stalno prisustvo adekvatne SIM kartice u automobilu. Osim informacija korisnih za vožnju Audijeva multimedija može da prenosi i aktuelne online vijesti, odnosno da bude povezana sa popularnim društvenim mrežama poput Facebooka, Twittera i slično. Zahvaljujući Wi-Fi hotspot uređaju putnici u vozilu mogu bežično da konektuju svoje pametne uređaje sa MMI sistemom i da preko njega ostvare stabilnu internet vezu.

PAMETNA NAVIGACIJA
U Audiju ističu da su kupcima Q3 ponudili novi, u realnom vremenu ažurirani navigacioni sistem sa prirodnijim glasovnim kontrolama i boljim 3D kartografskim prikazom. Pametna navigacija pamti ranije izbore vozača i stil vožnje, te mu prema tome sugeriše za njega najpogodnije rute puta. U odabiru rute navigacija koristi i podatke koje putem interneta dobija u realnom vremenu, pa efikasno locira „problematična mjesta“ poput zastoja, radova na putu i slično. Vozač može i da se osloni na pomoć navigacije pri traženju slobodno parking mjesta, restorana, hotela,... Kao opcija nudi se i napredniji vid navigacije koji u svom radu koristi podatke i kartografiju Google Earth programa. Kao specijalni dodatak nudi se i „myAudi app“ aplikacija koja omogućava vlasniku Q3 da istu instalira na svoj pametni telefon. Ona vlasniku omogućava da pronađe željenu destinaciju na telefonu, da je pošalje MMI sistemu u automobilu. Ova ruta se automatski aktivira kada vozač sjedne za upravljač. Najbolje od svega je što po parkiranju Q3 navigacija na telefonu preuzima zadatak od MMI sistema i vodi vozača do željene destinacije iako je automobil parkiran dalje od nje.

 

POGON
Pogonsku gamu novog Q3 od starta će činiti četiri turbo motora, tri benzinca i jedan dizelaš. Svi su opremljeni direktnim ubrizgavanjem goriva i turbopunjačima. Nakon elitnih kućnih modela Audi novi sistem označavanja motora počinje da koristi i u nižim klasama. Tako će 1,5-litarski turbobenzinac sa 150 KS od sada nositi oznaku 35 TFSI. Veći 2,0-litarski benzinac će u verziji sa 190 KS biti označen kao 40 TFSI, a sa 230 KS kao 45 TFSI. Najslabiji benzinac će se kombinovati sa prednjim pogonom i S-Tronic automatskim mjenjačem, dok će tokom godina ova kombinacija dobiti i ručni šestostepeni mjenjač. Oba benzinska dvolitraša će dolaziti u kombinaciji sa Quattro pogonom i S-Tronic automatikom. Ljubiteljima dizelaša u startu će biti ponuđen samo 2.0 TDI sa oznakom 35 TDI, koji razvija 150 KS. Od starta prodaje on će se moći dobiti sa Quattro pogonom i sedmostepenim S-Tronicom, dok će kasnije biti dostupna i kombinacija sa prednjim pogonom i ručnim mjenjačem. Vremenom bi Audi trebao ponuditi i Q3 40 TDI sa 190 KS i serijski Quattro/automatskim pogonom.

Datum objave: 20/11/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook