Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > GT AMG > Premijera prvog performance hibrida Mercedes-AMG

Mercedes-AMG GT E-Performance

Premijera prvog performance hibrida Mercedes-AMG

Prvi performance hibrid brenda Mercedes-AMG ulazi u serijsku proizvodnju i oslanja se na tehnologije iz Formule 1. Koncept uključuje prepoznatljiv raspored pogona sa elektromotorom na zadnjoj osovini, kao i interno razvijenu bateriju visokih performansi...

Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE (ponderisana, kombinovana potrošnja goriva: 8.6 l/100 km; ponderisana, kombinovana CO2 emisija: 196 g/km; ponderisana potrošnja energije10.3 kWh/100 km) kombinuje vrhunske performanse i impresivnu dinamiku u vožnji sa maksimalnom efikasnošću zahvaljujući posebnom pogonskom sklopu. Model E PERFORMANCE tako prenosi AMG DNK vozačkih performansi u elektrifikovanu budućnost. Kombinacija 4.0-litarskog V8 biturbo motora i električnog motora generiše snagu od 620 kW (843 kS) i maksimalni obrtni momenat veći od 1,400 Nm.

 

 

 

 

 

 

Trenutni odziv električnog pogona na zadnjoj osovini, brzo povećanje obrtnog momenta i poboljšana raspodela težine stvaraju novo, visokodinamično iskustvo u vožnji. Kao i u Formuli 1, baterija je posebno dizajnirana za brzu isporuku i potrošnju energije. Električni domet od 12 kilometara omogućava praktični operativni radijus, na primjer u gradu ili u stambenim područjima. Mercedes-AMG napreduje u komunikaciji o elektrifikaciji sa svojim brend ambasadorom will.i.am; svetski poznat muzičar i višestruki dobitnik Gremi nagrada protagonista je marketinške kampanje “Sve, samo ne tih“. On nije samo doprinjeo konceptu, već je napisao i ekskluzivnu pjesmu za video. "Sa novim Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE prenosimo DNK našeg brenda u elektrifikovanu budućnost. Mi slijedimo sopstveni tehnički put, što je uvek činilo AMG posebnim i poželjnim. Upotpunosti razvijen u Afalterbahu, performance hibrid nudi fascinantan nivo dinamike u vožnji i sa pravom nosi oznaku naše nove tehnologije E PERFORMANCE. Osim novim konceptom otvaramo se i novim ciljnim grupama koje će Mercedes-AMG doživjeti kao luksuzni brend performansi 21. vijeka. Naš odlazak u elektrifikaciju tipičnu za AMG brend prati velika kampanja. Oduševljen sam što smo za ovo uspjeli da pridobijemo i posebnog partnera u vidu superzvijezde will.i.am, koga smo uspeli da inspirišemo našom tehnologijom”, kaže PhilippSchiemer, Predsednik Borda menadžmenta kompanije Mercedes-AMG GmbH. "Mercedes- AMGse oduvjek zalagao za vrhunske performanse i maksimalnu dinamiku vožnje. U razvoju naše hibridne strategije E PERFORMANCE, stoga je od početka bilo jasno da ćemo slijediti samostalni koncept za AMG koji kombinuje naše osnovne vrijednosti brenda sa visokom efikasnošću. U serijsku proizvodnju sada ulazi Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE. Raspored motora sa unutrašnjim sagorjevanjem na prednjoj osovini i električnim pogonom na zadnjoj, nudi brojne prednosti. Optimizovana raspodjela težine, najbolje moguće korišćenje obrtnog momenta i veoma brza isporuka snage obećava dinamiku vožnje na najvišem nivou. Ovome se dodaje i baterija visokih performansi koja je razvijena interno, i ima dvostruko veću gustinu snage od konvencionalnih pogonskih baterija i, kao i mnoge druge komponente, inspirisana je tehnologijom iz Formule 1", kaže JochenHermann, ChiefTechnicalOfficer Mercedes-AMG GmbH. Izražajan dizajn sa niskim prednjim dijelom, snažnim tijelom, niskom kabinom i dinamičnim izuzetnim detaljima fastback vozila naglašava sportske gene coupe-a sa četvoro vrata. Još jedna upečatljiva karakteristika je prednji branik, koji se zasniva na dizajnu AMG GT sa dvoje vrata. Izgleda kao da je izliven iz jednog kalupa i homogeno se uklapa u dinamički dizajn cjelokupnog vozila. Ulazi za spoljni vazduh su širi i usmjereniji ka centru automobila. Protok vazduha se usmjerava ka hladnjacima u koševima točkova pomoću tri vertikalna zakrilca. Ekskluzivne karakteristike pozadi su zadnji branik sa integrisanim poklopcem za punjenje i oznaka modela označena crvenom bojom. Sa hibridom, AMG takođe predstavlja spolja korugirane (nabrane) trapezoidne duple izduvne cevi. Znak "E PERFORMANCE" označava hibridni pogon. Kao i u čitavoj seriji modela, za hibridnu verziju dostupne su brojne boje i karakteristike opreme. Na primjer, postoje četiri mat boje, pet metalik i dve nemetalik. Osim toga, postoji sedam novih lakova iz proširenog raspona prilagođavanja. Spoljašnji dizajn može se dodatno naglasiti novim AMG NightPackage II ili kombinacijom paketa NightPackageandCarbonPackage. Osim toga, tu si i novi točkovi od lakih legura od 20 i 21 inča, svaki u dve varijante boja. Ekskluzivno Edition izdanje takođe je dostupno za hibrid performance modele. Kao nova perjanica serije modela, AMG GT 63 S E PERFORMANCE je posebno opremljen. Dobio je sve nadogradnje najnovijeg dizajna, poput AMG RIDE CONTROL+ ogibljenja sa novim sistemom prigušivanja. U standardnoj opremi se nalaze i prilagođeni AMG keramički kompozitni kočioni sistem visokih performansi i MBUX multimedijalni sistem sa posebnim ekranima. Standardno ugrađen WidescreenCockpit ekran sadrži MBUX multimedijalni sistem sa AMG  hibrid-specifičnim ekranima i funkcijama. U instrument tabli, vozač može pročitati električni domet, potrošnju energije, izlaznu snagu i obrtni momenat elektromotora i temperature baterije i elektromotora. Visoko kvalitetna grafika na multimedijalnom ekranu vizualizuje protok snage cijelog pogonskog sistema, snagu, obrtni momenat i temperature elektro-motora, kao i temperaturu baterije. Putnici na zadnjim sjedištima dobijaju informacije o protoku energije, kao i snazi i obrtnom momentu elektromotora na svom opciono dostupnom multimedijalnom ekranu. Standardno dostupan AMG Performance volan takođe nudi opipljivu i vidljivu dodatnu vrijednost, sa svojim prepoznatljivim dizajnom sa duplim kracima i neprimetno integrisanim tasterima. Tri zaobljena dvostruka kraka kombinuju stabilnost i lakoću. Okrugli AMG tasteri na upravljaču impresioniraju sjajnim ekranima i savršenom logikom okretanja i pritiska. Ovo omogućava kontrolu važnih funkcija i svih režima vožnje bez skidanja ruku sa upravljača. Kao nova funkcija, moguće je izabrati nivoe rekuperacije hibridnog pogona pomoću tastera na volanu. U unutrašnjosti su dostupni mnogi individualni izbori. Ekskluzivne boje naglašavaju sportsku ili luksuznu stranu vodećeg modela – na primjer, nova kombinacija ekskluzivne nappa kože u titanium sivo-bisernoj/crnoj boji sa kontrasnim šivenjem u žutoj boji ili fina ekskluzivna nappa koža u truffle braon/crnoj boji u završnom sloju STYLE (dijamantski šav). Pored toga, još pet boja u ekskluzivnoj nappa koži STYLE proširuju portfolio enterijera: sienna braon, classic crvena, yacht plava,deep bela andneva siva.Prednja i zadnja sjedišta su potpuno monohromatska u odgovarajućoj boji opreme, kao i nasloni za ruke na vratima i obruču volana. U modelu AMG GT 63 S E PERFORMANCE, 4.0-litrski V8 biturbo motor kombinovan je sa sinhronim elektromotorom sa stalnom pobudom, baterijom visokih performansi razvijenom u Afalterbahu i potpuno promenljivim sistemom pogona na sve točkove AMG Performance 4MATIC+. Kombinacija 4.0-litrskog V8 biturbo motora i elektromotora generiše snagu od 620 kW (843 kS) i maksimalni obrtni momenat veći od 1,400 Nm. Vozne performanse najsnažnijeg serijskog vozila iz Afalterbaha do sada su impresivne: ubrzanje od mirovanja do 100 km/h traje samo 2,9 sekundi, a 200 km/h se postiže za manje od 10 sekundi. Ubrzanje se završava na 316 km/h. Elektromotor snage 150 kW (204 hp) je pozicioniranna zadnju  osovinu, gde je integrisan sa dvostepenim mjenjačem sa električnim kontrolisanim zadnjim diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem u kompaktnoj pogonskoj jedinici (EDU).Stručnjaci ovaj raspored nazivaju P3 hibridom. Lagana baterija visokih performansi se takođe nalazi u zadnjem dijelu zadnje osovine. Ovaj kompaktni dizajn ima brojne prednosti: Električni motor deluje direktno na zadnju osovinu i zbog toga može da pretvori svoju snagu direktnije u pogon - za dodatnu podršku prilikom polaska, ubrzavanja ili preticanja.  Snaga elektromotora se uvek može primeniti sa punim obrtnim momentom, stoga je posebno agilno kretanje moguće.  Pored toga, vozač odmah doživljava primetno povećanje performansi zahvaljujući integrisanom, elektronski kontrolisanom zadnjem diferencijalu sa ograničenim proklizavanjem: hibridni model je još agilniji prilikom ubrzavanja iz krivina, a pruža veću trakciju, a samim tim i veću bezbednost u vožnji. Kako se klizanje na zadnjoj osovini povećava, pogonskasnaga elektromotora se prenosi na prednje točkove kada je potrebna većatrakcija. Ovo se ostvaruje mehaničkom vezom kardanom i pogonskim osovinama prednjih točkova. Pozicioniranje na zadnjoj osovini poboljšava raspodelu težine kao i raspodelu opterećenja osovina u vozilu i na taj način čini osnovu za izuzetnu upravljivost. AMG koncept nudi veoma visoku efikasnost regeneracije, jer sistem dozvoljava samo minimalne mehaničke i hidraulične gubitke motora i prenosa.  Automatizovani dvobrzinski menjač na zadnjoj osovini sa svojim podešenim odnosom brzine osigurava opseg rada od visokog obrtnog momenta neophodnog za pokretanje vozila do bezbednog prenosa snage na većim brzinama. Električni aktuatoraktivira drugu brzinu najkasnije oko 140 km/h, što odgovara maksimalnoj brzini električnog motora od oko 13.500 obr Povećanjem performansi ugradnjom dodatnog elektromotora, razvojni tim je takođe uspeo da istovremeno poboljša efikasnost celog vozila –i u isto vreme postigne niže emisije, kao i manju potrošnju goriva. Prilikom definisanja strategije elektrifikacije, od samog početka je bilo jasno da će sve suštinske komponente biti razvijene u Afalterbahu. U srcu ovoga je AMG baterija visokih performansi (HPB). Razvoj ove litijum-jonske baterije inspirisan je tehnologijama koje su se već dokazale u najtežim uslovima u Mercedes-AMG Petronas F1 timu Formule 1 hibridnih trkačkih automobila. Tokom razvoja, došlo je do žive razmene stručnih znanja između radionice za motore HighPerformancePowertrains (HPP) Formule 1 uBriksvortu i Mercedes-AMG u Afalterbahu. AMG baterija visokih performansi kombinuje visoku snagu koja se može često zahtjevati uzastopno uz malu težinu kako bi se povećale ukupne performanse vozila. Konstrukcija omogućava brzo crpljenje energije i ujedno veliku gustinu energije. To znači da tokom živahne vožnje na brdovitom terenu, na primjer, vozači mogu odmah po zahtjevu dobiti punu snagu na uzbrdici bez ustezanja, dok je regeneracija tokom vožnje nizbrdo veoma visoka. Baterija visokih performansi AMG GT 63 S E PERFORMANCE ima kapacitet od 6,1 kWh uz stalnu isporuku snage od 70 kW i kratkotrajnu mogućnost isporuke snage od 150 kW u trajanju od 10 sekundi. Mala težina baterije od svega 89 kilograma omogućena je visokom gustinom snage od 1,7 kW/kg. Poređenja radi: konvencionalne baterije bez direktnog hlađenja ćelija postižu svega polovinu ove cifre. Punjenje baterije je moguće preko AC punjača od 3,7 kW, na stanici za punjenje, preko Wallbox-a ili pomoću utičnice u vašoj kući. Baterija je projektovana da obezbjedi isporuku velike snage i povlačenje velikih struja i nije projektovana za ostvarenje najvećeg mogućeg dometa na električni pogon. Ipak, električni domet od 12 kilometara omogućava praktičan operativni radijus, na primjer za tihu vožnju bez emisije Vašeg stana do periferije grada ili autoputa. Osnova za visoke performanse AMG baterije napona 400 volt-i je u inovativnom rešenju direktnog hlađenja ćelija: po prvi put, visokotehnološka rashladna tečnost koja ne provodi struju teče oko svih 560 ćelija i pojedinačno hladi svaku od njih. Svakoj bateriji je potrebna određena temperatura kako bi pružila optimalnu isporuku energije. Ako baterija postane previše hladna ili pretopla, ona može povremeno primetno izgubiti snagu, ili se mora regulisati snaga koja se crpi kako bi se spriječilo termičko oštećenje baterije. Stoga ujednačena temperatura baterije ima odlučujući uticaj na njene performanse, vijek korišćenja i bezbednost. Konvencionalni sistemi za hlađenje, koji bateriju hlade samo vazduhom ili cjelokupnu bateriju hlade indirektno rashladnom tečnošću, brzo dostižu svoje granice – pogotovo zato što se zahtevi stalno povećavaju zbog pojave ćelija sa većom gustinom energije. Ukoliko upravljanje temperaturom baterije ne vrši svoju funkciju optimalno baterija je u opasnosti da prerano ostari i izgubi deo svog kapaciteta. Za potrebe direktnog hlađenja, AMG specijalisti su morali da razviju nove module za hlađenje koji su tanki samo milimetar. Oko 14 litara rashladne tečnosti cirkuliše od vrha do dna kroz celu bateriju pored svake ćelije uz pomoć posebno razvijene električne pumpe visokih performansi, i zatim kroz zaseban izmjenjivač toplote ulja/vode koji je ugrađen direktno na bateriju. Na ovaj način se toplota sprovodi u jedan od dva kruga niske temperature (LT) vozila, a odatle do LT hladnjaka na prednjem dijelu automobila gde se oslobađa u spoljašnji vazduh. Sistem je dizajniran da obezbjedi ravnomernu raspodjelu toplote u bateriji. Rezultat toga je da je temperatura baterije uvijek u okviru stalne optimalne operativne temperature u prosjeku oko 45 stepeni Celzijusa, bez obzira koliko se često puni ili prazni. Može se desiti da će se prosječna temperatura baterije premašiti prilikom vožnje velikom brzinom. Mehanizmi zaštite su stoga konfigurisani tako da se maksimalne performanse mogu uvek dobiti iz baterije, a nivo temperature će naknadno biti snižen direktnim hlađenjem. Konvencionalni sistemi za hlađenje ne mogu da se nose sa tim, a baterije ne mogu u potpunosti da iskoristite svoj potencijal. To nije slučaj sa AMG baterijom visokih performansi: čak i tokom brzih krugova u hibridnom režimu na trkačkoj stazi, gde su ubrzavanja (baterija se prazni) i usporavanja (baterija se puni) česta pojava, sistem za skladištenje energije zadržava visok nivo performansi. Samo efikasno direktno hlađenje omogućava korišćenje ćelija sa veoma velikom gustinom snage. Zahvaljujući ovom individualnom rešenju, baterijski sistem je posebno lagan i kompaktan. Mala težina je takođe posledica koncepta kolektorskog voda koji štedi materijal, i lagane, ali jake strukture aluminijumskog kućišta, koje obezbjeđuje najviši nivo bezbjednosti. Osnovna operativna strategija izvedena je iz hibridnog izvora snage (powerpack-a) trkačkog automobila Mercedes-AMG Petronas Formula 1. Kao i kod vrhunske klase vozila u moto-sportu, maksimalna snaga pogona je uvijek dostupna kada je vozaču neophodna - na primjer, da snažno ubrza iz krivina ili prilikom preticanja. Maksimalni električni pogon se uvek može zahtjevati i često reprodukovati zahvaljujući visokim performansama regeneracije i punjenjem na zahtjev. Nezavisni koncept baterije omogućava optimalan kompromis između maksimalne dinamike vožnje i savremene efikasnosti. Sve komponente su savršeno koordinisane: dobitak u performansama se može doživjeti direktno. Sedam AMG DYNAMIC SELECT režima vožnje "Electric", "Comfort", "Sport", "Sport+", "RACE", "Slippery" i "Individual" precizno su konfigurisani za novu tehnologiju pogona i na taj način pružaju široko iskustvo vožnje - od visoko efikasnog do visoko dinamičnog. Režimi vožnje prilagođavaju važne parametre kao što su odziv pogonskog sistema i prenosa, karakteristika upravljanja, prigušenje sistema oslanjanja i zvuk. Režimi se mogu izabrati pomoću na posebnog prekidača na centralnoj konzoli ili AMG tastera na upravljaču.  Obično, performance hibrid kreće tiho ("Tihi režim") u režimu vožnje "Comfort" kada je električni motor uključen. Na ekranu ispred vozača (instrument tabla), zelena "Ready" signalizira da je vozilo spremno za vožnju. Pored toga, snažan, prodoran “start-up” zvuk tipičan za AMG emituje se u unutrašnjosti preko zvučnika vozila kao akustična povratna informacija koja pokazuje spremnost za pokretanje. Blagi pritisak na pedalu akceleratora (gasa) je sve što je potrebno da se pokrene AMG Performance hibrid. Prilikom vožnje potpuno na električni pogon, zakonski propisani sistem za upozoravanje AVAS (akustički sistem upozoravanja vozila) upozorava okolinu da se približava Performance hibrid. Specijalno komponovani niskofrekventni AMG zvuk koji zavisi od brzine kretanja, emituje se pomoću po jednog zvučnika na prednjoj i zadnjoj strani. Zvuk se takođe može čuti u smanjenom intenzitetuiI u unutrašnjosti, kao akustična povratna informacija za putnike. U Evropskoj uniji sistem je aktivan do 20 km/h, u SAD do otprilike 30 km/h. Nakon toga, zvuk polako postaje sve slabiji dok se ne dostigne brzina od oko 50 km/h. Pri većim brzinama kretanja stranka može izabrati zvučni doživljaj između "izbalansiranog" i "moćnog" pomoću tastera za komandovanje zvukom u centralnoj konzoli ili na volanu (prepoznatljiv po simbolu frekventnog talasa): Prilikom vožnje na potpuno električni pogon generiše se diskretan ili snažan zvučni doživljaj. Kada se pokrene SUS motor, izabrano podešavanje utiče na zvuk izduvnog sistema. U svakoj situaciji jedna stvar ostaje ista: u svim uslovima, Performance hibrid je odmah prepoznatljiv kao AMG po svom zvuku. "Električni" režim vožnje: Fokus je na doživljaju električne vožnje. Potpuno električna vožnja je moguća od mirovanja do 130 km/h, a SUS motor je uvek isključen. Mehanička veza sa AMG Performance 4MATIC+ komponentama znači da je pogon na svim točkovima uvijek dostupan: Ako zadnji točkovi odjednom počnu previše da klizaju, snaga elektromotora se takođe prenosi na prednje točkove preko kardana o pogonskih osovina. Kada se baterija isprazni ili vozač zahtjeva veću snagu, inteligentna kontrola rada automatski prelazi na režim vožnje "Comfort", a SUS motor se pokreće kako bi obezbjedio traženi nivo snage."Comfort" režim vožnje: pokretanje vozila je uglavnom elektro pogonom. SUS Motor sa sagorevanjem i električni motor rade u skladu sa zahtjevima vozača i situacije – električni pogon pri malim brzinama, na primjer u stambenim naseljima ili u centru grada, hibridni pogon SUS i elektromotor a na regionalnom putu i na autoputu. Sve u svemu, rezultat je harmoničan utisak vožnje uz optimizovanu potrošnju goriva, jednim dijelom zahvaljujući ranijem prebacivanju stepena prenosa AMG SPEEDSHIFT MCT-9G menjača. Sistemi oslanjanja i upravljanja su podešeni za bolji doživljaj udobnosti u vožnji. Fokus upravljanja sistemom je na energetskoj efikasnosti, kako bi potrošnja goriva i emisija izduvnih gasova bile što manje. "Sport" režim vožnje: pokretanje vozila se vrši pomoću SUS motora i elektromotora iz avisi od situacije i interakcije ova dva pogona. Elektromotor obezbjeđuje veći nivo podrške (boost). Doživljaj vožnje je sportskoj usled agilnije reakcije pedale gasa, kraćeg vremena promjene stepena prenosa i ranijih promena u niži stepen prenosa. Podešavanja sistema oslanjanja I upravljanja su dinamičnija. "Sport+" režim vožnje: pokretanje vozila se vrši pomoću SUS motora i elektromotora i zavisi od situacije i interakcije ova dva pogona. Još veća podrška (boost) elektromotora i performansi. Izuzetno sportski karakter zahvaljujući još agilnijoj reakciji na komandu pedalom gasa i ciljanoj promeni obrtnog momenta prilikom prebacivanja u viši stepen prenosa uz deaktivaciju cilindara za postizanje optimalnog vremena promene stepena prenosa. Povećana brzina rada motora u praznom hodu (ler) omogućava brže pokretanje. Još dinamičnije podešavanje sistema oslanjanja, upravljanja i pogona. "RACE" režim vožnje: za visoko dinamičnu vožnju na zatvorenim trkačkim stazama. U ovom režimu, svi parametri su konfigurisani za maksimalne performanse, počevši od SUS motora i elektromotora i zavisi od situacije i interakcije ova dva pogona. Maksimalna snaga električnog pogona je obezbjeđena za podršku SUS motoru tokom oštrih ubrzavanja. Velika snaga punjenja baterije u situacijama niskih zahtjeva za električnom energijom kako bi se obezbjedile maksimalne električne performanse kada je to neophodno. "Slippery" režim vožnje: optimizovan za klizave uslove na putu, sa smanjenom snagom i ravnom krivinom obrtnog momenta. Potpuno električna vožnja i podešavanje regeneracije su deaktivirani. "Individual" režim vožnje: individualno prilagođavanje pogona, prenosa, AMG DYNAMICS, sistem oslanjanja, upravljanja i izduvnog sistema.Kontrola dinamičkog ponašanja vozila takođe ima koristi od hibridnog pogona. Umesto intervencije kočenja od strane ESP®a, elektromotor može kontrolisati proklizavanje čim točak signalizira proklizavanje. Da bi se to uradilo, inteligentni kontrolni sistem smanjuje pogonski obrtni moment električnog motora koji se prenosi na točak preko diferencijala sa ograničenim klizanjem. Rezultat toga je da ESP® uopšte ne mora da interveniše, ili tek kasnije. Prednost: SUS motor može isporučivati većim obrtni moment, što poboljšava agilnost i efikasnost. Pored toga, snaga/energija koja se inače potroši/odbaci tokom kočenja može da se iskoristi za punjenje baterije.Budući da je baterija visokih performansi uvek u optimalnom temperaturnom opsegu od oko 45 stepeni zahvaljujući direktnom hlađenju, regeneracija takođe može da se optimizuje – obično se baterija snažno zagrijava pri visokoj snazi regeneracije, tako da regeneraciju energije treba ograničiti. Regeneracija počinje kada vozač skloni stopalo pedale gasa/akceleratora, ili u režimu slobodnog kretanja (kočenja motorom) bez pritiska na pedalu kočnice. Tada elektromotor postaje generator i stvara jak kočioni obrtni moment  - usled toga kočnice na točkovima su podvrgnute manjem habanju odnosno u zavisnosti od nivoa regeneracije i situacije u saobraćaju, uopšte ne moraju da se aktiviraju. Vozač može da izabere četiri različita nivoa regeneracije pomoću desnog tastera AMG volana. Ovo se primenjuje u svim režimima vožnje sa izuzetkom "Slippery", a regeneracija energije je konfigurisana drugačije zavisno od režima vožnje. Nivo 0: Vozilo se ponaša slično kao konvencionalni SUS motor samanuelnim mjenjačem, gde se kvačilo otvara, i vozilo nastavlja da se kotrlja sa najmanjim otporom kada se pusti pedala za gas.

 

Nivo regeneracije je veoma nizak i služi samo za održavanje napajanja vozila. Pošto je SUS motor isključen, gubici trenja u vozilu su svedeni na minimum.  Nivo 1: Ovo je standardna postavka pri kojoj je regeneracija već primjetna vozaču, i odgovara približno usporavanju konvencionalnog SUS motora sa zatvorenim kvačilom. Nivo 2: Jača regeneracija, pedala kočnice gotovo i ne mora da se koristi prilikom kretanja u saobraćaju. Nivo 3: Maksimalna regeneracija energije, omogućava vožnju pomoću jedne pedale kao u električnom automobilu. U zavisnosti od situacije u vožnji, moguća je regeneracijaviše od 100 kW snage.  Posebna karakteristika RACE režima vožnje: Na trkačkoj stazi vozač želi da ostvari minimalno moguće vreme kočenja. U "RACE" režimu vožnje, regeneracija se automatski podešava na nivo 1 kako bi se omogućilo najproduktivnije ponašanje vozila koje je moguće u okviru fizičkih granica. Još jedna prednost regeneracije je što vozilo ne ubrzava kada vozi niz strmu nizbrdicu. Sistem u takvoj situaciji radi kao motorna kočnica, i u isto vreme dodaje energiju u bateriju. Kao novi vrhunski model u gami, AMG GT 63 S E PERFORMANCE svoje performanse dobija od AMG 4.0-litarskog V8 biturbo motora sa 470 kW (639 kS) sa maksimalnim obrtnim momentom od 900 Nm, koji je dostupan u širokom broju obrtaja od 2500 do 4500 rpm. Karakteristika motora je savršeno usklađena sa elektromotorom koji isporučuje svoj maksimalni obrtni moment od 320 Nm od samog starta.

 

Dva dvostruka turbopunjača jednim dijelom obezbjeđuju veliku snagu motora tako što  kombinuju optimalnu reakciju pri malim brzinama motora sa velikim povećanjem snage pri većim brzinama motora. Pored ovoga, kućište turbine je podjeljeno na dva protočna prolaza kroz koje se izduvni gasovi kreću paralelno. U kombinaciji sa dve odvojene cijevi u izduvnoj grani, to omogućena je pojedinačna kontrola momenta dejstva izduvnih gasova na točak turbine. Jedan vod je povezan na izduv prvog i drugog cilindra, a drugi na izduv trećeg i četvrtog cilindra. Cilj je sprečavanje da pojedinačni cilindri imaju nepovoljan efekat na gasni ciklus. Time se smanjuje pritisak izduvnih gasova i poboljšava razmjena gasova.Starter-generator sa kaišnim pogonom (RSG) kombinuje alternator i starter u jednoj komponenti i ima izlaznu snagu od 10 kW (14 kS). Pokreće SUS motori obezbjeđuje osnovno snabdjevanje pomoćnih jedinica kao što su klima uređaji ili svetla za vožnju, na primjer, kada je vozilo na semaforu i kada nivo punjenja visokonaponske baterije više nije dovoljan da podrži nisko naponski električni sistem. RSG izuzetno brzo reaguje jer je integrisan u 400-voltni visoko naponski električni sistem. AMG RIDE CONTROL+ sistem oslanjanja se zasniva na više-komornom vazdušnom oslanjanju sa automatskom kontrolom nivoa, u kombinaciji sa prilagodljivim, elektronski kontrolisanim podesivim prigušenjem amortizera. Ovaj sistem oslanjanja je potpuno nov u AMG GT 4-door Coupé modelima: po prvi put se koriste dva tzv. ”ventila za olakšavanje pritiska”.

 

Ovi potpuno promenljivi kontrolni ventili, se nalaze van amortizera i omogućavaju da se sila prigušenjajoš preciznije kontroliše zavisno od različitih uslova vožnje i režima vožnje: jedan ventil kontroliše prigušenje prilikom istezanja opruga, a drugi kontroliše prigušenje kada točak sabija. Faze oporavka i kompresije kontrolišu se nezavisno jedna od druge. Inženjeri razvoja proširenjem raspona između minimalne i maksimalne vrijednosti sile prigušenja čime je obezbeđena još veća fleksibilnost u projektovanju mapa ponašanja sistema oslanjanja. Zahvaljujući posebnom dizajnu ventila, amortizer brzo i osetljivo reaguje na promjenu putnih površina i uslove vožnje. Vozač može da izmjeni osnovno podešavanje putem AMG DYNAMIC SELECT režima vožnje: pri dodiru dugmeta, karakteristike rukovanja se menjaju, na primjer, od potpunog fokusa na dinamiku u vožnji u "Sport+" režimu do ugodnog krstarenja u postavci "Comfort". Pored toga, podešavanje se može podesiti u tri nivoa nezavisno od režima vožnje putem namjenskog dugmeta. AMG Performance hibridi takođe imaju integrisani AMG DYNAMICS sistem kontrole dinamike vozila. On utiče na kontrolne strategije ESP-a® (Elektronski program stabilnosti), pogon na sve točkove i elektronski kontrolisani ograničeni slip zadnji razlikuje. Na taj način se povećava agilnost bez negativnog uticaja na stabilnost vozila.

 

Datum objave: 01/09/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook