Naslovna > Automobili > Fiat > 500 > Premijerno prikazivanje nove game

Fiat 500

Premijerno prikazivanje nove game

Svjetska premijera game New 500 sa tri paketa opreme za tri različite misije: ACTION, PASSION i ICON...

Nakon prezentacije kabrioleta New 500 „la Prima“ 4. marta, i nakon toga, hečbeka 8. juna, Dan D za kompletiranje projekta New 500 je stigao. U galeriji Pinacoteca Agnelli u fabrici Lingoto u Torinu, Olivije Fransoa – predsjednik brenda FIAT – otkriva cijelu gamu 500, koja je sada spremna za izlazak na tržište, zajedno sa modelom New 500 3+1 „la Prima“ Opening Edition, trećom „karoserijom“ modela New 500, pored kabrioleta i hečbeka.

 

 

 

Dobrodošli u 3+1

 

Kada je počeo prije dvije godine, projekat New 500 je ispunio čitav FIAT sa svojom pozitivnošću, donoseći sa sobom energiju i kreativnost koja nije viđena od 1957. i 2007. godine. Ovo je omogućilo FIAT-ovim dizajnerima i inženjerima da se okrenu budućnosti bez propuštaja ijedne prilike, a istovremeno održavajući kontinuitet sa trenutnim uspjehom modela 500.

 


Od tog trenutka, bilo je prirodno da se dizajnira automobil sa više „karoserija“, poput kabrioleta i hečbeka, ali to nije bilo sve. Kako bi ispratili evoluciju kupaca modela 500, morali smo da odemo korak dalje, da odgovorimo na promjene u zahtjevima kupaca koji su sazreli i čije su se navike promijenile. Mlada osoba koja je izjurila na ulice grada sa svojim modelom 500 nakon posla, sada su „zaposleni mama ili tata“, koja se organizuje da odveze svoje dijete ili djecu do škole ujutro prije nego što ode na posao, a onda na časove plesa ili stranog jezika poslijepodne, i sve uz svojih lične obaveza. Taj kupac je stoga postao porodica kojoj je potreban pristupačniji enterijer, ali koji je još uvek „kul“ onako kako samo 500 može da bude po svojoj prirodi. Tu dolazi New 500 3+1. Sasvim novi, potpuno električni, sa još jednim vratima. Ali još uvek 500.

 


Dizajneri iz centra Centro Stile su radili na pametnom rješenju sa identičnim dimenzijama na kabrioletu i hečbeku, ali sa malim trećim vratima sa suvozačeve strane. Kao i prvi model 500 iz 1957. godine, koji je imao vrata pričvršćena na zadnjem dijelu: povratak korijenima modela, plodonosni je dijalog prošlosti i budućnosti. Rezultat je nova karoserija, pored hečbeka i kabrioleta, sa nepromijenjenim dimenzijama i bez ijednog centimentra dodatog na otisak na zemlji.
Treća „mala vrata“ se otvaraju u suprotnom smjeru, a pošto nema centralnog panela u samim vratima, to znači da možete udobnije da uskočite u automobil, lakše utovarate i istovarate velike predmete i brže i jednostavnije stavljate djecu na zadnje sjedište ili dječije sjedište. Kada zatvorite mala vrata, ne razlikuje se od bilo kog drugog modela 500: isti stil, ista veličina. Sve ovo sa povećanjem težine od samo 30 kg, a bez efekta na upravljivost i potrošnju goriva.
Što se tiče bezbjednosti, vrijedi pomenuti da se „mala treća vrata“ mogu otvoriti samo kada su prednja vrata već otvorena, kako bi se spriječilo da ih putnici pozadi slučajno otvore.

 


Sa verzijom 3+1, model 500 teži da ostane uz kupce koji su promenili svoje navike i zahtjeve, ali ne i svoj ukus. Za kupce koji ne žele da ostave ljepotu i privlačnost koju ima model 500, New 500 3+1 je odgovor. Zahvaljujući pametnom rješenju trećih vrata, svako može da zadrži sve svoje strasti bez pravljenja kompromisa što se tiče stila, istovremeno uživajući u funkcionalnosti koju pruža New 500 3+1.

 

 

Prvobitna verzija: New 500 3+1 „la Prima“

 


Kao i kabriolet i hečbek, New 500 3+1 se predstavlja tokom izlaska na tržište u „la Prima“ Opening Edition verziji, koja je prepoznatljiva po stilu, ekskluzivnosti, tehnologiji i povezanosti.

 


Stil. Očigledno je 500, i kao takav mora da odražava stil i pažnju detaljima. Tri boje su dostupne odmah nakon izlaska na tržište:

 


- Rose Gold


- Glacier Blue


- Onyx Black

 

 

Ekskluzivnost. New 500 3+1 „la Prima“ karakteriše niz ekskluzivnih detalja: 100% LED prednja svjetla sa „Infinity“ dizajnom, dvobojne 17-inčne felne sječene dijamantskom oštricom i sa hromiranim detaljima na prozorima i bočnim panelima. Sjedišta, instrument tabla i volan u eko-koži i ekskluzivni „la Prima“ natpis na konzoli. A što se tiče komfora: prednja sjedišta sa šest podešavanja, patosnice, elektrohromatski retrovizor i „drone view“ parking senzori sa pregledom od 360 stepeni.

 


Tehnologija. „la Prima“ je opremljena sa najnaprednijim sistemima za pomoć pri vožnji:

 

- Inteligentni adaptivni tempomat (iACC) i sistem za centriranje u traci
- Prepoznavanje saobraćajnih znakova
- Autonomni sistem kočenja u hitnim slučajevima sa prepoznavanjem pješaka i biciklista
- Automatsko ograničavanje brzine
- Održavanje u traci
- Zadnja kamera visoke rezolucije sa dinamičnim pomoćnim linijama
- Senzori sa pregledom od 360° za parkiranje i slijepe tačke u gradu
- Automatski Twilight i Dazzle senzori
- Poziv u hitnim slučajevima
- Elektronska parking kočnica

 

 

Takođe ima automatsku klimatizaciju, ključ u obliku kamenčića, brzo punjenje od 85 kW i Mod 3 kabal od 11 kW za punjenje kod kuće ili na javnom punjaču, kao deo standardne opreme. Još bolje, ima 2. nivo autonomne vožnje, što je prisutno prvi put za gradski automobil.

 


Povezanost. Novi Uconnect 5 sistem za informacije i zabavu: 7-inčni TFT display, 10,25-inčni sistem za navigaciju sa ekranom osjetljivim na dodir, DAB radio, Wireless CarPlay / Android Auto, Uconnect Box (telematska kutija koja omogućava povezane usluge) i bežični punjač za pametni telefon.

 

 

Kao i Opening Edition verzija, 3+1 verzija će biti dostupna u PASSION i ICON paketima.

 


New 500 gama: ACTION, PASSION i ICON spremni da naprave revoluciju na polju električnih vozila. Jednostavna, kompletna i krcata sadržajem. Takva je New 500 gama. Tri nivoa podešavanja (početni, srednji, i vrhunski), koji su nazvani ACTION, PASSION i ICON, svaki sa pojedinačnom misijom kao proizvodom, sa najboljim elementima tehnologije, povezanosti i bezbjednosti. Toliko inovativnog sadržaja, što je jedinstveno u segmentu gradskih automobila. A kao električni automobil, 500 je u svačijem domašaju, i cijela gama je usklađena sa novim potrebama vozača: FIAT New 500 je zato automobil s kojim se kreće putem promjena, zajedno.  

 

 

New 500 ACTION: demokratizacija, pristupačnost svima, električne mobilnosti

 


Početni New 500 je idealan električni gradski automobil, napravljen za one koji žele da žive u gradu, centrima i ograničenim saobraćajnim zonama, i one koji voze prosječno 50 km na dan i cijene dinamičnu i ekonomičnu vožnju.
500 ACTION je opremljen elektro-motorom od 70 kW, sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 9,5 sekundi, i ograničenjem brzine do 135 km/h.

 


New 500 ACTION je usmjeren na mlade vozače sa dinamičnim životnim stilom i dnevnom rutinom koja se sastoji od kratkih putovanja i koji žele ekološki odgovoran automobil. Zato su im potrebne autonomija za vožnju po gradu i optimalna bezbjednost, koja se postiže zahvaljujući svim ADAS sistemima. ACTION je savršen automobil za milenijalce koji su fanovi alternativnih oblika mobilnosti, kao što je djeljenje automobila.

 


New 500 ACTION opremljen je litijum-jonskom baterijom sa kapacitetom od 23,8 kWh, što omogućava autonomiju od više od 180 km u WLTP ciklusu, ili preko 240km kada se vozi samo po gradu. Ako izračunam da u proseku dnevna vožnja obuhvata manje od 50 km, to znači da bi kupci morali da bude svoj New 500 svakih nekoliko dana. Velika briga za kupce koji žele da pređu na električne automobile je vrijeme punjenja, te je New 500 ACTION opremljen sistemom za brzo punjenje od 50 kW, kako bi se baterija automobila napunila vrlo brzo. Na primjer, da biste napunili dovoljno energije za vašu dnevnu kilometražu (oko 50km) potrebno je manje od 10 minuta, što je podjednako vremenu potrebnom da npr. negdje doručkujete ili popijete kafu. Sistem za brzo punjenje takođe nudi mogućnost punjenja automobila preko noći u Vašoj garaži kod kuće, koristeći Mod 2 (3 kW) kabl, ili tokom dana dok ste na poslu. „Kombo 2“ utičnica koja se nalazi na zadnjem desnom panelu automobila omogućava brzo punjenje, u AC ili DC varijanti. Za punjenje kod kuće ili napolju, kupci takođe mogu da kupe trofazni Mod 3 kabl od 11 kW, ili uređaj Wallbox u izradi brenda Mopar.

 


New 500 ACTION je dizajniran za mlađe kupce i opremljen je svim ADAS sistemima koji mogu biti potrebni u vožnji po gradu u okviru standardnog paketa, kao što je sistem za otkrivanje zamora vozača (Drowsy Driver Detection), koji prati nivoe koncentracije vozača; sistem za autonomno kočenje u hitnim slučajevima (Autonomous Emergency Braking), koji može da prepozna bicikliste i pješake; sistem za ostajanje u traci  (Lane Keep Assist), sistem koji obavještava vozača da se vrati u traku kada otkrije pomjeranja u trajektoriji; i sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova (Traffic Sign Recognition), koji čita saobraćajne znakove i preporučuje odgovarajuću brzinu. Kada je u pitanju povezanost, New 500 ACTION opremljen je sistemom za informacije i zabavu koji je osmišljen za one koji uvijek žele da budu povezani. Zovemo ga „pametni audio“. Sastoji se od držača za pametni telefon, ergonomične osnove gde možete postaviti svoj pametni telefon vertikalno ili horizontalno, Bluetooth konekcije gde se Vaš pametni telefon povezuje sa zvučnicima ugrađenim u New 500 i posebne aplikacije za idealnu upotrebu i interakciju s automobilom. Tako Vaš pametni telefon postaje centar sistema za informacije i zabavu automobila.  

 


Što se tiče spoljašnosti, ACTION ima halogena prednja svjetla i 15-inčne felne. Unutra, tehnologija omogućava početnoj verziji sadržaje koji su dosada bili dostupni samo u automobilma iz višeg segmenta: od dugmeta za paljenje automobila („Keyless Go“), preko električne kočnice za parking do podesivog 7-inčnog digitalnog TFT ekrana u boji ispred vozača – koji zauzima mjesto klasične instrument table u modelu New 500, i na kome vozač može da vidi najvažnije podatke o automobilu, uključujući autonomiju i status punjenja. Unutrašnjost sadrži crnu vozačku tablu, dok su sjedišta – od Seaqual vune – ukrašena geometrijskim oblikom ševrona i šavovima srebrne boje. 

 

 

New 500 PASSION: electrična mobilnost postaje kul

 


Verzija modela New 500 koja se nalazi u sredini ponude je namijenjena onima koji žele da održe korak sa vremenom i onima koji traže održivost i najnovije tehnologije. New 500 PASSION nudi autonomiju koja je standard, i to ne samo za segment gradskih automobila: 320 km u WLTP ciklusu, što se povećava na 460 km kada se vozi samo u gradu. Ima mogućnost brzog punjenja od 85 kW, tako da se može napuniti do 80% za 35 minuta, ili do 50 km – što je prosečna dnevna razdaljina – za otprilike 5 minuta. Tempomat se dodaje sistemima za pomoć pri vožnji kao dio standardne opreme u ACTION verziji.

 


Brzo punjenje, ali i brzo povezivanje: dok sjedate u automobil, vaš pametni telefon se već poveže sa automobilom, za manje od 5 sekundi. Po zahtjevu, punjenje takođe može da bude bežično, jednostavno stavite svoj mobilni na podlogu za bežično punjenje koji se nalazi u centralnom odeljku pored vozača. Što se tiče spoljašnjosti, PASSION se ističe svojim 15-inčnim felnama sa sjajnim dvobojnim finišom, dok unutrašnjost uključuje sve usluge koje možete koristiti sa svog pametnog telefona i novog Uconnect 5 sistema za informacije i zabavu, sa 7-inčnim ekranom, Wireless CarPlay / Android Auto za povezane usluge putem Uconnect Box, paketom Uconnect usluga za pružanje jednostavnog, udobnog i bežičnog korisničkog iskustva kupcima, i DAB radio.

 


Postoje dva paketa unutrašnjosti: tamni sa crnom instrument tablom i sjedištima od Seaqual recikliranog prediva sa motivom u obliku slova V i srebrnim koncima, ili svjetlije okruženje sa bijelom instrument tablom i plavim sjedištima, koji takođe imaju motiv u obliku slova V.

 


Ukratko, automobil sa najboljom električnom tehnologijom i najnaprednijom povezanošću, ali i automobil koji i dalje vozite kao i svaki drugi, jednostavan kao istinski model 500. Kao i cijela gama, PASSION je opremljen sa selektorom e-Mode za biranje između tri režima vožnje – Normal, Range i Sherpa, za donošenje izbora na osnovu vašeg željenog stila vožnje i zahtjeva.

 


Motor od 118 KS ima izlaznu snagu od 87 kW, postižući maksimalnu brzinu od 150 km/h (samoograničenu) i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,0 sekundi i od 0 do 50 km/h za 3,1 sekundu.

 

 

New 500 ICON: na vrhu svake ponude električne mobilnosti

 


New 500 ICON je istinska ikona stila, tehnologije, materijala i sadržaja. Sveobuhvatni automobil, u skladu sa istorijom modela 500, koji nam pokazuje da su verzije sa vrha ponude, poput modela 500 Riva, uvijek bili najprodavaniji modeli za Fiat.

 


500 ICON je stoga istinska ikona mobilnosti sa autonomijom do 320 km u WLTP ciklusu, što se povećava do 460 km kada se vozi samo po gradu. Brzo punjenje je zagarantovano DC sistemom brzog punjenja, koji dostiže snagu do 85 kW.

 

Takođe je na vrhu ponude u smislu tehnologije unutar automobila: novi sistem za informacije i zabavu na instrument tabli ima 10,25-inčni „cinerama“ ekran osjetljiv na dodir, sa GPS i Uconnet 5 sistemom. Sa svojim horizontalnim oblikom, ekran visoke rezolucije osjetljiv na dodir se savršeno uklapa u instrument tablu automobila, i dizajniran je prema kriterijumima za eliminisanje smetnji vozaču. Uconnect 5 takođe ima Natural Language interfejs sistem sa naprednim prepoznavanjem glasa, tako da možete pričati sa svojim automobilom koristeći izraz za buđenje „Hej Fiat“, u svrhu kontrolisanja postavki autonomije i punjenja programiranje klimatizacije i biranje vaše omiljene muzike.

 


Što se tiče spoljašnjosti High-End verzija se ističe sa svojim 16-inčnim felnama sa sjajnim finišom, dok je unutrašnjost modela New 500 ICON opremljena sa svim izvanredno „cool“ sadržajima koje novi model može da ponudi, kao dio standardne opreme. Počevši od jednog detalja koji ga razlikuje od svih drugih: pasivan ulazak, što nije revolucija, ali jeste nešto što nije nikad prije viđeno u gradskom automobilu iz A segmenta. Još karakterističniji detalj je crni kamenčić bez dugmadi, što je pametan ključ koji možete nositi u džepu ili torbi, koji komunicira sa automobilom i automatski otključava vrata kad se približite automobilu, a onda ih ponovo zaključavanja jednostavnim dodirivanjem ručke na vratima kada odlazite. Dodatni omaž održivijem svijetu od strane modela New 500, predstavlja to što je kamenčić napravljen od specijalnog polikarbonata na bio bazi.

 


Elegancija i ekskluzivnost su vodili dizajnere iz centra Centro Stile tokom biranja blažih, svjetlijih boja za unutrašnjost: instrument table u modelu 500 ICON je u „boji šasije“, odnosno istoj boji koja je korišćena na šasiji. Po zahtjevu, visoko sofistikovane prirodne presvlake koje imaju drveni izgled su dostupne za instrument tablu i volan, koji je napravljen od veganskih materijala umjesto kože. Elegantna sjedišta od Seaqual recikliranog prediva i sa prugastim sivim motivima podsjeća na italijansku visoku modu. Što se tiče presvlaka, možete birati između dvije varijante: tamno sive, sa logoom 500 i detaljima bakarne boje, ili svijetlu sivu verziju uparenu sa plavim tačkama i srebrnim logoom 500 i detaljima.

 

 

Visokotehnološki i povezan

 


Kada su dizajnirali prvi automobil Grupe koji je „rođen električan“, FCA inženjeri izgradili su novu strukturu oko električnog motora, integrišući nove tehnologije za kontrolu, bezbjednost i zabavu. Rezultat je automobil koji ima najbolje dinamične performanse u svojoj klasi, agilan i zabavan za vožnju, komforan, tih i uvijek povezan. Dok smo ga pravili, razmišljali smo o lakoći upotrebe pametnog telefona, kako bismo doveli isti koncept u auto-industriju. To je bila početna tačka tehnološkog „eko-sistema“ modela New 500, usmjerenog na to da pruži korisnicima različite načine da koriste automobil iz i izvan njega, a da to bude lako za upotrebu i intuitivno. Cilj je bio da se u New 500 prebace svi sistemi automatizacije iz domaćinstva koji čine naše živote lakšim i prjatnijim: od Wi-Fi hotspota do Alexa glasovnog asistenta.

 


Sa novim Uconnect 5 sistemom za informacije i zabavu 5. generacije – povezane platforme koju je FCA napravio za budućnost, koja je dostupna na 7-inčnom ekranu u PASSION verziji i 10-inčnom u ICON verziji – možete da napravite sopstveni interfejs sa New 500 i čak koristite napredni sistem za prepoznavanje glasa, koji se aktivira bez kontakta pomoću signala  za buđenje „Hej FIAT“. Elementi povezanosti omogućeni su pomoću novog Uconnect Box-a, koji nudi pristup uslugama „Uconnect Services“ u okviru modela New 500, a jedan primjer je transformisanje automobila u Wi-Fi hotspot na koji se može povezati do 8 uređaja u svakom trenutku. Ove usluge povezanosti su uglavnom rezervisane za više segmente, ali prvi put, FIAT ih je učinio dostupnim na automobilu iz segmenta A, sa elementima izrađenim posebno za svijet električnih automobila. Na primjer, sistem za dinamično mapiranje autonomije (Dynamic Range Mapping), koji prikazuje mapu i dokle možete da vozite, koristeći računice koja uzimaju u obzir maksimalnu moguću distancu na osnovu preostale autonomije i ostalih parametara koji se odnose na efikasnost. Ne samo da FIAT aplikacija znači da možete da pogledate obližnja mjesta za punjenje, već prikazuje grafički i na mapi one do kojih možete da stignete s Vašim trenutnim nivoom baterije. Mape se uvek ažuriraju, preko interneta. Usluga „My Car“ omogućava Vam da provjerite nivo baterije daljinski, direktno s mobilne aplikacije FIAT. „My Remote“ omogućava korisnicima da provjere nivo baterije na daljinu; zakažu punjenje vozila u najpogodnijim terminima; pronađu najbližu javnu stanicu za punjenje, i plate direktno pomoću svog telefona, sa pristupom mreži od 200.000 stanica za punjenje u Evropi; da pronađu tačnu lokaciju automobila; da zaključaju i otključaju vrata; da uključe i isključe svjetla; i da programiraju sistem za klimatizaciju, sve direktno sa telefona. A to je samo početak. Digitalni sistem New 500 je open world, stalno se razvija i ažurira preko interneta, kako bi učinilo iskustvo s modelom 500 još eskluzivnijim.

 

 

New 500 prešao na autonomnu vožnju 2. nivoa

 


New 500 je dizajniran da bude idealan automobil za urbanu upotrebu. Dok smo ga pravili, razmatrali smo svaki aspekat integracije sa gradom, počevši od bezbjednosti, tj. zaštite sa uglom od 360 stepeni. Model 500 zato ima napredne sisteme za pomoć vozaču (ADAS), koji čine vožnju lakšom, bezbjednijom, jednostavnijom i zabavnijom i omogućavaju automobilu da  bude prvi u segmentu koji je opremljen autonomnom vožnjom 2. nivoa.

 


Inženjeri FCA, međutim, nisu se tu zaustavili. Njihov cilj bio je da humanizuju tehnologiju, uvođenjem posebnih rešenja posebno izrađenih za model 500: od elemenata za pomoć vozaču kojima se automobil kontroliše longitudalno i lateralno, do senzora koji detektuju da li vozač drži ruke na volanu. Monitoring nivoa rizika je zato mnogo precizniji, što znači da možemo da učinimo automatska upozorenja manje intruzivnim. Ima još toga: sistem za centriranje u traci (Lane Centering) održava New 500 u centru trake, dok sistem za slijepe uglove u gradu (Urban Blind Spot) koristi ultra-sonične senzore da prati slijepe uglove, i upozori na bilo kakve prepreke pomoću trouglastog svjetla za upozorenje na desnom retrovizoru. U isto vreme, jedanaest senzora sa pokrićem od 360 stepeni pružaju perspektivu drona, kako bi se izbjegle sve prepreke pri parkiranju ili vršenju kompleksnih manevara: skoro ptičja perspektiva  za sve prepreke na putu.

 

 

Normal, Range i Sherpa: svaki za sopstveni stil vožnje

 


Elektrifikacija predstavlja istorijsku prekretnicu, more promjena za automobile i mobilnost, ali ne neophodno i za način na koji vozimo. New 500 daje Vam izbor: svaki kupac može da vozi na svoj način, zahvaljujući ponudi tri načina vožnje, koji se mogu odabrati kako bi se uklopili Vašem stilu vožnje.

 


U modu „Normal“, automobilom se upravlja kao i sa bilo kojim automatikom s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem, ali sa iznenađujuće dobrim performansama za gradski automobil: snaga od 87 kW – što je jednako 118 KS, 220 Nm obrtnog momenta, koji su dostupni odmah, i sa sportskim ubrzanjem od 0 do 50 km/h za 3,1 sekundi, ili od 0 do 100 za 9 sekundi.

 


U modu „Range“, New 500 nudi novo vozačko iskustvo, pomoću samo jednog stopala. Funkcija „jedne pedale“ znači da možete da kontrolišete ubrzanje i usporavanje pritiskom na istu pedalu. Kada je pustite, automobil u maksimalnoj mjeri energiju vraća, dok se potpuno ne zaustavi. Ovaj stil vožnje, idealan za vožnju po gradu, znači da automobil može da povrati veliku količinu svoje energije.

 


Kada je preostala energija na niskom nivou, možete da pređete na „Sherpa“ mod, kako biste optimizovali korišćenje resursa da budete sigurni da ćete stići do svoje destinacije. Kada vozi električni automobil, vozač uvek treba da bude u mogućnosti da stigne do stanice za punjenje, gdje god da se nalazi. „Sherpa“ mod radi pomoću nekoliko komponenti koje smanjuju potrošnju goriva na minimum, kako bi obezbjedio da ili stignete do destinacije navedene na navigacionom sistemu, ili do najbliže stanice za punjenje.

 

 

Tehnološki i društveni „ekosistem“ novog modela 500

 


Kreativnost, ljepota i smisao nisu dovoljni za mijenjanje paradigme. Sve ono što okružuje vozilo, način na koji sve međusobno deluje, su takođe važni. FCA tim je stoga izgradio pravi sistem fizičkih i digitalnih usluga i rješenja oko projekta New 500, radi omogućavanja vožnje bez emisija što je više moguće. Ovo je bio duh koji je rezultovao stvaranjem mreže uz model New 500, zajedno sa našim izvanrednim partnerima, kako bismo obogatili i pojednostavili električnu mobilnost, i kako bismo je učinili prijatnijim. Od uređaja easyWallbox – rješenje za punjenje kod kuće prema principu „uključi i puni“ koje je ekskluzivno ravila kompanija ENGIE Eps, preko „My Easy Charge“ aplikacija (razvijenih od strane kompanije Digital Solutions) za pronalaženje mjesta za punjenje bilo gdje u Evropi, do jedne kartice za punjenje i plaćanje, koja je prihvaćena širom Evrope na skoro 200,000 stanica za punjenje. Što se tiče osiguranja, Assicurazioni Generali nudi prilagođena rješenja na osnovu stila vožnje i načina upotrebe vozila.

 

 

Oni koji se brinu zbog prelaska na električni New 500 imaju Fiat Goe LIVE, besplatnu aplikaciju za iOS i Android koja služi za simulaciju korišćenja modela 500e. Simulacija ističe potencijalne ekonomske i ekološke pogodnosti korišćenja modela New 500 umjesto trenutnog automobila kupca. Aplikacija takođe nudi korisne informacije o iskustvu e-mobilnosti, može da pronađe stanice za punjenje širom Evrope, i dozvoljava vam da naručite New 500 preko interneta.

 


Na kraju, FCA je započeo svoj Vehicle-to-Grid (V2G) projekat, koji koristi baterije električnih automobila kao sisteme za distribuiranje uskladištene energije. U saradnji sa kompanijama ENGIE Eps i Terna, najveća takva fabrika na svijetu je nedavno otvorena u distriktu Mirafiori, omogućavajući dvosmjernu interakciju između potpuno električnih automobila kompanije FCA i električne mreže. Pored punjenja vozila, projekat će takođe koristiti njihove baterije da pruži usluge stabilizacije mreže, što je sada u pilot fazi testiranja. Kada postane potpuno operativno, biće moguće povezati 700 modela New 500, što će – zajedno sa 12.000 solarnih panela na krovu fabrike – rezultovati smanjenjem emisija CO2 za preko 2.100 tona.

 

 

Novi 500 sada pjeva skroz drugu pjesmu

 


U svjetskoj auto industriji, sistemi zvučnog upozorenja (AVAS) su praktično isti u svim automobilima: obični, anonimni električni zvuk, dok New 500 pjeva skroz drugu pjesmu, inspirisanu najautentičnijom italijanskom kreativnošću. Vrijeme restartovanja i oporavka zahtjeva muziku koja će da prati ono što mnogi nazivaju „novim normalnim“. New 500 predstavlja promjenu na svoj sopstveni način.

 


Stoga je napravljen jedinstven i originalan izbor, sistem zvučnog upozorenja (AVAS). Zvučno upozorenje pješacima je sada zakonska obaveza za električna vozila koja se kreću brzinama do 20 km/h, što New 500 – pri brzinama većim od 20 km/h – pretvara u „muziku“, korišćenjem melodije koji je komponovao Nino Rota za Amarcord, film koji simbolizuje italijansku kulturu i nonšalantnost, baš kao i model 500.

 

 

New 500 i njegov stil, materijali i boje: ljepota i duša

 


Tokom dizajniranja modela New 500, stilski centar brenda Fiat, Centro Stile, fokusirao se na dušu automobila: proizvod koji bi trebalo da bude izraz italijanskog duha. Upravo je italijanska kreativnost ono što obilježava stil i dizajn modela New 500: električni automobil koji je takođe prelijep, i prava inspiracija u svijetu gradskih automobila bez emisija štetnih gasova.

 

New 500 je stoga prvi električni automobil sa dušom koja oličava njegov čitav životni vijek, koji se sastoji od 63 godine istorije i uspjeha. Sve što vam treba da sve to shvatite je da pogledate njegov prednji dio: dizajneri su osmislili veoma čist prednji dio, kako bi mu dali takoreći moćan identitet. Od njegovog pojavljivanja 1957. godine, izgled tog „čistog izgleda“ modela 500 može biti povezano sa licem „električnog“ automobila, što je istinski jedinstveno u automobilskom svijetu. Silueta takođe prati igru aluzija između prošlosti i budućnosti: sve tri generacije modela 500 definiše ista centralna linija, što je karakteristika njihovih propocija. To je takođe silueta koja se ističe u saobraćaju, koja izražava svoju jedinstvenost, i koja je napravljena da bude prenešena na model za 2020.

 


Model 500 ostaje vjeran sebi, ali je prošao obnovu: dodavanje baterije ispod novog poda je pružilo priliku za stvaranje automobila sa novim dimenzijama, evoluciju u skladu sa svojim originalnim proporcijama: New 500 je malo širi, duži, međuosovinski razmak je širi i čak su i felne veće, dok se unutrašnost može pohvaliti prostranijim putničkim dijelom. Šasija je u odgovarajućim proporcijama, što je rezultovalo većom stabilnošću.

 


Sveukupno, izgled modela New 500 u svoje tri varijante – kabriolet, hečbek i 3+1 – odaje utisak snažnijeg i robusnijeg karaktera, kompaktnijeg i elegantnijeg, sa čistim, jasnim linijama i jednostavnim, krivudavim linijama. Svi njegovi unutrašnji prostori su redizajnirani da daju putnicima utisak daška svježeg vazduha, kao da sjede na „romantičnoj klupi“. Kroz konstantnu interakciju između prošlosti i budućnosti, mnoge aluzije se prave oblicima korišćenim u prvom modelu 500, poput tanane, čiste i elegantne instrument table, minimalističkih dugmadi, koja su postavljena kao dirke na klaviru; sada kultne okrugle instrument table ili volana, koji sada ponovo ima dva kraka. Takođe, unutrašnjost je istim elegantnim detaljima obogaćena i organizovana, raznih modularnih dijelova za odlaganje tu su kako bi se zadovoljile sve potrebe putnika.

 


U poređenju sa prethodnim verzijama, New 500 je izrazito elegantniji i sofistikovaniji, uključujući i izbor materijala. Dok se 500 iz prošle decenije sve više i više približavao svjetovima dizajna enterijera i mode, mi smo sa jedne strane iskoristili New 500 da osnažimo ovu vezu korišćenjem prefinjenijih tekstila sa prugastim i detaljima sive boje. Sa druge strane, naglasili smo snažniju vezu sa prirodom i lijep utisak koji ostavljaju tople i blage boje, sa elementima koji ukazuju na inovacije, koji upućuju na električnu dušu modela New 500, što je povezano sa velikom zainteresovanošću za brigom o održivosti.

 


Sve je ovo ostvareno potragom za ekološkim i recikliranim materijalima, što je rezultovalo korišćenjem veganske kože i Seaqual prediva, reciklirane plastike koja je dijelom dobijena iz okeana, na sjedištima, bojama koja su zamjena za hrom i patosnica od recikliranih vlakana.

 


Još jedan novitet je tretman instrument table modela New 500: isti kao i boja šasije, stila koji je sada kultan za model 500, specifično za naglašavanje koncepta evolucije i prefinjenosti i brige i pažnje posvećene enterijerima. Materijali koji su izabrani za presvlačenje instrument table su inspirisani prirodnim elementima, poput drveta, sa inovativnim tretmanima koji uključuju trodimenzionalno i grafičko štampanje i tkanje koji podsećaju na koncept zanatstva, oba interpretirana modernim stilom tipičnim za model 500.

 


Što se tiče palete, boje modela New 500 se uglavnom prelivaju, kako bi izrazile emocije i naglasile inspiraciju iz prirode, a nijanse u ponudi podsećaju na materijale iz prirode, kako bi se osnažio prefinjen, razvijen karakter modela New 500. Kao što možete vidjeti iz boja verzije Opening Edition, tri ekskluzivne boje („Ocean Green,“ „Mineral Gray“ i „Celestial Blue“) koje su inspirisane osnovnim elementima prirode sada su dostupni za cijelu gamu. Druge nove boje su „Earth Gray,“ koja je na prvi pogled „klasična“ bronza za bisernim sjajem, suptilna i elegantna i koja oživljava kada na nju pada svjetlost i prikaže tačkice svijetlo plave (iste boje kao logo 500e), što je čini modernom, živahnom i „električnom“ bojom; „Glacier Blue“, keramička, delikatna i neopipljiva nijansa, gdje se plava, zelena i svijetlo siva sastaju u živoj boji koja ne „vrišti“ s krovova; „Rose Gold“, biserna boja fine granulacije, što rezultuje fluidnim, prestižnim metalik izgledom. Zatim je tu i „Cloud Gray“, siva sa vrlo vidljivom granulacijom. U kombinaciji sa mat detaljima, ova boja proizvodi izuzetno opipljiv i smjeli izgled. Tu je i „Ice White“, klasična pastel bijela modela 500, jednostavna, elegantna i bezvremena. Konačno, „Onyx Black“, crna s čistim sjajem, minimalistička, ali upadljiva.

 

 

„Sky Drive“, bašta na krovu koja priča o održivoj duši modela New 500

 

„Sky Drive“, novi park koji će Fiat otvoriti u Torinu, će se nalaziti na krovu zgrade Lingoto, i otvoriće se na isti dan kad i muzej Casa 500, 4. jula, 2021. godine. Na krovu zgrade Lingoto, bivše fabrike koja predstavlja jedan od prvih preobražaja industrijske arheologije 90-ih godina prošlog vijeka, prošlost i budućnost će se spojiti da stvore „Sky Drive“. Razvijen od strane tima specijalista vođenih arhitektom Benedetom Kameranom (Benedetto Camerana), projekat pokriva 27.000 m2 pješačkih zona, drumova i vrtova. Inspirisan je Haj lajn parkom u Njujorku, zelenom rekonstrukcijom nadvožnjaka na Velikoj jabuci kojim su se nekad prevozila dobra iz Čelsija u srce Menhetna. Arhitetka Benedeto Kamerana, koji je bio vođa ovog projekta sa svojom torinskom firmom, je stvorio panoramski park na visini sa raznovrsnim biljkama. Takođe, „Sky Drive“ prijeti da postane najveći viseći vrt u Evropi: krov bivše fabrike na visini od 28 metara će postati lokacija zelene površine koja će se prostirati na preko 6.000 m2, kao rezultat pažljivog biranja najkvalitetnijeg drveća, od velike prirodne vrijednosti koji će odavati utisak ponovnog osvajanja izgrađene okoline. Sistem ekoloških rezeorvara, koji sakupljaju vodu i vlagu za navodnjavanje biljaka će omogućiti izgrađivanje naočigled spontan nikle bašte, koja će se savršeno uklapati u svoje okruženje. Raspored zelenila će takođe biti otjelotvorenje jedne od naših filozofija, uz stvaranje različitih tematskih oblasti u zavisnosti od njihove blizine lejama sa cvijećem galerije Pinacoteca Agnelli – koja će ih koristiti za zabavne edukativne aktivnosti namenjene deci – ili restoranu koji bi trebalo da se otvori na krovu iznad unutrašnje staze tamo, koji će ih koristiti kao urbanu spoljnu baštu za bilje koje će biti domaće. Takođe može biti zeleni prostor koji će pričati priču grada i njegovog razvoja. Planirano je da „Sky Drive“ bude mnogo više od bašte. Takođe će biti projekat posvećen zelenilu kako bi objasnio model New 500 i njegov svijet, ekološke brige brenda Fiat i novo održivo lice regionalne prestonice u podnožju Alpa. To nije sve. Četvrti sprat galerije Pinacoteca Agnelli će takođe biti domaćin muzeja Casa 500, koji će biti fokusiran na istoriju kultnog automobila brenda Fiat, u prošlosti, sadašnjosti i budućnost. Za više informacija, „Virtual Casa 500“ virtuelni muzej se sada može posjetiti na linku.

 


Zajedno s projektom Vehicle-to-Grid i LeasysGO! inicijativom za dijeljenje automobila, „Sky Drive“ pomoći će da Torino postane nova „zelena pluća“ Italije. I to nije sve. U decembru, opet u Lingotu, u blizini Eataly Torino, zaslugom Oskara Farinetija i njegovog preduzetničkog genija, otvoriće se Green Pea kao prvi zeleni maloprodajni park na svijetu fokusiran na temu „poštovanja“: 15.000 m2 na 5 spratova, usmjeren na promjenu našeg odnosa s energijom, kretanjem, našim domovima, odjećom i razonodom. Tamo gdje održivi proizvodi, stvoreni u skladu sa Zemljom, vazduhom, vodom i ljudima, više nisu dosadan posao već postaju zadovoljstvo. Prizemlje – koje će biti poznato kao „Life“ – organizovaće prvo prodajno mjesto budućeg e-Viilage-a, koje će prodavati samo održive električne i hibridne automobile kao što je New 500, koji će biti dostupan u „la Prima“ verziji. Zgrada u kojoj će biti Green pea izgrađena je imajući na umu održivost: geotermalne bušotine, fotonaponski i solarni paneli i komponente za prikupljanje energije vjetra i oporavak kinetičke energije. Otvoriće se u Lingotu u Torinu početkom decembra ove godine, s glavnim međunarodnim razvojnim planom za sljedećih nekoliko godina.

 

 

Maksimalno prilagođavanje uz MOPAR dodatke

 


MOPAR tim je radio na modelu New 500 od prve skice pa nadalje, zajedno sa kolegama iz sektora za inženjering, Stil i Proizvod, sa ciljem da ponudi najveću mogućnost prilagođavanja. Autentični dodaci kompanije MOPAR su stoga idealno proširenje različitih paketa opreme u ponudi. Dodaci su savršeno u skladu sa duhom modela, dizajnirani da pojednostave i „naturalizuju“ iskustvo električne vožnje kupca u ime kontinuiteta.

 


MOPAR je radio na četiri područja koja predstavljaju dušu modela 500 i njegovih kupaca. Najpotpuniji izraz dat je modnom elementu, sa paketima koji pospješuju različite moguće nijanse elegancije i prepoznatljivosti „pametnog tunelskog džepa“, sve do boja prednjeg i zadnjeg logotipa. U paketu Sport Techno izvršeno je istraživanje polja koja čine dio istorije ovog modela podizanjem snažne sportske prirode automobila na drugi nivo, na primjer ekskluzivnim aluminijumskim felnama od 17 inča.

 


Konačno, najveća briga i pažnja posvećena je životnoj sredini, u razvoju dodataka od recikliranih materijala ili materijala koji mogu dalje da se recikliraju, npr. materijal koji se koristi za čuveni ključ u obliku kamenčića, tražeći etiku u estetici, bez gubljenja naslijeđa automobila: otuda svjetovi „etike i estetike“ i „Budi ponosan“, briga da iskustvo kupca u električnoj vožnji bude uvek jednostavno i prirodno. Jedan primer je kabl sa oznakom 500e. Ovo možda izgleda nebitno, ali svaki detalj je pažljivo dizajniran da poboljša život, uključujući i ono vrijeme tokom punjenja.

 

 

Licenciranje, ponovo razmotreno za model New 500

 


Nova generacija savremenih predmeta i dodataka razvijena je za New 500 model, inspirisana konceptima estetike i etike i rezultatom saradnje Centro Stile, dizajnera i stilista. Kolekcija, idealno otjelotvorenje filozofije modela 500, spaja vrijednosti ljepote i pretvara ih u svakodnevnu dodatnu opremu koja slavi stil, dizajn i neponovljivu ličnost gradskog automobila brenda Fiat, ali uvek sa pogledom usmjerenim ka budućnosti. Ovaj fokus na održivosti oblikovao se u izboru organskog pamuka za dukseve i majice i recikliranih i veganskih materijala za torbe i dodatke. Fiat Licensing je stoga uspostavio partnerstvo sa brendovima kao što je Wrad, koji reciklira grafitni prah - stvoren tokom proizvodnje elektroda - za bojenje odjeće; Sarabanda, proizvođač dječije odjeće od organskog pamuka; i Carpisa, koji prave torbe na točkiće od recikliranih plastičnih boca. 

 

Datum objave: 24/10/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook