Naslovna > Automobili > Mazda > CX > Premium na japanski način
FOTO GALERIJA (21)

Test – Mazda CX-5 CD175 Revolution Top

Premium na japanski način

Sa redizajniranim CX-5 modelom Mazda je fino izbrusila svoja vrhunska tehnološka dostignuća i ponudila automobil za kojim će glave okretati i najprobirljiviji kupci...

Prije tačno godinu dana imali smo priliku testirati Mazdu CX-5 sa bogatom opremom Revolution i pogonskom kombinacijom sastavljenom od 2.2-litarskog dizel agregata, šestostepenog automatskog mjenjača i elektronski kontrolisanog 4x4 pogona. Godinu dana kasnije sjeli smo za upravljač svježe redizajniranog CX-5 modela, sa najbogatijim Revolution Top paketom opreme i identičnom pogonskom kombinacijom. I u jednom i u drugom slučaju očekivanja su nam bila visoko postavljena. Podsjećamo da je CX-5 jedan od najreprezentativnijih modela u gami japanskog proizvođača, koji je do sada dobio čak 57 različitih industrijskih nagrada. Takvim podatkom sa mogu pohvaliti samo malobrojni modeli u SUV klasi.

 

Na početku testa pokušali smo otkriti po čemu se redizajnirani model vizuelno razlikuje od prethodnog. Izvana su te

promjene zaista teško uočljive. Naime, treba imati oštro oko pa primijetiti da je saćasta maska hladnjaka zamijenjena lamelarnom. Glavna svjetla su modernije stilizovana i osvježena sa dnevnim LED diodama, a u drugačijoj konfiguraciji su i svjetla za maglu, te zadnje pozicije. Najveća novost je ugradnja pokazivača pravca u bočne retrovizore. Kao i do sada, kupcima Mazde CX-5 na raspolaganju stoji pet paketa opreme: Emotion, Challenge, Attraction, Revolution i Revolution Top. Već od početnog CX-5 dolazi kao potpuno opremljen automobil sa ručnim klima uređajem, audio sistemom i visokim nivoom sigurnosne opreme... Sve ostalo predstavlja nadograđivanje u skladu sa željama i potrebama kupaca, a često i sa njihovim društvenim statusom. Činjenica je da će CX-5 poput testnog poželjeti samo najzahtjevniji kupci, koji ne žele praviti nikakve kompromise.

 


Takvi kupci su po pravilu veoma zahtjevni, pa smo i testu najbolje opremljenog Mazdinog SUV-a morali pristupiti s malo više kritičkog stava, nego što bi to bio slučaj da smo sjeli za upravljač trenutno najpovoljnijeg modela. Sa početnom Emotion opremom, dvolitarskim benzinskim agregatom (165 KS), šestostepenim ručnim mjenjačem i prednjim pogonom, ovaj CX-5 do registracije košta 48.800 KM. Na sasvim drugoj strani cjenovnika je reprezentativni testni model, za kojeg do registracije treba izdvojiti čak 80.600 KM. Za taj novac su danas dostižni i mnogi premium modeli iz programa Mercedesa, Audija, BMW-a, Volva... kojima najbolje opremljena Mazda CX-5 želi parirati. No, da li ona to može? To je definitivno pitanje snage njenog imidža, jer je sve ostalo tu. Mazdina trenutna snaga se najbolje osjeti po ulasku u enterijer najbolje opremljenog CX-5, koji miriše i izgleda kao punopravan premium automobil. Većina površina koje su najčešće izložene dodirima prstiju su presvučene mekanim materijalima i kožnim presvlakama, dok ostatak pokriva tvrda reljefna plastika. Monotoniju plastičnih crnih površina razbijaju aluminijumski ukrasi i lakirani dekorativni umeci, mada još koji svjetliji detalj ne bi bio suvišan. Da smo kojim slučajem u kabinu ušli zatvorenih očiju i oslonili se na čulo dodira, nedvosmisleno bismo zaključili da je riječ o njemačkom automobilu. Završna obrada je jednostavno perfektna.

 


Multifunkcionalni trokraki upravljač je za poželjeti, kako izgledom, funkcionalnošću, tako i osjećajem koji pruža u vožnji. Tri okrugla instrumenta, sa dva analogna i jednim digitalnim poljem, neodoljivo podsjećaju na Alfa Romeo, a što je najbitnije veoma su pregledni. Vozačka pozicija je ugodna. Tome značajno doprinose električno podesivo sjedište i upravljač, koji se pomjera po visini i dubini. Staklene površine su velike i propuštaju puno svjetlosti u kabinu, koja nam je omogućila da uočimo i prvi nedostatak. Naime, podešavanje temperature na automatskom klima uređaju pri jakom dnevnom svjetlu zbog refleksije nije jednostavno, a osim toga isti se nalazi prenisko na centralnom grebenu. Noću je ovaj problem neutralisan, ali i tad nam se čini da je displej klima uređaja trebao biti pregledniji. S druge strane, pohvale treba uputiti na račun novog 7-inčnog na dodir osjetljivog ekrana, koji je zamijenio dosadašnji, osjetno manji 5-inčni. Na ekranu se prikazuju funkcije Mazdinog MZD multimedijalnog sistema, koji objedinjuje komunikaciju, zabavu i navigaciju. Dodirna funkcija aktivna je dok automobil stoji, a nakon toga MZD-om se upravlja isključivo putem okruglog HMI komandera sa pet klasičnih prekidača ili pomoću glasovnih komandi. Mazda prati aktuelne multimedijalne trendove, što znači da u CX-5 možete primati i odgovarati na elektronsku poštu, provjeravati aktuelnosti na Facebooku i Twitteru, slušati muziku sa interneta pomoću pametnih telefona ili sa prenosnih uređaja poput iPoda, CD plejera ili USB-ova.

 

Melem na ranu svim audiofilima je Bose Premium audio sistem sa 9 zvučnika. U najbogatijoj opremi vozaču asistiraju brojni elektronski sistemi, pored kojih parking senzori i zadnja širokougaona kamera djeluju kao zastarjela tehnologija. Pri kretanju na uzbrdici kočnicu će dvije sekunde zadržati HLA sistem, i-Stop će samostalno zaustaviti i pokrenuti motor u "gradskom" stani/kreni režimu vožnje, a tu je i sistem za kontrolu pritiska u gumama. Inteligentni SCBS sistem, koji u radu koristi radar za nadzor prostora ispred vozila, ima mogućnost samostalnog preventivnog kočenja u rasponu brzine od 4 do 30 km/h. Sistem reaguje u svim onim slučajevima kada "zaključi" da vozač ne registruje potencijalnu opasnost ispred vozila i da zbog toga može doći do fatalnog kontakta. Pozdrav dobrodošlice, ali i "svjetlosni" ispraćaj kad se udaljavate od automobila po noći pruža "Comming/leaving home" funkcija, koja omogućava odgođeno gašenje Full LED svjetala. Zadnji SCBS sistem, koji se takođe oslanja na radarsko skeniranje prostora oko vozila, može da zakoči automobil pri kretanju unazad, u svim situacijama kada prepozna potencijalnu opasnost. Ovaj sistem je najkorisniji pri izlasku sa skučenih i nepreglednih parkirališta. SBC/MRCC radarski tempomat za održavanje brzine i rastojanja sa mogućnošću automatskog kočenja je još jedan hvale vrijedan sistem asistencije, koji podiže sigurnost pri vožnji autoputem.  Mazda CX-5 ima i sisteme za nadzor mrtvog ugla, održavanja putanje u saobraćajnoj traci pri brzinama iznad 65 km/h, ali i sisteme za kontrolu pokreta, kretanje vozila, bicikala, pješaka izvan vidnog polja vozača bočno i iza vozila.

 


Ako kažemo da je Mazdin pogon jedan od najsavremenijih na tržištu nećemo biti nimalo pretenciozni. Skyactive tehnologija mnogima je "trn u oku", jer omogućava japanskim dizelašima da ispune Euro 6 normu bez skupih katalizatora. Osim toga, za njih je vezan i jedinstveni kompresioni omjer od 1:14. Za pogon CX-5 je rezervisan samo jedan 2.2-litarski dizel agregat sa dva nivoa snage od 150 i 175 "konja". Slabiji nudi 380 Nm obrtnog momenta, a jači testni čak 420. Oba su dostupna na 1.800 obrtaja. Od 0 do 100 km/h s testnim modelom smo stizali za obećane 9,4 sekunde, a na testnoj stazi smo potvrdili i maksimum od 204 km/h. Ono što nismo uspjeli je potvrditi fabrički obećane prosjeke potrošnje. Na otvorenoj cesti smo prosječno trošili oko 7,5 litara, a po gradu 9, 10 i više. Iskreno, nismo ni očekivali da ćemo dostići obećanih 4,9 litara na otvorenoj cesti, jer je testni CX-5 težak oko 1.600 kg i kotrlja se na 19-inčnim alu naplacima, sa gumama dimenzija 225/55. Osim toga sa 175 KS i dinamičnim dizelašom jako teško ga je voziti s pola noge na gasu. Ko se želi posvetiti ekonomičnoj vožnji, slabiji dizelaš sa 150 KS se nameće kao logičniji izbor.

 

Za kraj ćemo još jednom ponoviti cijenu testnog modela. Ako vam se 80.600 KM poslije svega nabrojanog čini mnogo, ne trebate se osjećati neugodno. Mi smo sigurni da Mazda CX-5 ima sve što i njeni evropski konkurenti, sve osim imidža, koji domaći uvoznici tek treba da izgrade i podignu do nivoa na kojem su njihovi konkurenti. Sa odličnim Mazdinim automobilima poput testnog CX-5 to im ne bi trebala biti tako teška misija. 

Datum objave: 11/11/2015
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook