Naslovna > Automobili > Volkswagen > Amarok > Premium u okvirima klase
FOTO GALERIJA (71)

Test – VW Amarok Highline 3.0 TDI 4MOTION Automatic

Premium u okvirima klase

Novi VW Amarok donosi dah svježine u klasi privrednih vozila koja se u večini slučajeva smatraju kao puke radne mašine. Luksuzno opremljeni i vrhunski motorizovani Amarok postavlja nova mjerila u klasi pa je nešto veća cijena od konkurenata opravdana. Performanse: od 0 do 100 km/h za 7,9 sekundi, maksimalna brzina 193 km/h... Piše: Alden Hadžagić

Obzirom na VW reklamnu kampanju za model Amarok ''100 % premium 100% pickup'' moramo početi od toga. Kao što se zna pojam ''premium'' u posljednje je vrijeme postao dosta eksploatisan u auto-industriji pa kao takav i pomalo devalviran. Pošteno govoreći titulu ''premium'' u apsolutnim mjerilima zaslužuju automobili koji se mogu nabrojiti na prste jedne ruke dok svi ostali mogu o tome razmišljati isključivo u okvirima klase kojoj pripadaju. Zbog toga odmah moramo reći da je Volkswagenov reklamni slogan dobro osmišljen jer novi Amarok u odnosu na Pick-up konkurenciju zaista nudi premium ugođaj – od opreme do pogonske grupe.

 


Koncern Volkswagen relativno je kasno ušao u ovaj privredi zanimljiv segment. Iako je to činjenica mora se priznati da je u posljednjih 6 godine VW ispekao zanat te ne samo dostigao nego već u nekim segmentima i prestigao vrlo jaku konkurenciju.
Što se dizajna tiče u odnosu na prvu generaciju Amaroka nema nikakvih drastičnih promjena jer za nekakvim oštrijim rezovima nije ni bilo nikakve potrebe, tim prije što je Amarok Pick-Up a ne šminkerski SUV. Uostalom sva Pick-up vozila decenijama liče jedna na druge što je i logično jer im je namjena potpuno ista.

 

 

Sve veća popularnost Pick-up vozila uzrokovala je logičku posljedicu a to su veći zahtjevi kupaca. Osluškujući želje i primjedbe vlasnika prve generacije Amaroka odgovorni u Volkswagenu odlučili su se za neke korake koji će napraviti odmak od konkurencije. Tim prije jer analiza do sada isporučenih primjeraka pokazuje da se većina kupaca odlučila za najskuplji model. Dakle, bogato opremljeni pa samim tim i skupi Amarok itekako ima smisla...
Možda najupečatljiviji potez nalazi se ispod prednje haube – umjesto dosadašnjeg 2.0 TDI motora isključivo se nudi 3.0 V6 TDI sa tri nivoa snage. Najslabija verzija raspolaže sa pristojnih 163 KS, u sredini ponude nalazi se varijanta sa više nego solidnih 204 KS dok smo mi uživali u čarima top verzije sa punih 224 KS i 550 Nm maksimalnog obrtnog momenta. No, to nije sve jer se naglim potapanjem desne pedala kratkotrajno oslobađa još 20 KS koje mogu biti od presudne važnosti u graničnim uslovima vožnje.

 


Pogon na sve točkove izveden je preko opjevanog Torsen diferencijala najnovije generacije i to sa fiksnim omjerom 60/40% u korist zadnje osovine. Iako mnogima nije do toga moramo reći da takva konfiguracija ovjesa pruža prave vozačke užitke. U sklopu transmisije nalazi se i ZF-efov automatski mjenjač sa 8 stepni prenosa. Radi se o klasičnom automatskom mjenjaču sa hidropretvarečem a ne dvije suhe spojke pa se mora priznati da radi odlično. Svaka eventualna kritika na rad mjenjača slobodno se može okarakterizirati kao drskost.

 

 

 

Da je rad mjenjača dobar najbolje svjedoče podaci o ubrzanju, maksimalnoj brzini i prosječnoj potrošnji – 7,9 sekundi, 193 km/h i 8,9 l/100 km.
Motor transplantiran iz prestižnih modela VW koncerna pravi je generator snage. Bez obzira na trenutnu opterećenost Amarako ubrzanja i međuubzanja su na nivou sportskih automobila iz relativno bliske prošlosti. Onima koji nam ne vjerujemo savjetujemo da obavezno dogovore probnu vožnju...

 


Osječaj za volanom je moćan. Povišen položaj, duga hauba i generalno velike dimenzije vozila daju vam veliku dozu samopuzdanja. Upravljanje je začuđujuće precizno pa ćete radne zadatke obavaljati sa zadovoljstvom. Preglednost je odlična ali za one manje vješte ugrađena je kamera za olakšanu vožnju unazad...Logično, vožnja u gradu donosi niz očekivanih problema – teško nalaženje odgovarajućeg parking mjesta i veliki krug okretanja od 13 metara. Ali, na sve se navikne pa i na to.
Već se prilikom prve ozbiljnije vožnje može zaključiti da je ovjes podešen baš onako kako treba. Što se tiče prednjeg neovisnog sve je manje - više očekivano dobro pa posebno, prijatno, iznenađenje predstavlja zadnji most za lisnatim gibnjevima. Iako se večini takvo rješenje čini, najblaže rečeno, starinskim moramo reći da je u želji da kroz unutrašnje blatobrane pođe euro paleta to zapravo jedino moguće rješenje. Svaka vrsta modernog ovjesa ''pojela'' bi dragocjene centimetre u širini prvog dijela tovarnog prostora. 
Kada već spominjemo transportne mogućnosti recimo da kupcima savjetujemo obaveznu doplatu za čvrstu navlaku preko tovarnog prostora jer u suprotnom postoji mogućnost da neko vaš teret jednostavno otuđi ako vam vozilo nije ''na oku''. Iz toga je lako zaključiti da su uobičajene sedmičnie nabavke jedino moguće ako ćete iz shoping centra pravo kući. Ostavljanje predmeta na zadnja sjedišta nikako ne savjetujemo jer će vam u roku pola sata neko razbiti staklo i sve odnijeti. Naravno, Amarok nije ni zamišljen kao porodični automobil za svakodnevnu upotrebu pa ove mane treba shvatiti samo kao savjet za one koji ga imaju namjeru koristiti kao jedini automobil u porodici.

 


Luksuzno opremljena unutrašnjost asocira na skuplje putničke automobile i po tome se Amarok izdvaja od grubih, isključivo za transport predviđenih, Pick-up vozila. Uz veliki kolor displej osjetljiv na dodir dolazi i sve ono što može podići komfor tokom putovanja. Tu je i specifičan sistem za regulisanje nivoa glasova putnika. Kada se sistem aktivira glasovi putnika sa zadnje klupe čuju se preko zvučnika pa je ''deranje'' bespotrebno. Oblik sjedišta, ergonomski raspoređene komande, automatski klima uređaj, sistem navigacije, odličan zvuk audio sistema i kožom obložena sjedišta samo su neke od stavki koje se mogu svrstati u premium segment, što se privrednih vozila tiče.
Sve u svemu cilj je postignut. Cijena testnog modela do registracije je 95,668 KM što zapravo otkriva ciljnu grupu kupaca kojih evidentno ne nedostaje. Na osnovu gore napisane cifre lako je zaključiti da ovakvog Amaroka neće niko kupiti da u njemu prevozi betonske mješalice, balvane, blokove cigle i cement. Takvima je namijenjena bazna verzija koja se dobije u zamjenu za 58,829 KM. Ovako bogato opremljeni model kupit će prvenstveno oni koji žele pokazati društveni status. Sa premuim Amarokom moći će prevoziti skupe sportske rekvizite na odabrane lokacije do kojih će stići brzo i ekonomično. Šta više i odlazak u pozorište bit će sa stilom...      
 
 

Datum objave: 28/05/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook