Naslovna > Automobili > Kia > Sportage > Preporod koji zapanjuje
FOTO GALERIJA (15)

Test - Kia Sportage 1.7 CRDi Urban

Preporod koji zapanjuje

Druga generacija Sportage je dizajnerski savremena, bogato opremljena i iznenađujuće udobna, a u kombinaciji sa manjim dizel agregatom i izuzetno ekonomična. Veliki napredak u odnosu na prethodnika oslikava i cijena, prema kojoj Kia više ne spada u klasu jeftinih alternativa, već punopravnih konkurenata renomiranim evropskim modelima...

Treća generacija Kije Sportage debitovala je u aprilu prošle godine, a promovisana je kao novo čedo sada već dokazanog dizajnera Petera Schreyera, čovjeka odgovornog za potpuno novi vizuelni identitet vozila ovog korejskog proizvođača. Nedugo nakon azijskog i evropskog debija, Kijin kompaktni SUV stigao je i u našu zemlju, te nam se tako ukazala prilika da testiramo možda i najprimamljiviju opciju u pogledu uloženo-dobijeno, tačnije 1.7-litarski dizelski CRDi model sa prednjim pogonom i Urban paketom opreme.

 

 

 

 

 

Kako Kia igra na kartu dinamičnosti. koju je uobličio upravo bivši Audijev, a sada glavni Kijin dizajner Schreyer, i Sportage je oblikovan u prepoznatljivom maniru, kombinacijom čistih jednostavnih površina i oštrih linija. Prednja sekcija svakako je najizražajnija, jer uz zanimljivo oblikovani odbojnik najviše pažnje privlače upadljiva svjetla, kao i gril motora, koji je najzaslužniji za prepoznatljivost Sportagea, kao pripadnika velike Kia porodice. Bočne linije su smirenije, ali i na ovom modelu nalazimo sada već zaštitni znak u obliku specifičnog utora, koji se proteže od početka prednjih vrata do obruba zadnjih blatobrana. Atraktivni 17-colni aluminijumski naplaci i retrovizori sa integrisanim pokazivačima pravca dodatno poboljšavaju povoljan ukupni vizuelni utisak, koji je takođe izražen i na zadnjem dijelu, najviše zahvaljujući svjetlosnoj grupi i V obliku zadnjeg stakla. Sa dužinom od 4.440, širinom od 1.855 i visinom od 1.645 mm, Kijin SUV je po pitanju dimenzija u određenoj prednosti nad konkurentima, što je posebno izraženo po pitanju enterijera.
 

 

 

Da se Kia svojim vozilima u potpunosti pridružila u prvom redu evropskim konkurentima na najbolji način je demonstrirao enterijer. Iako se radi o četvrtom po redu paketu opreme Urban, iznad kojeg se nalaze čak tri još bogatija podijeljena na Sport, Motion i Limited, naš model po pitanju opremljenosti, dizajnu i kvalitetu materijala jednostavno nije ostavljao prostora za bilo kakve negativne kritike. Istim epitetima koji važe za vanjštinu možemo ocijeniti i unutrašnjost novog Sportagea, jer atraktivan dizajn kompletnog enterijera je prvo što će se primijetiti u ovom modelu. Nakon smještanja na prilično udobna sjedišta, pred vozačem će se naći lijepi kožom opšiveni trokraki upravljač, iza kojeg su pozicionirani pregledni i potpuni analogno-digitalni instrumenti osvijetljeni kombinacijom bijelog i crvenog kolorita.

 

 

Centralni greben predstavlja školski primjer kako organizovati komande ugrađene opreme, a da one budu i pregledne i lako opslužive. U slučaju Kije Sportage na središnjem grebenu postavljen je fabrički audio-uređaj sa USB, iPod i AUX konektorima i komandama na upravljaču, dok su odmah ispod postavljene komande serijske automatske dvozonske klimatizacije. Kao što smo i spomenuli, kvalitet materijala je na visokom nivou, upravo kao i završna obrada, kojoj se zaista nema šta zamjeriti. Što se tiče ponude prostora ona će na prednjim sjedištima zadovoljiti i dvometraše, što važi i za zadnju djeljivu klupu. Da se pri razvoju Sportagea posebno mislilo i na funkcionalnost, pokazuje i veoma prostrani prtljažnik, koji u osnovnoj konfiguraciji mjeri čak 564, a sa preklopljenom zadnjom klupom krajnje 1.353 litre.

 

      MOTOR             RAZUMAN IZBOR           
Jedna od brojnih novina dočekala nas je ispod prednjeg poklopca u obliku 1.7-litarskog CRDi common-rail turbodizelaša, koji pomoću turbo punjača na izduvne gasove i hladnjaka vazduha pri 4.000 o/min oslobađa 115 KS, dok je najveći obrtni moment od 260 Nm razvučen između 1.250 i 2.750 o/min. Uglađeni turbodizelaš osim što plijeni pažnju, ističe se i finom usklađenošću sa šestostepenim ručnim mjenjačem, podešenim da u prvom redu štedi gorivo.

 

 

Test dinamičnosti dočekali smo sa priličnom radoznalošću, jer smo se što prije htjeli uvjeriti kako će se ponašati kombinacija 1,5 tona teškog vozila i 1.7-litarskog turbodizelaša sa 115 KS. Zahvaljujući pažljivo proračunatim stepenima prenosa, Kia Sportage nas je prijatno iznenadila izraženom poletnošću, što bez većih problema prati i mekše podešeno ogibljenje sastavljeno od prednjih dvostrukih poprečnih ramena i zadnje multilink osovine. I pored povišenog klirensa, te mekše trimovanog ogibljenja, Kia Sportage je veoma sigurno vozilo, koje određene slabosti pokazuje tek na samom limitu, kada u pomoć priskaču standardni ESC program stabilnosti sa integrisanom TCS kontrolom trakcije. Svakako treba istaći da Sportage Urban serijski dolazi i sa Hill Assist sistemom, kao i DBC aktivnim kočenjem prilikom vožnje nizbrdo.

 

 

S obzirom na to da se naš 1.7-litarski dizelski model može dobiti samo sa prednjim pogonom, terenskoj vožnji smo pristupili sa određenom dozom rezerve. Svakako, naš Sportage bio je sposoban za lakše terenske izlete, tačnije za blaža iskušenja, u obliku savladavanja razumnih uspona ili prepreka. Da je Kijin kompaktni SUV u prvom redu namijenjen asfaltnim podlogama, pokazao je ne samo izraženi komfor u vožnji, već i solidne performanse u obliku maksimalne brzine od 176 km/h i ubrzanja od 0 do 100 km/h od 12,5 sekundi. Osim kapacitetnih disk kočnica obogaćenih ABS, BAS, EBD i CBC sistemima, odličnu ocjenu zaslužuje i ekonomičnost, jer ova varijanta Sportagea se svakih 100 kilometara zadovoljava sa prosječne 6,3 litre eurodizela.

 

Datum objave: 16/06/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook