Naslovna > Automobili > Hyundai > ix55 > Prestiž po diskontnoj cijeni
FOTO GALERIJA (14)

Test - Hyundai ix55 3.0 CRDi Priviledge

Prestiž po diskontnoj cijeni

Najveći Hjundaijev SUV donosi bogatu opremu, uzoran kvalitet, savremen dizelaš i uverljivu pogonsku tehnologiju, koja se u poređenju sa evropskom konkurencijom prodaje po diskontnoj ceni...

Svi dosadašnji Hjundaijevi pokušaji da uđe u evropski luksuzni segment sa limuzinama XG i «grandur» završavali su se manje-više ispod očekivanja, pa su se Korejci okrenuli za njih puno otvorenijoj Americi. Zbog takvog odnosa Hjundai je prvo američkoj klijenteli pre dve godine ponudio svoj reprezentativni SUV, koji je s one strane Atlanskog okeana poznatiji kao «hjundai verakruz». Odličan prijem na američkom tlu skrenuo je pažnju Evropljana, koji su poučeni dobrim iskustvima sa «santa feom» s neskrivenim zanimanjem posmatrali za broj veći model. Zahvaljujući velikom interesovanju Veracruz je krajem 2008. stigao i na evropski kontinent, gdje je u skladu sa novom politikom označavanja preimenovan u pomalo nemaštovito ime ix55. Da su Korejci krajem devedesetih kojim slučajem među limuzinama imali jedan model poput ix55, njihov prodajni bilans u Evropi sigurno bi bio neuporedivo bolji.

 

 

 

 

 

Masivna karoserija 4.840 mm dugačkog SUV, koji na prvi pogled izgleda impoznatno u dizajnerskom smislu otkriva da je Hyundai još uvijek u potrazi za pravim identitetom, tačnije adekvatnom maskom hladnjaka, koju bi po uzoru na BMW, Mercedes i Audi dijelili svi njegovi ekskluzivni modeli. Novi brend Genesis jedan je od takvih pokušaja... Vizuelni utisak je ipak, veoma dobar, jer ix55 nudi puno oku ugodnih detalja poput velikih 18-inčnih alu naplataka, plastičnih zaštita karoserije, dodatnih pragova i atraktivnih pozicionih svjetala izvedenih u LED tehnologiji. Interesantna vanjština, u slučaju testnog modela naglašena je trendovskom Vanilla White bojom, te hromiranim detaljima. Tako ušminkano novo "lice" na tržištu privlači i veliku pažnju drugih učesnika u saobraćaju, a posebno vlasnika nekog od aktuelnih Hyundaijevih modela, kojima je ix55, konačna potvrda moći i snage korejskog proizvođača. Interesantan je i odnos vlasnika brendiranih SUV-ova, koji u pojavi ix55 vide ozbiljnu prijetnju njihovim neuporedivo skupljim statusnim simbolima.

 

 



Da su njihova strahovanja opravdana, dokazuje luksuz, koji je upakovan unutar prostrane karoserije najvećeg evropskog Hyundaija, koji ima čak sedam sjedišta. Dva dodatna, koja su uronjena u podnicu prtljažnika nisu tu samo pro forme kao kod većine konkurenata. Kada se rasklope, izgledaju poput standardnih sjedišta i nude sasvim solidan komfor. Hyundai ix55 na domaćem tržištu se nudi sa dva bogata paketa opreme, početnim Elegance i stepenicu višim Priviledge, kojim je opremljen testni model. Spisak serijske opreme otkriva da su Korejci široke ruke, jer od starta nude ABS i ESP, dvozonsku klimatizaciju, CD MP3 muzički sistem sa šest zvučnika (dva visokotonca, aux i USB kontakt), multifunkcionalni upravljač, putni računar, tempomat, automatske brisače sa grijačima, hromirane ručke na vratima i masku hladnjaka, 18-inčne alu-naplatke, ali i niz drugih dodataka, koji se kod konkurencije doplaćuju. Testirani model između ostalog bio je bogatiji za kožni enterijer, sa grijačima sjedišta u oba reda, električno podešavanje suvozačevog sjedišta, Xenonska svjetla, memoriju vozačkog okruženja (dva različita položaja) i bočne pragove.

 

 

 

Komfor vožnje je na očekivano visokom nivou, kao i ponuda prostora u oba reda sjedišta. Zahvaljujući dvozonskoj klimatizaciji sa duplim komandama putnici iz drugog reda samostalno podešavaju temperaturu. Korisnih pretinaca ima dovoljno, kao i odlagališta za boce i čaše, što ukazuje na veoma promišljen pristup u projektovanju automobila. Ugrađeni materijali su kvalitetni, najveći dio armature obložen je mekanom guma-plastikom, a veoma uvjerljive su i plastične imitacije karbona. Osvjetljenje instrument table u bijelo-plavoj kombinaciji je ugodno, dok je središnji stub kao kod Santa Fea sav u plavom. Prekidači su logično raspoređenji, opsluživanje je jednostavno, a ergonomija za najvišu ocjenu. Preglednost je na nivou klase, a mrtve uglove pokrivaju parking senzori sa zvučnim daljinometrom. Posebna priča kod Hyundaijevog najvećeg SUV-a je pogon. Za razliku od američkog tržišta, na kojem je prednost data 3.8-litarskom benzincu DOHC benzincu, za Evropu je namijenjen potpuno novi 3.0 CRDi agregat, sa 240 KS i obrtnim momentom od 451 Nm. Prvi susret sa njim i hiljadu pređenih kilometara upućuju na zaključak da su Korejeci napravili odličan posao. Veliki šestak je uglađen gotovo poput benzinca i ne treba da budne čudno ako ga Hyundai uskoro ponudi i Amerikancima. Snagu razvija ujednačeno već od niskih obrtaja, tačnije u opsegu od 1.750 do 3.500 o/min, koje proizvođač navodi kao najučinkovitije.

 

 

 

 

Nijednog trenutka ne odaje da mu dvije i po tone, koliko teži poluopterećeni ix55, predstavljaju ozbiljan teret. Za dobar odziv motora u velikoj mjeri zaslužan je i odlični VGT automatski mjenjač (Shiftronic), jedan od najboljih u klasi. Više od svega ovaj šestostepeni "automatik" sa mogućnošću ručnog "šaltanja" oduševljava bestrzajnim prenosom snage, te brzim rakcijama na promjene pritiska na papučici gasa. U kombinaciji sa automatskim 4x4 pogonom, čiji se prenos snage između osovina može ručno ograničiti do odnosa 50:50, Hyundai ix55 je dinamički uvjerljiv na svim vrstama podloga. Iako nije klasični terenac, njegove off-road mogućnosti su iznad očekivanja, čak i u kombinaciji sa neterenski orijentisanim gumama dimenzija 245/60 R18. Zimski uslovi vožnje, u kojima smo odvezli većinu testa, dodatno su nam potvrdili da je ix55 više nego sposoban i siguran i u najgorim vremenskim uslovima. Šlag na tortu dolazi na kraju, a u Hyundaijevom slučaju ova uzrečica je više nego opravdana. Naime, testni ix55 sa više nego bogatom Priviledge opremom, kojoj nedostaje jedino navigacija pa da bude top, do registracije košta 84.580 KM. Koliko je to dobra ponuda, najbolje svjedoči činjenica da je najbliža konkurencija u startu skuplja od 30 do 40.000 KM. ix55 možda neće biti najpopularniji model u klasi, ali je sigurno da će kupci BMW-a, Audija ili Mercedesa sada dvaput razmisliti prije kupovine.

 

Datum objave: 23/03/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook