Naslovna > Auto moto sport > Preteći ili ne preteći?

Formula 1 – Malezija

Preteći ili ne preteći?

Velika nagrada Malezije pripala je Seabastianu Vettelu, koji je do prvog mjesta došao ingnorisavši timske odredbe i pretekavši Marka Vebbera u 46 krugu

Nakon zanimljive prve ovosezonske trke koja je vožena u Australiji najbrži karavan na svijetu obreo se u Maleziji. Staza Sepang, jedna od najmodernijih i najsavremenijih u F1 kalendaru, te kao takva nudi odlične preduslove za istinski automobilistički spektakl. Široka asfaltna podloga, dugačke i po visokim standardima obezbijeđene zaustave površine, kraljevski boksovi... No šta vrijede sav taj komfor i glamur, kada su tribine ovog velelepnog zdanja, u nedjelju na dan trke manje više bile poluprazne. Pomalo otužna uvertira za drugu ovosezonsku trku Formule 1 pokazala se odličnom podlogom za sve ono što se u nešto manje od dva sata dešavalo na stazi.

 

Poslije kiše koja je obilježila kvalifikacije, mnogi su očekivali i kišnu trku. Mada je pokvasila stazu u nedelju i uslovila kišan start, nije je bilo u nastavku. Ali jeste bilo uzbuđenja. Prvo je već na startu priredio Fernando Alonso, koji u prevelikoj želji za liderskom pozicijom, u prvoj seriji krivina napravio početničku grešku i oštetio “nos” bolida, udarivši odzada u vodećeg Sebastiana Vettela. Umjesto da ga pozovu u boks, poprave štetu i vrate čitav bolid na stazu Ferrarijevi stratezi su odlučili da rizikuju. Rizik im se nije isplatio, a prednje krilo Alonsovog bolida se spektakularno otkinulo i završilo ispod bolida blokiravši prednje točkove u punoj brzini na startno-ciljnoj ravnini. Španac je tako već u drugom krugu završio u pijesku pored staze i za njega je trka bila završena na veoma glup način. U tom trenutku Vettel je pritisnuo papučicu gasa i poveo F1 karavan u trku taktičkog nadmudrivanja.

 

Da nije bilo ovaj put dezorijentisanog Kimija Raikkonena i raspoloženog Pastora Maldonada, koji su u određenim trenutcima vodili zanimljive duele, većina automobilskih zaljubljenika koji su poranili da pogledaju trku u Maleziji, mogla je mirne duše da prespava najveći dio nje, i da se trgne iz sna tamo negdje oko 44 kruga. Ono što je u međuvremenu bilo vrijedno spomena su tek nostalgično skretanje Lewisa Hamiltona u boks McLarena, odnosno totalna konfuzija u boksu Sahara Force India F1 tima. Tim  indijskog biznismena Vijaya Mallaye, ostao je bez obadva bolida zbog novog sistema šarafljenja točkova, koji je u potpunosti zakazao i onemogućio zamjenu točkova. Žalosno! Prva izmjena guma dovela je Marka Webbera ispred Vettela, a iza njihovih leđa su se izdvojili Hamilton i Nico Rosberg u veoma dobrom Mercedesu. Kod druge izmjene Hamilton izbija ispred Vettela, ali ga ovaj nekoliko krugova kasnije prelazi s lakoćom i poredak se vraća u “formaciju”. Za Christiana Hornera prvog čovjeka Red Bull tima i njegovog kolegu iz Mercedesa Rossa Brawna, trka je bila gotova već u 40 krugu (voženo 56). Iz boksa Red Bulla Webberu i Vettelu je naloženo da smanje opterećenje bolida, čuvaju gume i zadrže pozicije. Slična naredba otišla je na adresu Hamiltona i Rosberga. Ista situacija u dva tima je potpuno drugačije rezultirala.

 

U 46. krugu Vettel ignoriše timske odredbe i prestiže Webbera. Mada je Australac nakon trke tvrdio da je motor njegovog bolida bio, u od tima sugerisanom “netrkačkom” režimu rada, Vettel ga nije tako lako obišao. Bila je to prije muška borba, koju bi u svakoj drugoj situaciji istinski ljubitelji F1 poželjeli da gledaju svakog vikenda. Ovako, visoko podignut srednji prst Webbera upućen Vettelu nakon preticanja sugeriše nam da uzbudljiva borba, koju smo gledali nije bila baš na “ravne časti”. Nekako istovremeno Rosberg je stigao Hamiltona, osjetio da je brži i zatražio od boksa da mu dozvole preticanje. Ross Brawn je bio kategoričan i tražio da zadrži četvrtu poziciju. Nijemac ga je poslušao, mada mu čini se takva odluka nije nimalo lako pala. Ni Hamiltonu nije bilo svedno što je i javno priznao kada je rekao da je u nedjelju treće mjesto na pobjedničkom postolju zaslužio Rosberg, te da mu nije prijatno što bolji plasman i bodovi ide na njegov konto. S druge strane atmosfera između Vettela i Webbera na pobjedničkom postolju je bila veoma mučna, nimalo prijateljska, a osvajanje prva dva mjesta čini se nikada sumornije nije proslavljeno u Red Bull timu. Pobjednička taktika se tako nakon Malezije našla na velikom iskušenju, jer je donijela dragocjene bodove, ali i napravila veliki razdor među vozačima.

Datum objave: 26/03/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook