Naslovna > Automobili > Audi > A8 > Pretendent na presto
FOTO GALERIJA (43)

Predstavljamo – Audi A8

Pretendent na presto

Četvrta generacija najluksuznijeg Audija sigurnim korakom je zakoračila u automobilsku digitalizaciju, ali i otišla korak dalje na polju autonomnog upravljanja, koje sigurnost vožnje dovodi u komfor zonu. Audi smatra da mu je to dovoljno da nadmaši konkurenciju i izbije na prvo mjesto u klasi...

Četvrta generacija Audija A8 je predstavljena početkom ljeta na gala manifestaciji u Barseloni, kojoj je prisustvovala i naša ekipa. Ona masovna, prva javna prezentacija održana je na sajmu automobila u Frankfurtu, gdje su „osmicu“ mogli vidjeti, ali i kaparisati njeni mnogobrojni ljubitelji iz cijelog svijeta. Za njemački Audi sa novim A8 „počinje nova era automobilskog luksuza“ koji je dobio jednu potpuno drugačiju, digitalnu dimenziju. Iz čuvenog Audijevog mota „Napredak kroz tehniku“ izrodio se automobil koji već danas ima mogućnost praktikovanja potpuno autonomne vožnje, ali i niz ostalih složenih i inteligentnih operacija zahvaljujući kojima kretanje na točkovima prelazi na novi, viši nivo...

 

 

 

No krenimo redom, od dizajna. Za njega je kao i do sada najodgovorniji prvi čovjek Audijevog kreativnog odjela, Marc Lichte, koji u svojoj stvaralačkoj biografiji ima upisan i koncept Proloque iz 2014. Novi A8 je u najvećoj mjeri razvijen baš na dizajnerskoj osnovi ovog koncepta i njegovih kasnijih razrada. Mada je riječ o potpuno novom automobilu, A8 ne donosi radikalne promjene u odnosu na prethodnika, čije su konture, rekli bismo, moderno evoluirale i još su vidljive ispod novog „odijela“. Proloque je „osmici“ posudio potpuno novu „single frame“ masku hladnjaka, koja se iz ovalnih varijacija u najnovijoj verziji transformisala u široku šestougaonu formu. Bočni uglovi su postali oštriji, dok su gornji i donji ublaženi oblinama. I dok je kod prethodnika maska dominirala po visini, sada je primat dat njenoj širini, koja zahvaljujući blještavom hromu vizuelno uvećava ionako veliki automobil. Najveći Audi sa ovim detaljom je značajno porastao u očima posmatrača, mada su u praksi promjene milimetarske. Da budemo precizniji, dužina je porasla za 37 milimetara. Standardni model je sada dugačak 5,17, a produžena „Lang“ verzija raskošnih 5,3 metara. Još jedan savremeni vizuelni detalj je zaslužan za impresivniji doživljaj masivne aluminijumske karoserije nove „osmice“. To je nova OLED zadnja svjetlosna grupa, koja se zahvaljujući svjetlosnoj lajsni proteže čitavom širinom automobila, koja je smanjena za četiri milimetra (1.945 mm). Na prednjem dijelu uz impozantnu novu masku dominiraju najsavremenija HD Matrix laserska LED svjetla. Gledajući s boka, najveće promjene su se desile na krovnom C stubu, koji je kod novog modela stanjen, pa novi A8 izgleda dinamičnije. Duh promjena se oslikava i kroz nove dezene aluminijumskih naplataka, te veće hromirane ukrase čiji je zadatak da dodatno naglase pojedine dijelove karoserije.  

 

Automobilski luksuz je sa novom „osmicom“ sigurno zakoračio u budućnost, a ona će, ako je suditi prema sadašnjim tredovima, biti potpuno digitalizovana. Mada su nam mnogi proizvođači do sada ponudili po jednu, pa čak i dvije, odnosno tri generacije digitalnih enterijera, čini se da nijedan od njih nije otišao toliko daleko kao Audi. Klasični prekidači su izgubili primat, a Audi ih je zamijenio na dodir osjetljivim tasterima i ekranima, dok su na viši nivo dovedene glasovne i gestovne komande. Takav digitalni ambijent nudi jedinstven osjećaj za upravljačem, kakav su do prije samo deceniju ili dvije na filmskom platnu nudili futuristički svemirski brodovi. Dosadašnju klasičnu instrument tablu sa okruglim analognim mjeračima i velikim info displejom u sredini je zamijenila nova, potpuno digitalna. Mada je Audijeva klasika imala i imaće još dugo svoju draž, teško je uputiti bilo kakvu zamjerku digitalnim Full HD instrumentima, koji se projektuju na 12,3-inčnom ekranu visoke rezolucije (1.920x720 piksela). Kombinacija oku ugodne pozadinske svjetlosti, živopisnih boja i interesantnih grafičkih rješenja djeluje opijajuće na ljudski vid, kao što to recimo rade video igrice. Zbog te činjenice i najokorjelijim zagovornicima „klasike“ biće teško uputiti iskren prigovor prema svemu onome što u prostoru oko upravljača nudi Audijeva modernizacija. Virtuelna stvarnost dominira i centralnim grebenom. Glavnu ulogu tu ima multimedija sa 10,1-inčnim ekranom, a sporednu klimatizacija kojom se upravlja pomoći 8,6-inčnog ekrana. Oba su na dodir osjetljiva i visoke rezolucije, sa modernim i veoma elegantnim grafičkim rješenjima. I putnici u drugom redu su uključeni u savremeni sistem upravljanja sa na dodir osjetljivim, mobilnim tabletom, koji između ostalog može da posluži i kao telefon. Mogućnosti luksuziranja su očekivano raskošne, a veliki broj rješenja ima poslovni predznak. Poseban naglasak je stavljen na aktivnu komunikaciju sa ostatkom svijeta. Kao vrhunac brige prema veoma zahtjevnim bogatim kupcima Audi je predstavio novi, jedinstveni sistem masaže stopala, koji je integrisan u naslon suvozačevog sjedišta. U egzotična rješenja treba svrstati posebnu liniju mirisnih ambijentalnih osvježivača, specijalno razvijenih za A8, ali i novu generaciju unutrašnjeg LED osvjetljenja. 

 

Očigledan tehnološki napredak, te veliki iskorak ka digitalizaciji enterijera i automatizaciji vožnje u slučaju nove „osmice“ odrazio se i na cijenu. A ona na njemačkom tržištu startuje od 90.600 eura, koliko treba izdvojiti za najpovoljniji standardni model, odnosno od 94.100 eura, koliko košta produžena verzija. Podsjećamo da direktna konkurencija, koju čine Mercedes S-klasa (S 350d 4Matic, 88.447 €) i BMW 7 (730d, 87.200 €) u ovom trenutku nudi nekoliko hiljada eura povoljnije alternative, što do sada nije bio slučaj. Nakon što je sa tri prethodne generacije strpljivo gradio imidž luksuzne limuzine, Audi sa četvrtom generacijom A8 jasno ističe kandidaturu za novog lidera klase. 

 

 

 

MOTORI
Prvi modeli Audija A8 biće dostupni sa trolitarskim V6 TFSI (340 KS) i TDI (286 KS) motorima. Nakon toga njemački proizvođač namjerava da ponudi dvije 4.0-litarske V8 jedinice, TDI sa 435 KS i TFSI sa 460 KS. Vrh ponude će biti šestlitarski W12 benzinac sa 585 KS. U ponudi će se naći i produženi A8 L e-tron model sa 3.0 TFSI benzincem od 449 KS, koji će imati mogućnost potpune električne vožnje do 50 kilometara. Kako bi zadovoljio sve veći broj električnih potrošača, Audi je „osmicu“ opremio sa jačom 48-voltnom instalacijom. To je omogućilo da svi motori budu kombinovani sa remenski pokretanim alternator-starterom (BAS). On je omogućio njemačkim inženjerima razvijanje takozvanog lakog hibridnog sistema (engleski MHEV - mild hybrid electric vechicle), koji omogućava kretanje (krstarenje) vozila na električni pogon sa isključenim SUS motorom, te njegovo uglađenije starovanje. U ovaj sistem je uključena i proširena start/stop funkcija, sa rekuperacijom energije do 12 kW. Osim boljeg iskorištenja energije kočenja, sa MHEV-om je postignuta i smanjena potrošnja do 0,7 litara na 100 pređenih kilometara.

 

AUTONOMNA VOŽNJA
Sa novom „osmicom“ predstavljen je automobil sa visokim stepenom „vještačke inteligencije“, koji je primarno razvijen za automatsku vožnju. Ona se za sada nudi u ograničenom okviru „traffic jam pilot“ sistema. To praktično znači da automobil ima mogućnost samostalnog upravljanja, sa naglaskom na gradski stani/kreni režim vožnje do brzine od 60 km/h. U takvom režimu vozač ima potpunu slobodu da radi šta hoće, odnosno ne mora da drži ruke na upravljaču niti da prati stanje na putu. Novi A8 između ostalog ima i sistem samostalnog parkiranja, sa daljinskim upravljanjem preko pametnog telefona i myAudi aplikacije. Zahvaljujući mogućnosti „komuniciranja“ sa okolinom i sa infrastrukturom, A8 se u realnom vremenu može prilagoditi uslovima za vožnju. U mnoštvu naprednih rješenja koja su u njega ugrađena, posebno su izdvojeni aktivno vješanje (podesivo za 80 mm) i sistem upravljanja na svim točkovima. Prvi sistem zahvaljujući radaru koji skenira put ispred vozila omogućava nezavisno podešavanje svakog pojedinačnog točka prema konfiguraciji puta. Rezultat je vrhunski spoj udobnosti i stabilnosti. Drugi sistem omogućava vrhunsku pokretljivost i dinamiku. Sve u svemu, to Audiju A8 omogućava jednostavnu promjenu karaktera iz udobne limuzine u dinamičan automobil sportskih performansi.

 

IZJAVA
„Sa novom „osmicom“ smo predstavili potpuno novi dizajnerski jezik, koji će se u budućnosti primijeniti i na ostale kućne modele. Ponosan sam na novu bočnu liniju sa znatno nižim težištem, zahvaljujući kojem automobil izgleda mnogo dinamičnije. Audijeva „single frame“ maska je evoluirala. Sada je spuštena niže i značajno je proširena, što je rezultiralo sportskom siluetom. Pozadinu smo učinili jedinstvenom zahvaljujući elegantnim OLED svjetlima. Sa enterijerom smo ponudili sasvim drugačiji način upravljanja. U centru pažnje su sada na dodir osjetljivi displeji, koji su naprosto „stopljeni“ sa ostatkom enterijera, zbog čega sve djeluje kao jedna cjelina“ - Marc Lichte, šef dizajna Audi AG.

Datum objave: 28/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook