Naslovna > Automobili > Kia > Sportage > Provjerene vrijednosti i novi dizelaš
FOTO GALERIJA (22)

Test - Kia Sportage 1.6 CRDi LX Edition

Provjerene vrijednosti i novi dizelaš

Aktuelni Sportage na tržištu je već pet godina. U drugom LX Edition paketu sa potpunom opremom i novim 1.6 CRDi dizel motorom prije svega se nameće racionalnim kupcima, koji s novim automobilom žele postići najbolji mogući omjer uloženog i dobijenog...

 

Četvrta generacija Kije Sportage svjetlo dana ugledala je u septembru 2015. godine, a krajem prošle predstavljena je u svježijem, redizajniranom izdanju. Sa redizajnom su napravljene blage estetske korekcije, koje su donijele određeni dah svježine bez prevelikog odmaka od originalnog koncepta. Sportage je tako s prednje strane ostao dinamičan sa visoko podignutim glavnim svjetlima i masivnom maskom hladnjaka, dok pozadi sa novim spojenim svjetlima sada neodoljivo liči na savremeni Porscheovim modelima. Iz ugla Kijinih kupaca ova dizajnerska inovacija donijela je vizuelni napredak, jer je Sportage približila skupljim premijum modelima. Lijep detalj s vana predstavljaju i 17-inčni alu naplaci sa Hankook gumama dimenzija 225/60, zatim svijetli krovni nosači i retrovizori sa LED pokazivačima pravca. Svi oni koje ne zadovoljava ovakav optički nastup, mogu ga nadograditi sa skupljim paketima opreme, a posebno sa GT Line paketom, koji u vanjski dizajn unosi dozu sporta i dinamike.

 

 

Podsjećamo da Kia uz Sportage na domaćem tržištu nudi četiri paketa opreme: LX Active, LX Edition, EX Fresh i GT Line. Od testne LX Edition opreme dobija se sve što je potrebno za ugodnu vožnju. Tu su standardni elementi poput klima uređaja sa ventilacionim otvorima za drugi red sjedišta. Svi prozori imaju električne podizače, na instrument tabli je putni računar sa 3,5 inčnim displejom, a standardni su i tempomat, te limitator brzine sa komandama na kožom obloženom upravljaču. Novi audio sistem dolazi u kombinaciji sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom i modernom grafikom, koja omogućava bežično povezivanje sa pametnim telefonima ili klasičnu konekciju preko USB i AUX konektora. Analogni instrumenti sa bijelim pozadinskim osvjetljenjem dizajnirani su tradicionalno, te su kao takvi veoma pregledni i ne zamaraju oči na dužim putovanjima. Sve za vožnju neophodne informacije vozaču su dostupne preko 3,5-inčnog displeja sadržajnog putnog računara. Multifunkcionalni upravljač lijepo je oblikovan, a njegov obruč pruža ugodan oslonac za ruke. Vozač u Sportageu ima povlašten položaj, jer je centralni greben blago zakrenut ka njemu. Preglednost je dobra, mada su pri parkiranju dobrodošli zadnji parking senzori koji su serijska oprema u testnom paketu. Prednja sjedišta su veoma udobna, a takav utisak odaje i platneni materijal sa kojim su obložena. Na zadnjoj klupi ima dovoljno prostora za ugodan smještaj tri odrasle osobe, a za porodične potrebe sasvim dovoljnim se čini i prtljažnik čija osnovna zapremina kod modela sa dizel motorima iznosi 480 litara.

 

Kijini najjači aduti do sada su bili rekordna sedmogodišnja garancija, ali i veoma solidan kvalitet materijala i savršne izrade. I aktuelni Sportage ih zadržava. S druge strane, pojedini plastični materijali u enterijeru čine se estetski skromnijim od očekivanja, ali je sve zauzvrat veoma čvrsto sastavljeno i ne ostavlja prostora realnim kritikama. Kombinacija prednjeg McPherson vješenja i zadnjeg multilinka rezultira sa solidnom udobnošću, odnosno uvjerljivim upijanjem neravnina. I aerodinamika je odrađena sasvim zadovoljavajuće pa na visokim brzinama nema puno neželjenih šumova i buke. Vješanje je poprilično čvrsto, a upravljenje solidno precizno. Za održavanje dinamike vožnje u okvirima granica fizike serijski je zadužena kombinacija ABS, EBD i BAS kočionih sistema, a tu je i ESC sa TCS sistemom koji onemogućava proklizavanje pogonskih točkova. Za većinu svakodnevnih aktivnosti, koje se sa automobilom obavljaju na asflatu, prednji pogon je više nego dovoljan. Vozači koji na svojim svakodnevnim rutama imaju makadam, strme uspone ili uzbrdice, mogli bi da razmisle o investiciji u 4x4 pogon, koji je dostupan i uz testni motor. Testni Sportage sa drugim LX Edition paketom opreme i jačim 1.6 CRDi motorom sa 136 KS, koji je kombinovan sa prednjim pogonom i šestostepenim ručnim mjenjačem do registracije košta 45.790 KM. Na sve to Kia daje rekordnu sedmogodišnju garanciju ili do 150.000 pređenih kilometara, što ovaj model čini još zanimljivijim ljubiteljima kompaktnih SUV modela, koje podsjećamo da je najpovoljniji Sportage na domaćem tržištu sa početnim benzinskim i dizelskim motorima dostupan po cijeni od 40.990 KM. 

 

 

POGON

 

Dizelska osnova, ali i prava mjera

 

Za bh. uslove gdje je najveća brzina na autoputu ograničena na 130 km/h, a svakodnevna prosječna brzina najčešće ispod 50 km/h, novi dizelaš se nameće kao idelna mjera snage i ekonomičnosti. Od redizajna Sportage je dostupan sa savremenim 1.6 CRDi dizel motorom u verzijama sa 115 i 136 KS, koji je zamijenio dosadašnji 1.7 CRDi dizel agregat. Testni model sa 136 KS je imao pogon na prednje točkove, a ovdje treba naglasiti da je ovaj motor dostupan i sa 4x4 pogonom što nije bio slučaj kod prethodnika. Novi motor zadovoljava najstrože Euro 6d-TEMP ekološke standarde sa emisijom CO2 od 128 g/km. On raspolaže sa 320 Nm obrtnog momenta koji je dostupan od 2.000 o/min. U praksi nam se novi motor svojim vučnim sposobnostima predstavio kao idealna mjera za 1.579 kg težak testni automobil. U kombinaciji sa šestostepenim ručnim mjenjačom od 0 do 100 km/h smo stizali za 11,2 sekunde, dok najveća deklarisana brzina za ovu pogonsku kombinaciju iznosi sasvim pristojnih 180 km/h. Prosječna potrošnja u testnim uslovima kretala se oko 7,5 litara, mada je s malo pažnje na otvorenom putu moguće 100 kilometara preći i sa prosjecima ispod šest litara.

 

 

SIGURNOST

 

Pet zvjezdica na Euro Ncapu

 

Sportage već u serijskoj opremi donosi mnoštvo sigurnosnih sistema i asistenata, dok su oni najsavremeniji dostupni od trećeg i završnog četvrtog paketaNa Euro Ncap testu Sportage je 2015. godine dobio maksimalnih pet zvjedica. Kupcima su osim standardnih elektronskih asistenata za lakše kočenje, kretanje na uzbrdici, spuštanje na nizbrdici, te održavanje stabilnosti dostupni i mnogi savremeni sistemi. U testnom modelu mogli smo da računamo na asistenciju zadnjih parking senzora. Tu je bio i sistem automatskog aktiviranja svih pokazivača pravca prilikom naglog kočenja, a mogli smo da računamo i na elektronsku stabilizaciju prikolice. U serijskoj opremi su i sistem za sprečavanje pražnjenja baterije kada je vozilo zaključano. Tu su i sistem nadzora pritiska u gumama, odnosno sigurnosni alarm i mnogi sitni, ali u određenim situacijama veoma korisni sistemi poput automatskog otključavanja vrata u slučaju sudara ili prekida dovoda goriva. Većina najsavremenijih elektronskih asistenata uključena je tek od trećeg EX Fresh paketa opreme. U njih ubrajamo sistem upozorenja na napuštanje saobraćajne trake, automatsko zatamnjivanje dugih svjetala, kontrolu budnosti vozača, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova. U najbogatijem GT Line paketu dostupni su i sistem za izbjegavanje sudara sa objektima ispred vozila sa mogućnošću prepoznavanja pješaka, te sistem detekcije objekata u mrtvom uglu.

 

 

Datum objave: 15/01/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook