Naslovna > Komercijalna vozila > Provjereni radnik
FOTO GALERIJA (3)

Volvo FM

Provjereni radnik

Volvo FM uveden je 1998. u verzijama FM7, FM10 i FM12, a u novoj generaciji postao je jedan od najfleksibilnijih višenamjenskih kamiona, koji je sada naslijedio dosta genetskog materijala od svog većeg brata – modela FH. Nova generacija i dalje je namjenjena rasponu poslova kao što su distribucija, izgradnja, kao i različitim vrstama srednjeprugaških transporta...

Predstavljanjem novog modela FM, Volvo je nastavio svoju strategiju stvaranja globalne porodice kamiona. Novi model dizajniran je za regionalni transport, a sada raspolaže sa snažnim, učinkovitim i čistim agregatima, te I-Shift transmisijom, najinteligentnijim mjenjačem na svijetu. Volvo FM ne donosi zadovoljstvo samo svojim vlasnicima nego i vozačima. Razlog tome je poboljšana udobnost kabine, a i vanjski izgled je unaprijeđen potpuno novom prednjom maskom i prednjim svjetlima posuđenim sa modela FH. Novi Volvo FM dolati sa nekoliko vrsta kabine. Dnevna kabina namijenjena je transportima kod kojih vozač ne mora provesti noć u kamionu. Niska spavaća kabina ostavlja prostora za manevrisanje kod ograničene visine vozile, odnosno ova kabina omogućava transport automobila na dva sprata, pri čemu je jedan automobil smješten iznad kabine bez bojazni da teretno vozilo prelazi visinu od četiri metra.

 

 

 

 

Ovaj model kabine raspolaže ležajem za noćenje jedne osobe dimenzija 700x2000x125/160 mm. Spavaća kabina predviđena je za transporte kod kojih će vozač možda morati prenoćiti u kamionu. Spavaća kabina raspolaže udobnim ležajem za noćenje jedne osobe (700x2000x125/160 mm) sa mogućnošću dodavanja gornjeg ležaja (600x1900x100 mm). Sljedeća je Globetrotter kabina koja nudi punu visinu, a istovremeno i puno prostora za odlaganje te omogućava olakšano kretanje po kabini i udobno noćenje za dvije osobe. Kabina Globetrotter LXL nudi maksimalnu udobnost za dvije osobe. Dodatna visina pruža više nego dovoljno prostora za noćenje, punu visinu, značajan volumen unutrašnjosti i izvrsno organizovan prostor za odlaganje.  Posljednja u ponudi je dvostruka kabina sa šest sjedišta koja pružaju funkcionalnost i udobnost za cijelu posadu. Ova robusna kabina sa izdržljivom unutrašnjom oblogom opremljena je niskim ulazom i nudi idealan položaj za vozača. 

 

 

 

Svaki Volvo FM raspolaže prilično bogatom serijskom opremom koja se može unaprijediti dodatnim opcionim paketima u koje su uključeni različiti audio sistemi, odlagališta za predmete, police u krovu i ispod sjedišta, te mnogi drugi elemeti. Različiti nivoi opreme podijeljeni su na nekoliko segmenata kao što su Vožnja, Vidljivost, Lična zaštita, Preventivna sigurnost, Odmor i Audio. Unutrašnjost kabine moguće je opremiti različitom opremom – vinilom, tekstilom, plišem i kožom. Sve alternative kombinuju izuzetno visok nivo udobnosti sa idealnim položajem za vožnju, anatomskim sjedištima, niskim nivoom buke, efikasnom regulacijom klime i maksimalnom sigurnošću.

 

 

 

Osim izuzetno sigurnih kabina u slučaju nezgode, Volvo FM raspolaže sa cijelim nizom najnovijih tehnoloških rješenja. Prvi element je Volvo ECS elektronski upravljano ogibljenje, koje potpuno automatski održava istu visinu kamiona istovremeno kompenzujući neujednačeno raspoređen teret. Sistem se čak može programirati sa više alternativnih visina utovarne rampe. Volvo FM može se opremiti i paraboličnim ili klasičnim lisnatim oprugama. Parabolične lisnate opruge najčešće se koriste u vješanjima na prednjoj osovini i mogu se kombinovati sa vazdušnim, paraboličnim ili klasičnim zadnjim ogibljenjem. Detalj koji se posebno ističe su i kočnice, sastavljene od diskova osnaženim EBS i ESP sistemom kao opcijom. Ove alternative mogu se nadopuniti posebno učinkovitim pomoćnim kočnicama, kao što su Volvo motorna kočnica (VEB/VEB+) i retarder, a tu je i Volvo motorna kočnica od 375 kW. Volvo FM tegljači dolaze u četiri različite visine šasije: posebno niska, niska srednja i visoka, sa međuosovinskim razmakom od tri do 6,7 metara. Ponuda motora sastoji se od D11C jedinice sa 330, 370, 410 i 450 KS, modela D13B sa 360, 400 i 440 KS, te D13C opcije sa 380, 420, 460 i 500 KS. Sa SCR-tehnologijom, motori zadovoljavaju zahtjeve norme Euro 5, a većina motora takođe je raspoloživa u EEV sertifikovanim verzijama. Nema sumnje da će novi Volvo FM zasjeniti sve prethodnike, te da će i dalje ostati pozicioniran kao jedan od najfleksibilnijih i najučinkovitijih radnika u klasi.

Datum objave: 07/04/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook