Naslovna > Automobili > Dacia > Logan > Prtljažnik pun aduta
FOTO GALERIJA (13)

Test – Dacia Logan MCV 1.6 Laureate

Prtljažnik pun aduta

Sa prtljažnikom od 700 litara osnovnog kapaciteta i 2.350 l sa oborenom zadnjom klupom Dacija MCV daleko je najprostraniji karavan na tržištu, koji se odnedavno nudi u redizajniranom izdanju...

Karavanska Dacia Logan predstavljena je 2006. godine na Sajmu automobila u Parizu, a od tada do danas imali smo priliku voziti gotovo sve njene verzije. Redizajn koji je napravljen početkom 2009. donio je uglavnom vizuelne promjene i unutrašnjost kao kod manjeg Sandera... Testni model sa najbogatijom Laureate opremom i nekoliko dodataka, poput metalik boje i 15-inčnih aluminijumskih naplataka, oku je ugodan automobil. Mada modernisti vole reći da ih Dacijin dizajn vraća na početak devedesetih, izgled MCV-a je pristojan za jedan niskobudžetni karavan. Nova maska, svjetla, odbojnik i logo Dacije skladno su ukomponovani u cjelinu, čiji smisao se ne gubi ni kada pogled skrenete na bok automobila. Robustan, povišen (16 cm), širok sa velikim staklenim površinama, upuštenim krovom i krovnim nosačima MCV odaje utisak čvrstog automobila, koji je spreman za najteže transportne zadatke.

 

 

 

 

Pozadina otkriva za klasu kompaktnih karavana jedinstvenu koncepciju sa dvokrilnim vratima, koja se mogu otvoriti pod uglom od 180 stepeni. Inovativno rješenje, preuzeto sa dostavnih vozila, Loganu MCV omogućava utovar tereta pomoću viljuškara. Prtljažnik je pravo malo remek-djelo francusko-rumunske kooperacije. U osnovnom položaju prima čak 700 litara, a obaranjem zadnje klupe nevjerovatnih 2.350 litara. Poređenje sa eventualnom konkurencijom nema smisla, jer Logan MCV na ovom polju suparnike može tražiti tek među mnogo skupljim monovolumenima (Mazda 5 – 1.566 l, Opel Zafira - 1.820 l, VW Touran - 1.989 l). Korisna nosivost od 601 kg te utovarni prostor dugačak dva metra ističu transportersku narav automobila, koji je zbog svoje jednostavnosti već prirastao za srce mnogim ljubiteljima čistokrvnih karavana. Za najvišu ocjenu nedostaje praktičniji podni tepih, jer se postojeći sintetički, zbog dlakave strukture, teško čisti i ne čini se kao najbolje rješenje.

 

 

 

Jednostavan dizajn otkriva svoje prednosti i u osvježenoj unutrašnjosti. S redizajnom plastična armatura nije dobila nimalo na “mekoći”, ali je postala zaobljenija i oku ugodnija. Pregledni analogni instrumenti uljepšani su bijelom pozadinom, a središnji stub novim prekidačima ventilacije, klima-uređaja i ostalih komandi. Drugačiji su upravljač i rukohvati prednjih vrata, takođe preuzeti od Sandera. Sjedišta su francuski udobna, a prostora ima u izobilju u oba reda, što znači da MCV bez problema na put može povesti pet putnika. Odlagališta za sitnice ima dovoljno, a veoma koristan dodatak je krovna polica. Ergonomija je primjerena cjenovnom razredu automobila, koji od zanimljivije opreme nudi tek Radio/MP3 sa četiri zvučnika i ručni klima-uređaj, što je dovoljno da bi se ugodno putovalo. I pored nešto tvrđeg, tačnije robusnijeg podvozja, udobnost je zadovoljavajuća. Zvučna izolacija je nedovoljna, što se posebno osjeti iznad 120 km/h, kada se osjetno povećava buka u unutrašnjosti zbog opstrujavanja vazduha oko masivne karoserije. Primjedbu stavljamo i na ventilaciju, zbog ograničenog protoka vazduha i nepraktičnih okruglih otvora sa dvodijelnim usmjerivačima vazduha.

 

 

 


Pogonski sklop sa 1.6-litarskim MPI agregatom od 87 KS i petostepenim ručnim mjenjačem prava je mjera po pitanju performansi, cijene i održavanja. Prosječna potrošnja od 8,0 litara na stotinu kilometara je zadovoljavajuća za neaerodinamičan automobil, koji prazan teži 1.300 kg. Više od svega oduševljava Dacijino podvozje, koje i bez pomoći elektronike nudi visok nivo sigurnosti u vožnji. Problema nema ni u jednoj situaciji, pa čak ni pri iznenadnim promjenama pravca, koje MCV savladava s uvjerljivom lakoćom. Vođenje u krivinama je uvjerljivo, a automobil proklizuje kontrolisano, ostavljajući uvijek prostora vozaču za korekciju putanje. Bliski susreti sa udarnim rupama, pregibima i ulegnućima na putu savladavaju se s uvjerljivom lakoćom, što nas podsjeća na činjenicu da je Logan MCV automobil koji je namijenjen eksploataciji na lošim saobraćajnicama, a samim tim i veoma izdržljiv. Za 21.678 KM, koliko je cijena testnog modela, dobija se robustan karavan, velikih transportnih mogućnosti, sa pristojnom opremom i solidno jakim motorom, koji nakon redizajna izgleda puno uglađenije.

Datum objave: 29/10/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook